اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

کواکبیان:

آمریکا حاضر نیست در جبهه جدید گزینه نظامی را امتحان کند

خبرگزاری فارس: دبیر کل حزب مردم سالاری با بیان اینکه آمریکا به هیچ وجه در صدد حمله به ایران نیست، گفت: هم اکنون آمریکا در باتلاق سوریه، عراق و افغانستان و برخی از کشورها گرفتار آمده و هرگز حاضر نیست در جبهه جدید گزینه نظامی را امتحان کند.

آمریکا حاضر نیست در جبهه جدید گزینه نظامی را امتحان کند

مصطفی کواکبیان امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در اردبیل اظهار داشت: انتخابات آمریکا نزدیک است و ما اعتقاد داریم که اوباما بر اساس آخرین نظر‌سنجی‌ها جلوتر از رقیب خودش است که اگر پیروز انتخابات شود تحول ویژه‌ای را در سطح منطقه و حتی نظام‌های بین‌المللی شاهد نخواهیم بود.

وی خاطرنشان کرد: رقیب اوباما اگر در انتخابات آمریکا به پیروزی برسد احتمال تحول در روابط بین‌المللی وجود دارد که باید منتظر بود و رقابت دو کاندیدای ریاست جمهوری آمریکا را دید و سپس در مورد اظهارنظرهای آنها به تبیین موضوع پرداخت.

دبیرکل حزب مردم سالاری یادآور شد: اعتقادی ندارم که مذاکره‌ای با آمریکا صورت گیرد و یا خارج از مذاکرات 1+5 بتوان در این زمینه تصمیم‌گیری خاصی انجام داد.

مدیر‌مسئول روزنامه مردم سالاری گفت: البته هرگونه تغییر و تحول در سطح روابط بین‌المللی منوط به برگزاری انتخابات ایران در خرداد ماه سال آینده است ولی معتقدم دموکرات‌ها اگر پیروز انتخابات شوند گزینه فشار بر ایران و برخی کشورها را در دستور کار قرار می‌دهند.

نماینده مردم سمنان و مهدیشهر در مجلس هشتم بیان داشت: هم اکنون آمریکا در باتلاق سوریه، عراق و افغانستان و برخی از کشورها گرفتار آمده و هرگز حاضر نیست در جبهه جدید گزینه نظامی را امتحان کند.

کواکبیان افزود: آنها به هیچ‌وجه حاضر نیستند در معرکه جنگ با ایران حاضر شوند چرا که این کار بازی با دم شیر است و خیلی راحت نمی‌توان در این معرکه ورود پیدا کرد.

مدرس دانشگاه علامه طباطبایی در پاسخ به سئوالی در خصوص نامزدی خود در انتخابات ریاست جمهوری آینده تصریح کرد: در همایشی که این هفته در تهران خواهیم داشت نظر نهایی حزب مردم سالاری اعلام خواهد شد.

خبرگزاری‌های ما باید با رسانه‌های غربی رقابت کنند

عضو فراکسیون خط امام مجلس هشتم در بخش دیگری از گفت‌وگوی خود با خبرنگار فارس ابراز داشت: رسانه‌های ما به ویژه خبرگزاری‌ها باید با رسانه‌های غربی رقابت تنگاتنگی داشته باشند به طوری که اجازه ندهیم ما در اخبار و انعکاس رویدادها به آنها استناد کنیم بلکه بهتر است آنها در این زمینه به ما استناد کنند.

کواکبیان ادامه داد: در بین خبرگزاری‌ها جای چنین حرکتی خالی به نظر می‌رسد که باید تلاش کنیم تا این خلا پر شود.

رئیس سابق ائتلاف مردمی اصلاحات به ظرفیت‌سازی‌های بین‌المللی و در سطح جهانی اشاره کرد و یادآور شد: ما حتی در تبیین مواضع به حق خود دچار مشکل هستیم به طوری که نتوانستیم در تحولات منطقه‌ای از ظرفیت رسانه‌ها در تبیین این مواضع به حق استفاده کنیم.

این فعال سیاسی در خصوص کنفرانس حمایت از سوریه و شرکت نکردن بسیاری از کشورهای منطقه در آن عنوان کرد: اگر برخی از کشورهای همسایه ما حاضر نیستند در چنین کنفرانس‌هایی شرکت کنند بیشتر به خاطر تبیین نشدن مواضع روشن و به حق جمهوری اسلامی ایران است.

کواکبیان در پایان گفت‌و گوی خود با خبرنگار فارس اذعان داشت: بهتر است در صحنه بین‌المللی از تمام توانمندی‌‌ها و ظرفیت‌های خود استفاده کنیم و اجازه ندهیم کمترین خلایی باعث بیان دیدگاه‌های ضد و نقیض بیگانگان شود.

انتهای پیام/صا10/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول