اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

نماینده مردم اصفهان در مجلس:

تعطیلی پنج‌شنبه‌های اصفهان غیرکارشناسی است

خبرگزاری فارس: نماینده مردم اصفهان در مجلس با انتقاد از طرح تعطیلی پنج‌شنبه‌ها در این کلانشهر و تاکید بر تبعات جدی این تصمیم خواستار رسیدگی ریشه‌ای به مشکل آلایندگی هوا و پرهیز راه‌حل‌های مقطعی شد.

تعطیلی پنج‌شنبه‌های اصفهان غیرکارشناسی است

به گزارش خبرگزاری فارس از اصفهان حمیدرضا فولادگر پیش ‌از ظهر امروز در جمع خبرنگاران مورد تعطیلی پنج‌شنبه‌ها اظهار کرد: به طور قطع طرح تعطیلی پنج‌شنبه‌ها با نیت حل مشکل آلایندگی هوا و پیگیری مباحث مرتبط با بهره‌وری کلید خورده اما صرف نظر از نیت تنیده در آن اثرات قطعی منفی به دنبال دارد.

وی افزود: باید در نظر داشته باشیم که در سال حمایت از تولید ملی قرار داریم و کشور در فضای اقتصاد مقاومتی و جهاداقتصادی است و از همه مردم و مسئولان انتظار می‌رود که فعالیت‌های خود را با مفهوم کار و تلاش مضاعف منطبق سازند.

نماینده مردم اصفهان در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: ضروری به نظر می‌رسد که جلوی رواج فرهنگ تعطیلی طلبی گرفته شود.

وی ادامه داد: در تهران نیز که به سبب مشکلات خاص پایتخت بودن ناچار به تعطیل کردن پنج‌شنبه‌ها شده‌اند از این قاعده بانک‌ها، مراکز خدماتی و غیردولتی خود را مستثنی کرده‌اند.

فولادگر اضافه کرد: تعطیلی گسترده پنج‌شنبه‌ها به رغم مشکلات زیست محیطی و آلایندگی که بیشتر کلانشهرها و مراکز استان‌های بزرگ کشور با آن روبه‌رو شده‌اند، به جز پایتخت آن هم به دلیل شرایط خاص آن هنوز در هیچ کدام دیگر از کلانشهرهای کشور به اجرا درنیامده است.

وی افزود: راه حل آلایندگی تعطیل کردن شهر نیست، چند سال پیاپی است که همزمان با فصل پاییز و مواجه با پدیده وارونگی هوا با مشکل افزایش آلایندگی روبه‌رو هستیم، اما سئوال اینجاست که چه اقدام اساسی و تأثیرگذاری برای مواجه با این مشکل اندیشیده و اجرایی شده است.

نماینده مردم اصفهان در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: چه میزان اقدامات عملی برای خروج خودروهای فرسوده از چرخه استفاده، بازسازی و توسعه ناوگان حمل و نقل عمومی درون شهری و کاهش معضلات زیست محیطی کلانشهر اصفهان صورت گرفته است.

وی تاکید کرد: در حالی مبحث صرفه‌جویی در مصرف انرژی به عنوان نتیجه تعطیلی پنج‌شنبه‌ها بیان می‌شود که سال‌های قبل تجربه کرده‌ایم که چنین تعطیلی‌هایی سبب هجوم خانواده‌ها به بازار و خیابان به منظور خرید مایحتاج هفتگی می‌شود و ترافیک شهری و آلودگی هوا را به صورت جدی تشدید می‌کند، چنانچه سال قبل این چنین شد.

نماینده مردم اصفهان در مجلس تاکید کرد: نظر به جمیع جوانب فنی و کارشناسی و نتایج حاصل از تعطیلی سال قبل شهر که به دلایلی مشابه آنچه اکنون مطرح می‌شود رخ داد، این تصمیم نیاز به بازبینی و تجدیدنظر دارد.

فولادگر با گلایه از اتخاذ برخی تصمیمات کلان مرتبط با زندگی مردم در اتاق‌های در بسته گفت: حداقل انتظار آن بود که برای اخذ چنین تصمیم پر تبعاتی از نمایندگان استان و شهر اصفهان نیز کسب نظر شود و در این صورت صحبت‌هایی را بیان می‌کردیم که خروجی کار را به صورت دیگری می‌کرد.

وی یادآور شد: روز پنج‌شنبه یکی از روزهای مشترک کاری ما بین تقویم هفتگی ایران و کشورهای خارجی است و افزوده شدن تعطیلی غیرکارشناسی پنج‌شنبه‌ها سبب اختلاف سه روزه میان مجموعه‌های صنعتی، تجاری و تحقیقاتی اصفهان با مجموعه‌های بین‌المللی می‌شود که در عمل موجب می‌شود هر هفته که می‌گذرد نیمی از آن را از دست بدهیم.

انتهای پیام/ح10/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول