اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

حجت‌الاسلام محمدی در گردهمایی مبلغان ماه محرم:

ولایت فقیه استمرار غیر و عاشوراست/مبلغان روحیه امید را در جامعه تقویت کنند

خبرگزاری فارس: رئیس سازمان اوقاف و خیریه کشور حمایت و پیروی از ولایت فقیه را از وظایف مهم و قابل توجه مبلغین دانست و تاکید کرد: ما باید همواره از ولایت فقیه پشتیبانی کنیم چرا که ولایت فقیه استمرار غدیر و عاشورا است.

ولایت فقیه استمرار غیر و عاشوراست/مبلغان روحیه امید را در جامعه تقویت کنند

به گزارش خبرگزاری فارس از قم حجت‌الاسلام والمسلمین علی محمدی ظهر امروز در گردهمایی بزرگ مبلغان سازمان اوقاف و امور خیریه کشور که در مرکز فقهی ائمه اطهار برگزار شد با اشاره به اینکه در مقوله تبلیغ دین باید به بعد زمان و مکان توجه لازم صورت گیرد اظهار کرد: در شرایط حساس کنونی مبلغان باید از اوضاع روز آگاهی کامل داشته و بتوانند مطالب را به شکل صحیح برای مردم بازگو کنند.

وی به فرمایشات مقام معظم رهبری اشاره کرد و گفت: مقام معظم رهبری در بیانات خود راه روشنی را در برابر مشکلات مشخص کردند و اگر بتوانیم به تعبیر معظم‌له این پیچ تاریخی را عبور کنیم در تاریخ انقلاب اسلامی ایران شاهد ایجاد یک نقطه عطف خواهیم بود.

رئیس سازمان اوقاف و امور خیریه مهم‌ترین اقدام در شرایط کنونی را شناخت و عمل به وظیفه دانست و گفت: بین وقایع پیش آمده برای انقلاب اسلامی با شرایط دوران ائمه اطهار شباهت‌هایی وجود دارد که باید این شباهت‌ها را شناخته و بتوانیم تصمیم‌گیری درستی داشته باشیم.

وی با اشاره به اینکه در زمان ائمه نیز افراد موقعیت‌شناس که نسبت به شرایط زمان و مکان خاص خود آگاهی لازم را داشتند اقدامات مؤثری انجام دادند خاطر نشان کرد: در برابر این افراد برخی دیگر با برداشت نادرست از شرایط به موفقیت دست نیافتند کار آنها در تضاد با اسلام بود.

*تحریم‌های اقتصادی توطئه جدیدی نیست

حجت‌الاسلام والمسلمین محمدی با اشاره به تلاش دشمنان برای وارد آوردن فشار به ایران اسلامی اظهار کرد: توطئه امروز دشمنان علیه نظام اسلامی ایران تشدید تحریم اقتصادی است که البته مسئله جدیدی برای ما نیست.

وی خطاب به مبلغان تاکید کرد: شما باید به درک درستی از شرایط فعلی رسیده و مسائل را به درستی برای مردم تبیین کنید تا ارائه آنها در برابر سختی‌ها هر چه بیشتر تقویت شود.

رئیس سازمان اوقاف و امور خیریه کشور ناامیدی را یکی از بدترین و خطرناک‌ترین مسائلی دانست که ممکن است گریبان‌گیر جامعه شود و افزود: در روایات مختلف به شدت از بروز ناامیدی در مسلمانان نهی شده است.

وی خاطر نشان کرد: ما به عنوان مبلغ امام حسین(ع) در درجه نخست باید امیدوار باشیم و در مرحله بعد روحیه امید را در مردم هر چه بیشتر تقویت کنیم.

*خدمات نظام برای مردم تبیین شود

حجت‌الاسلام والمسلمین محمدی بیان خدمات جمهوری اسلامی به مردم را از مهم‌ترین وظایف مبلغان در برنامه‌های تبلیغی دانست و اظهار کرد:‌ از ابتدای پیروزی انقلاب اسلامی تاکنون خدمات قابل توجهی ارائه شده و موفقیت‌های زیادی به دست آمده است و نباید ساده از کنار این توفیقات گذشت.

وی با تاکید بر اینکه نباید منکر مشکلات شد گفت: به خاطر یک سری از مشکلاتی که در این سال‌ها بروز کرده است، نباید به هیچ وجه اصل نظام را زیر سئوال برد.

رئیس سازمان اوقاف و امور خیریه حمایت و پیروی از ولایت فقیه را از وظایف مهم و قابل توجه مبلغین دانست و تاکید کرد: ما باید همواره از ولایت فقیه پشتیبانی کنیم چرا که ولایت فقیه استمرار غدیر و عاشورا است.

حجت‌الاسلام والمسلمین محمدی در بخش پایانی سخنان خود به عزت و اقتدار ایران در منطقه اشاره کرد و گفت:‌ این عزت و اقتدار در شرایطی است که ایران در دوره شاهنشاهی کشور سرسپرده بود.

انتهای پیام/ش10/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول