اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

عباسی:-3

رابطه با آمریکا کوته‌نگری اقتصادی است

خبرگزاری فارس: رئیس مرکز بررسی‌های دکترینال گفت: رابطه با آمریکا برای برطرف کردن مشکلات اقتصادی کشور، کوته‌نگری برخی کارشناسان اقتصادی است.

رابطه با آمریکا کوته‌نگری اقتصادی است

به گزارش خبرگزاری فارس از رشت، حسن عباسی در جمع دانشجویان بسیجی دانشگاه گیلان با بیان اینکه غربی‌ها در دو شرایط به جنگ روی می‌آورند، اظهار کرد: غربی‌ها در شرایط اقتصادی بسیار خوب یا اقتصاد خیلی خراب با هدف برهم زدن نظم جهانی و ایجاد نظم نوین دست به جنگ می‌زنند.

وی با اشاره به نظرهای مراکز راهبردی غرب، افزود: چین، روسیه و جمهوری اسلامی ایران حرف اصلی این مراکز فعال و حساس هستند.

رئیس مرکز بررسی‌های دکترینال با بیان اینکه «فریدمن» اقتصاددان آمریکایی عامل اصلی بر زمین زدن یک جامعه تمدنی را کاهش ارزش پول آن کشور می‌دانست، تصریح کرد: ضعف فکری در اساتید اقتصادی و دولتمردان کشور برای مقابله با بحران ارزی محسوس است.

*فروش نفت به دلار، تقویت اقتصاد آمریکاست

وی در باره اوایل روی کار آمدن اوباما در آمریکا، گفت: ایران در آن زمان تصمیم گرفته بود نفت خود را به دلار نفروشد و به یورو بفروشد که مرکز سیاست دوحزبی آمریکا این اقدام را یک هشدار جدی برای اقتصاد آمریکا دانست و اقدام به تحریم بانک‌های ایرانی کرد.

عباسی اذعان کرد: فروش نفت به دلار تقویت اقتصاد آمریکاست و استادان اقتصاد و کارشناسان اقتصادی برای برون‌رفت از این مسئله باید به دولت کمک کنند.

وی به برخی نظرها درباره برقراری رابطه با آمریکا برای حل مشکلات اقتصادی کشور اشاره کرد و یادآور شد: رابطه با آمریکا راه حل برطرف کردن مشکلات نیست.

رئیس مرکز بررسی‌های دکترینال تصریح کرد: کشور یونان که با آمریکا ارتباط دارد در حال فروش جزایر خود است بنابراین نشان می‌دهد رابطه با آمریکا راه حل نبوده و کشورهای دوست آمریکا مانند ایتالیا و فرانسه و حتی خود آمریکا دچار مشکلات هستند.

وی جامعه غرب را مانند یخ تابستانی در حال آب شدن خواند و ابراز کرد: اقتصاد غرب ربوی بوده و به جنگ خدا رفته است.

*توانمندسازی بانوان طرح فمنیسمی بود

عباسی با بیان اینکه اصل حیات بر تشکیل خانواده است، خاطرنشان کرد: توانمندسازی بانوان، طرح وازکتومی، افزایش آمار دانشجویان دختر نسبت به پسر و ... طرح فمنیسمی بود.

وی اضطراب و پیری را از مولفه‌های تعیین مسیر برای آینده دانست و افزود: جامعه پویا نیازمند نیروی جوان و کار برای توسعه است.

رئیس مرکز بررسی‌های دکترینال، منفعت‌طلبی گروه‌های سیاسی در توانمندسازی بانوان را عامل اصلی اجرای این طرح دانست و خاطرنشان کرد: باید تلاش کنیم تا توازن جمعیتی ایجاد شود.

*تغییر قدرت از غرب به شرق

وی با اشاره به آینده‌شناسی مراکز راهبردی آمریکا، اذعان کرد: ایران، مکزیک و برزیل نقش عمده‌ای را عهده‌دار شده و مکزیکی‌ها به دلیل زادو ولد زیاد، مهاجرت به آمریکا، سواد پایین و مکالمه با زبان اصلی خود در حال اشغال آمریکا هستند.

این استاد دانشگاه ادامه داد: در صورت پیوستن ترکیه به اتحادیه اروپا نیز شاهد به زیر سیطره رفتن اروپا توسط ترکیه بوده و رشد جمعیت ترک‌ها را شاهد می‌شویم.

به گفته وی، طبق این آینده‌شناسی‌ها ایران نرم‌افزار اداره جهان را در سال 2050 میلادی طراحی کرده و قدرت از غرب به شرق انتقال پیدا می‌کند.

عباسی، شهرنشینی، تغییرات زیست‌محیطی، شخصی شدن و ... را از دیگر عوامل تعیین مسیر در آینده دانست.

انتهای پیام/ی10/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول