اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امام جمعه شهرری:

شعار مقدس ملت ایران «مرگ بر آمریکا» است

خبرگزاری فارس: امام جمعه شهرری ضمن محکومیت سازش و مذاکره با آمریکا با تاکید بر اینکه آمریکا همواره شیطان بزرگ است، گفت: شعار مقدس ملت ایران «مرگ بر آمریکا» است.

شعار مقدس ملت ایران «مرگ بر آمریکا» است

به گزارش خبرگزاری فارس از جنوب استان تهران، حجت‌الاسلام والمسلمین سید علی شاهچراغی در خطبه‌های نماز عبادی ‌‌ـ سیاسی جمعه شهرری پس از توصیه خود و نمازگزاران به تقوای الهی با اشاره به روز خانواده گفت: فردا 25 ذی‌الحجه مقارن با 20 آبان ماه سالروز نزول سوره «هل اتی» و روز خانواده است.

امام جمعه شهرری با بیان اینکه سوره هل اتی در حق حضرت علی (ع)، حضرت فاطمه (س)، امام حسن (ع) و امام حسین (ع) نازل شده است، اظهار داشت: همه افراد و خانواده‌هایی که پیرو حضرت علی (ع) و فاطمه (س) هستند باید آنان را همواره الگوی خود قرار دهند.

وی با تاکید بر اینکه باید الگوی زندگی شیعیان برگرفته از زندگی امام علی (ع) و حضرت زهرا (س) باشد، عنوان کرد: قطعاً الگوگیری از زندگی امیرالمومنین (ع) و حضرت زهرا (س) آرامش، سعادت، خوشبختی و عاقبت بخیری را به همراه دارد.

حجت‌الاسلام شاهچراغی با تاکید بر اینکه برای زندگی بهتر و کسب آرامش در زندگی باید به سنت پیامبر عظیم‌الشان اسلام (ص) بازگردیم، عنوان کرد: در قرآن کریم زندگی بر اساس آرامش، مودت و مهربانی تنها در سایه اخلاق و ایمان ایجاد می‌شود و به همین دلیل جوانان در انتخاب همسر، ایمان و اخلاق را باید جدی بگیرند.

امام جمعه شهرری در ادامه با اشاره به آمار طلاق در جامعه خاطرنشان کرد: افزایش آمار طلاق و سست شدن بنیان خانواده تنها به دلیل آن است که الگوی ما حضرت علی (ع) و فاطمه (س) نیست و از سنت نبوی فاصله گرفته‌ایم.

وی در ادامه از ماهواره به عنوان آتشی شعله‌ور و سوزاننده یاد کرد و گفت: امروز ماهواره همچون آتشی سوزاننده به جان مردم و خانواده‌ها افتاده و آنان حتی فیلم‌هایی را که برای کشور خودشان تحریم کرده‌اند به زبان فارسی پخش می‌کنند تا بنیان خانواده‌های ما را متلاشی کنند.

حجت‌الاسلام شاهچراغی افزود: امروز ماهواره دارد خانواده‌ها را متلاشی می‌کند، بنیان خانواده‌ها را از بین می‌برد، خانواده‌ها امروز توجه داشته باشند که با ورود ماهواره به خانه چه بلایی را وارد خانواده خود می‌کنند.

امام جمعه شهرری با اشاره به تاثیرات ماهواره در خانواده‌ها گفت: جوانی در ارتباط با علت فروپاشی زندگی خود عنوان می‌کرد «زمانی همسرم از ورود ماهواره به خانه مخالفت می‌کرد اما من به حرف‌های او گوش ندادم و چندی بعد مشاهده کردم که این ماهواره بنیان خانواده‌ام را از بین برد و همان همسرم که مخالف ورود ماهواره به خانه بود به فساد کشیده شد.»

وی فروپاشی خانواده‌ها را ثمره ورود ماهواره به خانواده‌ها دانست و گفت: برای بهبود وضعیت و تحقق آرامش، استواری و شادابی در خانواده باید به سنت اسلام برگردیم.

برگزاری کنگره سید علی قاضی و آیت‌الله گلپایگانی در کشور

حجت‌الاسلام شاهچراغی با اشاره به برگزاری دو کنگره بزرگ در کشور عنوان کرد: کنگره‌ میرزا علی آقای قاضی طباطبایی و دیگری کنگره مرجع عالیقدر آیت‌الله گلپایگانی (ره) این کنگره‌ها بودند که رهبر معظم انقلاب پیام‌هایی را به این کنگره‌ها ارسال کردند که بسیار مهم بود.

امام جمعه شهرری با تاکید بر الگوگیری جوانان از بزرگان دین مبین اسلام و علما و عرفای شیعه اظهار داشت: مقام معظم رهبری به کنگره سید علی قاضی پیام مهمی ارسال کردند و فرمودند «سید علی قاضی طباطبایی در راستای تعهد به شریعت و عمل به واجبات و ترک گناهان و محرمات و به دلیل عمل به مستحبات بوده است که به این مقام و مرتبه رسید.

وی در ادامه خاطرنشان کرد: سید علی قاضی (ره) بیان داشتند هر آنچه دارم در سایه خواندن قرآن و خواندن زیارت عاشورا بوده است» و می‌بینیم که شاگردان زیادی افتخار شاگردی ایشان را داشتند.

حجت‌الاسلام شاهچراغی در ادامه با اشاره به مقام والای آیت‌الله گلپایگانی بیان داشت: آیت‌الله گلپایگانی از مراجع والامقامی است که 50 سال بر کرسی وقاحت و مرجعیت نشست، مجتهد عالیقدری که شاگردان زیادی را تربیت کردند.

امام جمعه شهرری با تاکید بر استواری آیت‌الله گلپایگانی در مبارزه با طاغوت عنوان کرد: در زمان تبعید امام راحل به ترکیه تنها کسی که حوزه علمیه را به خوبی هدایت کرد آیت‌الله گلپایگانی بود و ثمره آن شاگردان بزرگی است که بعضی شاگردان زمان آیت‌الله گلپایگانی امروز از مراجع تقلید هستند.

حجت‌الاسلام شاهچراغی با اشاره به فرا رسیدن ماه محرم اظهار داشت: بعد از رمضان ماه محرم ماه فرصت است و باید از این فرصت استفاده کنیم و بهره‌مند شویم، هم مبلغان دینی ما در بیان مسائل به‌ویژه امر به معروف و نهی از منکر مداومت داشته باشند و مردم نیز در این مجالس جدای از حضور باشکوه در مراسم و فاخر برگزار کردن آن از خطبا بخواهند آنچه نیاز است به‌ویژه برای جوانان مطرح کنند.

وی ادامه داد: مسئولان هیئت‌ها هم توجه داشته باشند، شما سهم مهمی در این ارتباط دارید و باید دقت داشته باشید در مراسم‌ها هم شور حسینی و هم شعور حسینی وجود داشته باشد، عزاداری باشد و در عین آن با آگاهی در این مجالس شرکت کنیم.

مذاکره، ارتباط و سازش با آمریکا را محکوم می‌کنیم

امام جمعه شهرری با اشاره به اینکه هفته گذشته اوباما برای بار دوم با یک مخارج بسیار سنگین و با فشار بر مردم آمریکا به عنوان ریاست جمهوری آمریکا انتخاب شد، گفت: کمال ساده‌لوحی هست که ما فکر کنیم اگر رقیب اوباما رای می‌آورد بهتر بود، در حالی که این‌گونه نیست، حزب دموکرات و جمهوری‌خواه در آمریکا سرو پا یک کرباس هستند و مصداق همان مثال معروف است که «سگ زرد برادر شغال است.»

حجت‌الاسلام شاهچراغی با اشاره به وجه اشتراک اوباما و رقیبش گفت: این دو بر دو چیز وجه تشابه داشتند، نخست عشق به اسرائیل که هر دو آنها گفتند اسرائیل برای ما خط قرمز است و حاضر نیستیم دست از اسرائیل برداریم و حمایتمان را از این رژیم کم کنیم.

وی نفرت از ایران را دیگر وجه تشابه نامزدهای ریاست جمهوری آمریکا دانست و گفت: هم دموکرات‌ها و هم جمهوری‌خواهان بر نفرت از ایران تاکید داشتند.

حجت‌الاسلام شاهچراغی بیان داشت: حال در چنین شرایطی که اوباما عنوان کرد که من می‌خواهم تغییراتی ایجاد کنم و نتوانست کاری هم انجام دهد آیا ساده‌لوحی نیست که می‌توان با شیطان بزرگی مثل آمریکا کنار آمد.

امام جمعه شهرری در پایان با تاکید بر اینکه ملت ما آمریکا را همان شیطان بزرگ می‌دانند، تصریح کرد: همان گونه که آنها اعلام کردند ایران دشمن ما است ما هم اعلام می‌کنیم آمریکا دشمن ما است و بنابراین چون دشمن ما است و خوی استکباری دارد و نفرت خودش را از ایران اعلام کرده است ما هم هر نوع مذاکره، رابطه و سازش با آمریکا را محکوم می‌کنیم و شعار مردم ما با عنوان یک شعار مقدس «مرگ بر آمریکا» باقی خواهد ماند.

انتهای پیام/خ10/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول