اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

صفارهرندی در جمع دانشجویان یاسوجی:

اقتصاد مقاومتی قاطعانه در برابر تحریم‌ها جواب می‌دهد/نظر امام (ره) در‌باره ارتباط با آمریکا

خبرگزاری فارس: عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: اقتصاد مقاومتی قاطعانه در برابر تحریم‌ها جواب می‌دهد.

اقتصاد مقاومتی قاطعانه در برابر تحریم‌ها جواب می‌دهد/نظر امام (ره) در‌باره ارتباط با آمریکا

 به گزارش خبرگزاری فارس از یاسوج، محمدحسین صفارهرندی ظهر امروز در جمع دانشجویان دانشگاه پیام‌نور ‌‌کهگیلویه و بویراحمد ‌اظهار کرد: برخی ‌پیش از انقلاب این پرسش را مطرح می‌کردند که اگر انقلاب به پیروزی برسد با کشورها چگونه ارتباط برقرار می‌کنید که امام فرمودند «با همه کشورها ارتباط برقرار می‌کنیم به جز با اسرائیل و افریقای جنوبی که رژیم آپارتاید و نژادپرست داشت.»

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام در ادامه بیان داشت: امام با وجود اینکه از پیش از پیروزی انقلاب و در سال‌های اولیه نهضت مواضع شدید ضد آمریکایی داشتند ولی دیدیم که این آمریکا بود که به صورت یکجانبه ارتباط خود را با ما قطع و اموال کشور را که چیزی حدود 14 میلیارد دلار بود بلوکه کرد.

صفارهرندی به پیش‌بینی‌های غلط آمریکاییان در این زمینه اشاره کرد و گفت: آن‌ها فکر می‌کردند ممکن است بتوانند همان حادثه‌ای را که در زمان مصدق افتاد تکرار کنند و دوباره شاه را برگردانند و در معادلات خود نسبت به جمهوری اسلامی راه را اشتباه رفتند.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام ادامه داد: آنها پس از پیروزی انقلاب وقتی از امام و اطرافیان ایشان ناامید شدند به دنبال برخی افراد که تفکرات نزدیک به آنها داشته و یا تحصیلاتی در آمریکا و غرب داشتند رفته و به آن‌ها امید بستند.

وی گفت: آن‌ها برای نفوذ در ارکان انقلاب راه‌های زیادی را رفتند و افراد زیادی را امتحان کردند چرا که در صدد راه‌اندازی یک کودتا بودند و البته چیزی شبیه به یک کودتا را هم انجام دادند که ناموفق بودند.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام  به سخن امام پس از اعمال تحرکات و تحریم‌ها و قطع رابطه یکجانبه علیه ایران توسط آمریکا که فرمودند به جای دولت‌ها به فکر ایجاد رابطه با ملت‌ها هستیم اشاره کرد و گفت: در همان اوایل برخی به این سخن امام خرده می‌گرفتند که قدرت در دست دولت‌ها بوده و از ملت‌ها کاری ساخته نیست.

صفارهرندی با اشاره به این‌که فرموده امام ممکن است در سال‌های نخست انقلاب چندان نمود پیدا نکرده باشد، گفت: اما در سال‌های بعد و به خصوص در چند سال اخیر دیدیم که چگونه ملت‌ها ایران را الگوی خود در بیداری اسلامی قرار دادند و باید قاطعانه گفت این بیداری اسلامی محصول نگاه امام به ملت‌هاست که در اوایل برخی به آن معتقد نبودند.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام  با ارائه تحلیلی از وضعیت کنونی آمریکا در عرصه‌های مختلف تصریح کرد: باید دانست که این آمریکا دیگر آمریکای شکست‌ناپذیر و افسانه‌ای دهه‌های 60 و 70 و یا 80 نیست و تابوی آن‌ها شکسته شده است.

این فعال سیاسی و سردبیر سابق روزنامه کیهان با تأکید دوباره بر این موضوع که انقلاب موجب قطع رابطه با آمریکا نشد، اذعان کرد: ما مبتکر قطع رابطه نبودیم بلکه این خود آمریکایی‌ها بودند که فکر می‌کردند قطع رابطه کارساز بوده و می‌خواستند کمر ما را زمین بزنند.

صفارهرندی اقتصاد مقاومتی را بهترین راه برای ایستادگی در برابر تحریم‌کنندگان دانست و گفت: اگر 20 سال پیش می‌خواستیم با حربه اقتصاد مقاومتی جلوی دشمن ایستادگی کنیم کارمان خیلی سخت بود و شاید موفق نمی‌شدیم‌.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام  با اشاره به رشد تولید علم در ایران (‌مقالات ISI‌» نسبت به سال‌های گذشته ‌گفت: در سال 83 تنها 3 هزار و 500 مقاله داشتیم که در سال 90 تعداد آن‌ها به 22 هزار رسیده است و بسیاری از فن‌آوری‌ها از دل همین مقالات بیرون آمده که جهان را متحیر کرده است و به پشتوانه آن‌ها از اقتصاد مقاومتی سخن به میان می‌آوریم.

انتهای پیام/خ10

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول