اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

تبعات منفی تعطیلی پنج‌شنبه‌های اصفهان ادامه دارد

زنگ‌های تلفن برای که به صدا در می‌آید/ مسئولان اصفهان کجایند

خبرگزاری فارس: در حالیکه دو هفته است، روزهای پنج شنبه اداره‌های اصفهان تعطیل هستند، این وضعیت مسئولانی را که باید همواره گوش به زنگ باشند، را به خواب برده و پاسخگویی برای زنگ‌های تلفن مسئولان وجود ندارد.

زنگ‌های تلفن برای که به صدا در می‌آید/ مسئولان اصفهان کجایند

به گزارش خبرگزاری فارس از اصفهان، خواب زمستانی که دو هفته‌ای است در اصفهان با تعطیلی پنج‌شنبه‌ها آغاز شده، تراژدی را به همراه داشته که بیشتر مردم را با این موضوع درگیر کرده است.

طرح تعطیلی پنج‌شنبه‌ها با ایجاد لایحه‌ای از سوی دانشگاه علوم پزشکی، اداره کل هواشناسی و سازمان محیط زیست استان اصفهان مطرح شد که برای تصویب به استانداری و یا همان شورای ستاد مدیریت بحران فرستاده شد.

در این میان نظرات متعددی شامل این لایحه شد که می‌توان به کاهش آلودگی هوا، صرفه‌جویی در سوخت‌های فسیلی و راندمان بالای کاری در ادارات اشاره کرد.

البته این نظرات از سوی سازمان‌های مشخصی نیز تایید شد که طبیعتاً منفعت عده‌ای قلیل را نیز به همراه داشت، مصوب شدن یک لایحه بدون در نظر گرفتن آحاد آرا در صنف‌های مختلف جای بسی تأمل دارد.

ارتقای سلامتی با تعطیلی پنج شنبه‌ها

تعداد روزهای سالم با تعطیلی پنج‌شنبه‌ها افزایش می‌یابد، این صحبتی بود که رئیس دانشگاه علوم پزشکی اصفهان در گفت‌وگو با یک رسانه استانی به آن اشاره کرد و اعتقاد داشت: ارتقای سلامتی مردم یکی از مباحث عمده مطرح شده در قانون اساسی، شرع و اسناد بالادستی کشور مانند سند چشم‌انداز محسوب می‌شود که حاکمیت موظف به انجام اقدامات لازم برای دست‌یابی به تأمین سلامت مردم و جامعه بوده و طی چند دهه اخیر بار بیماری‌ها تغییر کرده است.

در سه هفته‌ای که از تعطیلی پنج‌شنبه‌ها در اصفهان می‌گذرد برخلاف نگاه‌های به ظاهر کارشناسی بار سنگین ترافیکی میهمان خیابان‌های اصفهان شد که به مراتب تبعات منفی برای این شهر به همراه آورد. همچنین این شلوغی نیز آلودگی هوا را تشدید کرد که تضادی را در پژوهش‌های به عمل آمده حاکم کرد.

هزینه سنگین تعطیلی برای اصفهان

حاج‌رسولی‌ها، رئیس شورای اسلامی شهر اصفهان در این باره گفت: این تعطیلی مقطعی است، چرا که اگر قرار بود این امر به صورت مستمر دنبال شود به بررسی‌های بیشتر و همچنین با ورود شورای شهر به این مسئله، دنبال می‌شد.

وی افزود: با توجه به بررسی‌هایی که صورت گرفته در روزهای پنج‌شنبه هزینه‌های مصرفی مردم 30 درصد بیشتر از دیگر روزهای هفته برآورد شده است، زیرا مردم در این روز بیشتر برای خرید از منزل خارج می‌شوند.

رئیس شورای اسلامی شهر اصفهان بیان کرد: در سال تولید ملی و حمایت از کار و سرمایه ایرانی باید فعالیت‌های شایسته‌تری را از سوی مسئولان کشوری و استانی شاهد باشیم، تعطیلی پنج‌شنبه‌ها ما را از رسیدن به این مهم دور می‌کند.

موج و التهابی که در روزهای ابتدایی تصویب این لایحه در شورای ستاد بحران استان اصفهان به وجود آمد، مدیران ارشد استان را نیز به گلایه وادار کرد تا جایی که به نقل محافل خبری استان و حتی کشور تبدیل شد، اما باز هم این صحبت‌ها روندی در بازبینی تعطیلات نداشت و بر قوت خود همچنان باقی ماند.

آسیب‌های این تعطیلی که منفعتش تنها شامل عده کمی از مردم استان اصفهان شد، راه نفوذی را برای گریز مسئولان از پاسخ دادن به تلفن‌هایشان باز کرد و این بهانه را فراهم کرد تا در دو روز پایانی هفته در اختیار خانواده باشند و از انجام هرگونه کار اداری و یا پاسخ تلفن‌های غیر ضروری خودداری کنند.

با توجه به اینکه در تعریف تلفن‌های غیرضروری صحبت تلفنی با خبرنگاران هم در این گروه قرار گرفته است، به همین دلیل برای رسیدن به نتیجه‌ای کلی در روز پنج‌شنبه نتوانستیم با مسئولان مرتبط استانی صحبتی درباره این موضوع کنیم. البته فغان دیگر خبرنگاران نیز برای عدم ارتباط با مسئولان برای پیگیری اخبار بلند شده بود.

================

یادداشت از داوود شیخ جبلی

================

انتهای پیام/ع20/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول