اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

قشقاوی:

دموکراسی خونین در سوریه جواب نمی‌دهد/ مذاکره پنهانی با آمریکا نداریم

خبرگزاری فارس: معاون وزیر امور خارجه گفت: دموکراسی خونین در سوریه جواب نمی‌دهد. باید به دیپلماسی ایران برگردند.

دموکراسی خونین در سوریه جواب نمی‌دهد/ مذاکره پنهانی با آمریکا نداریم

به گزارش خبرنگار خبرگزاری فارس از ساری، حسن قشقاوی شامگاه پنجشنبه در مراسم افتتاح دفتر نمایندگی وزارت امور خارجه در مرکز مازندران در پاسخ سئوالی مبنی بر اینکه صالحی وزیر امور خارجه در بین دولتی‌ها کاندیدای انتخابات ریاست جمهوری 92 هستند یا نه، اظهار داشت: تعداد دولتی‌ها برای انتخابات بعدی از مرز 25 نفر گذشته و آن هم ساخته و پرداخته رسانه است البته من در مورد صالحی چیزی نشنیدم.

هیچ‌گونه مذاکره پنهانی با آمریکا درباره انرژی هسته‌ای نداریم

وی در مورد وضعیت کنونی سوریه ادامه داد: وضعیت کنونی سوریه، خارج از انفجارات و اقدامات تروریستی که صورت می‌گیرد بهتر از قبل است، حتی موضع‌گیری کشورهایی که از اپوزیسیون بشار حمایت کردند همه متوجه شدند که دموکراسی خونین در سوریه جواب نمی‌دهد. باید به دیپلماسی ایران برگردند.

این مسئول با اشاره به اینکه هیچ‌گونه مذاکره پنهانی با آمریکا در قالب انرژی هسته‌ای نداریم، بیان داشت: مذاکرات مستقیم، پنهان و یا آشکار با آمریکا نداشتیم.

تاثیرات و نفوذ منطقه‌ای ایران غیرقابل انکار است

وی درباره مهم‌ترین دستاوردهای سیاست خارجی گفت: به عنوان مقام رسمی در وزارت امور خارجه فقط حرف ما نیست، واقعیت این است که تاثیرات و نفوذ منطقه‌ای ایران غیرقابل انکار است.

قشقاوی ادامه داد: با وجود فشارهای ناشی از تحریم‌ها بالاخره به اهداف خودمان در جهت روئین‌تن شدن کشور، تقویت ابعاد هسته‌ای و رشد علمی کشور ادامه می‌دهیم البته طبیعی است دشمنان مایل به این توانمندی ما نیستند.

وی افزود: وقتی رهنمود همه مسئولان نظام و رهبری مقاومت کنیم و تقویت کشور است ما تابع هستیم.

معاون وزیر امور خارجه با اشاره به اینکه خیلی‌ها تا دیروز در سوریه منتقد عملکرد ما در بحث سیاسیت خارجی بودند، بیان داشت: امروز جبهه ما قوی‌تر شده است، بسیاری از سیاستمداران خارجی سیاست ما را درست می‌دانند.

گروگان‌های ایرانی در سوریه در سلامتند

وی در پاسخ به سئوال خبرنگار فارس درباره وضعیت آزادی گروگان‌های ایرانی در سوریه گفت: در سه مرحله موفق بودیم که مهندسان ایرانی و دو گروه زائران خرم‌آبادی که گروگان شده بودند آزاد شوند و نیز در آزادی گروگان‌گیری که در لیبی شده بود هم موفقیت کسب کردیم تجربه خوبی بود تا بتوانیم مذاکرات سازنده‌ای در سوریه و کشورهای تاثیرگذار همانند ترکیه و قطر داشته باشیم.

وی خاطرنشان کرد: دو هفته پیش وزیر کشور برای این موضوع به قطر رفتند و پیگیر وضعیت گروگان‌ها بودند.

این مسئول اظهار داشت: سلامت گروگان‌های ایرانی در سوریه برای ما مهم است و اعلام می‌کنیم که در سلامت هستند، ما به تلاش خود ادامه می‌دهیم تا برای خانواده‌های این افراد خبر خوشی داشته باشیم.

امیدواریم امام موسی صدر جهان اسلام سلامت باشند

وی درباره جزئیات سرنوشت امام موسی صدر به خبرنگار فارس گفت: برخی مقامات سابق لیبی ادعا کردند که ممکن است امام موسی صدر وجود نداشته باشد یعنی به شهادت رسیده باشد و ادعای DNA و نبش قبر را داشتند، آنچه که خانواده‌شان اعلام کردند چنین چیزی اثبات نشد.

معاون وزیر امور خارجه با بیان اینکه امیدواریم این شخصیت جهان اسلام سلامت باشند و به خانواده باز گردند، تصریح کرد: موضوع امام موسی صدر یکی از اولویت‌های کار دیپلماسی ما در همه جهات ذیربط است و در کنار مقامات لبنانی پیگیر این موضوع هستیم.

روند هسته‌ای کشور مسیر خودش را طی می‌کند

قشقاوی در مورد سرنوشت هسته‌ای کشور با وجود پایان یافتن انتخابات ریاست جمهوری جدید آمریکا یادآور شد: انتخابات را قبلا داشتیم روند هسته‌ای کشور مسیر خودش را طی می‌کند، تاثیری در اهداف ما ندارد.

وی ادامه داد: باید منتظر اقدام آمریکا باشیم، آنچه مهم است ما به رای مردم آمریکا احترام می‌گذاریم.

قشقاوی با اشاره به اینکه رای مردم آمریکا نشان داد که از سیاست‌های افراط گرایی که بعضی‌ها مطرح کردند تمایل ندارند، بیان داشت: شعارهای تندی که علیه ایران داده شد جهت‌گیری ملت آمریکا را مشخص کرد.

به عهده اوباما است که چقدر به شعارهای که داد مصمم باشد

وی متذکر شد: به عهده اوباما است که چقدر به شعارهای که داد مصمم باشد، ما الان نمی‌خواهیم پیش قضاوت کنیم.

معاون وزیر امور خارجه گفت: اگر سیاست‌های قبلی ادامه داشته باشد دیوار اعتمادی بین ایران و آمریکا همچنان ادامه دارد.

وی اضافه کرد: چنانچه تصمیم بگیرند تغییر اساسی در روند یک جانبه‌گرایی خودشان انجام دهند باید بنشینیم و منتظر حوادث بعدی باشیم.

این مسئول با اعلام اینکه ما کاری به کسی نداریم و منافع ملی غرب را به خطر نیانداختیم، گفت: آنان منافع ملی کشور ما را به خطر انداخته و تحریم کردند.

ما به یک وجب خاک کشوری تعدی نکردیم

قشقاوی ابراز داشت: آنان صورت ما را از غرب به شرق برگرداندند والا ما که به هیچ شرکت غربی امریکا و اروپا تحریم نکردیم، ما یک وجب خاک آنان را تعدی نکردیم، ما به تمامیت ارضی تمامی کشورهای غربی احترام گذاشتیم.

وی ادامه داد: سیاست‌های خارجی غرب و دستگاه دیپلماسی‌شان ایدئولوژیک محور و دشمن‌محوری است و در قالب حمایت از صهیونیسم این اقدامات را علیه ما کردند.

وی اذعان داشت: ما در هیچ یک از اختلافات غربی‌ها وارد نشدیم. آنان این چنین برخوردی با ما دارند.

انتهای پیام/ی10/گ1003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول