اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی:

آمریکا نمی‌تواند نسخه شفابخشی برای بشریت تجویز کند

خبرگزاری فارس: وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: آمریکا به دلیل جنگ‌افروزی‌هایی که انجام داده و می‌دهد، نمی‌تواند نسخه شفابخشی برای بشریت تجویز کنند.

آمریکا نمی‌تواند نسخه شفابخشی برای بشریت تجویز کند

به گزارش خبرگزاری فارس از بابلسر سید محمد حسینی  ظهر امروز در همایش ملی امامت، غدیر و مسائل عصر حاضر که در سالن اجتماعات دانشکده علوم انسانی و اجتماعی دانشگاه مازندران برگزار شد با بیان اینکه غدیر محدود به زمان و مکان خاصی نیست بلکه یک فرهنگ و چشمه خروشان است که در همه زمان‌ها کاربرد دارد، اظهار داشت: غدیر فرهنگی است که موضوع روز است و مختص به دیروز نیست بلکه امروز و فردایمان را در بردارد و راه سعادت بشر تنها با غدیر میسر می‌شود.

وی با بیان اینکه بحث غدیر یک بحث بسیار جدی است که باید به آن توجه شود، افزود: همه انبیاء الهی که رسالت خود را برای هدایت جامعه به سوی عدالت انجام دادند درصدد نهادینه‌کردن ارزش‌های الهی بودند.

حسینی با اشاره به اینکه جانشین پیامبر باید شبیه‌ترین مردم به پیامبر باشد، گفت: برخی بر این باورند که پیامبر انسان نخبه‌ای بود که اندیشه و تفکرش بر جامعه زمان خود حکم فرما بود و بعد از وی هر کس دیگری می‌تواند، جانشین شود این در حالی است که مدینه فاضله تحقق نمی‌یابد مگر اینکه امامان معصوم در راس کار باشند.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی تصریح کرد: کسانی که خود اسیر هوای نفس هستند نظیر آمریکا و صهیونیسم که به هر قیمتی می‌خواهند در قدرت باشند و جنگ‌افروزی کنند نمی‌توانند نسخه شفابخشی برای بشریت تجویز کنند.

وی با بیان اینکه فرهنگ غدیر یعنی فرهنگ شایسته سالاری افزود: فرهنگ غدیر یعنی پیوند با امام معصوم  و پیوند قرآن با اهل بیت و مادامی که به هر دو این‌ها متوسل شویم می‌توانیم به سعادت دست یابیم.

حسینی ادامه داد: هر کس می تواند برداشت شخصی از قرآن داشته باشد پس قرآن به تنهایی کافی نیست و سبب  انحراف می‌شود و باید با عترت همراه باشد.

وی با بیان اینکه در مکتب اهل بیت از منطق استقبال شده است، افزود: هیچ وقت پیروان اهل بیت به کارهای نامناسب اقدام نکردند و منطق شیعه همراه با ترور و جنگ و دعوا نبود بلکه با استدلال درست و منطق همراه بود.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی درباره خطبه غدیر که طولانی‌ترین خطبه پیامبر است، گفت: در این خطبه صد مرتبه اوصاف خدا، 10 مرتبه در مورد پیامبر،20مرتبه فضایل امام علی،50 مرتبه امامت و رهبری، 25 مرتبه در مورد دوستان و دشمنان و چهار مرتبه بحث مهدویت مطرح شده است.

انتهای پیام/غ20/گ1003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول