اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امام جمعه زنجان:

مهم‌ترین عامل دشمنی آمریکا حق‌طلبی ایران است

خبرگزاری فارس: نماینده ولی فقیه در استان زنجان با اشاره به اینکه حکومت ایران حکومتی حق‌طلب و حق‌خواه است گفت: مهمترین عامل دشمنی آمریکا هم همین حق‌طلبی ایران است.

مهم‌ترین عامل دشمنی آمریکا حق‌طلبی ایران است

به گزارش خبرگزاری فارس از قم حجت‌الاسلام والمسلمین علی خاتمی چهارشنبه شب در همایش سالانه سخنرانان برجسته و اثرگذار کشور گفت: طبق فرموده امام علی علیه‌السلام یکی از ویژگی‌های متقین این است که از قرارگیری در مسیر هدایت خوشحال هستند.

وی بیان کرد: محور اولی که باید خطبا در منبرهای خود به آن توجه کنند توجه به امام حسین علیه‌السلام به عنوان مهمترین منبع در زمینه واقعه عاشورا است.

وی افزود: مکتوبات امام حسین علیه‌السلام که در طول مسیر خروج از مدینه تا ورود به کربلا و حادثه عاشورا نگاشته شده و الان موجود است منابعی هستند که خیلی زود ما را به امام حسین می‌رسانند.

نماینده ولی فقیه در استان زنجان تصریح کرد: این موضوع را می‌توان به جرأت چنین بیان کرد که اگر ما هیچ منبعی از عاشورا و حادثه کربلا نداشته باشیم و تنها به این مکتوبات متوسل شویم، راه خود را به درستی خواهیم رفت.

خاتمی اضافه کرد: در دهه اول محرم با توجه به اینکه یکی از مهمترین اهداف امام حسین امر به معروف و نهی از منکر بود باید توجه ویژه‌ای به این مطلب شود.

وی ادامه داد: اهمیت امر به معروف و نهی از منکر به قدری است که شهید مطهری در این باره می‌گویند که اگر یزید هم با امام حسین علیه‌السلام کاری نداشت، امام حسین با او کار داشتند.

امام جمعه زنجان ابراز داشت: در ارتباط با امر به معروف و نهی از منکر باید به مهمترین آنها توجه شود؛ در کلام و سیره امیرالمؤمنین علی علیه‌السلام بالاترین منکر حکومت باطل و بالاترین معروف حکومت حق است.

وی گفت: حکومت حق یکی از بهترین مسائلی است که ما می‌توانیم در برابر دسیسه‌ها و توطئه‌های آمریکا و استکبار مطرح کنیم.

امام جمعه زنجان گفت: علت دشمنی آمریکا با ایران را هم می‌توان در همین موضوع به راحتی پیدا کرد که آنها با توجه به اینکه جامعه خود را بر اساس استکبار پایه‌گذاری کرده‌اند، با حق‌طلبی و حق‌خواهی ایرانیان مخالف هستند.

نماینده ولی فقیه در استان زنجان ادامه داد: مقام معظم رهبری در این باره به ابهت ایران اسلامی و شکست اقتدار آمریکا در طول سال‌های پس از انقلاب اشاره کرده‌اند و این موضوعات را باعث دشمنی غرب با ایران دانسته‌اند.

خاتمی گفت: ایشان در سفر اخیر خود به خراسان شمالی فرمودند که در طول سال‌های انقلاب هر سال ایران به سمت موفقیت به جلو حرکت کرده و آمریکا عقب رفته است.

وی افزود: باید به این موضوع توجه کنیم که در طول تاریخ انقلاب اسلامی ایران ما شرایطی سخت‌تر از شرایط فعلی نداشتیم و همچنین موفقیتی هم که به یاری خدا در این راستا کسب می‌شود، بالاترین موفقیتی است که تا امروز برای کشور به دست آمده است.

امام جمعه زنجان تصریح کرد: نکته دیگری که ما باید در منابر خود به آن توجه کنیم این است که ما نمی‌توانیم نسبت به مسائل روز سیاسی و اجتماعی غافل شویم.

وی بیان کرد: بحث سبک زندگی از دیگر موضوعاتی است که ما باید نسبت به آن توجه ویژه‌ای داشته باشیم.

خاتمی در پایان با اشاره به اهتمام ویژه مقام معظم رهبری به این موضوع گفت: مقام معظم رهبری در بیانات خود مطالب مهمی را بیان کردند که از میان بیانات ایشان 35 محور اساسی استخراج شده که اگر به این محورها عمل شود بسیاری از مشکلات جوانان رفع خواهد شد.

انتهای پیام/ل10/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول