اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس دانشگاه علوم پزشکی اصفهان:

تعطیلی پنج‌شنبه‌ها راهکاری برای نفس کشیدن اصفهان است

خبرگزاری فارس: رئیس دانشگاه علوم پزشکی اصفهان گفت: شهر اصفهان باید نفس بکشد و تعطیلی اصفهان در روز‌های پنج‌شنبه راهکاری برای نفس‌کشیدن این کلان‌شهر است.

تعطیلی پنج‌شنبه‌ها راهکاری برای نفس کشیدن اصفهان است

به گزارش خبرگزاری فارس از اصفهان، شاهین شیرانی ظهر امروز در جمع خبرنگاران و اصحاب رسانه اظهار کرد: سلامت مردم یکی از مهم‌ترین دغدغه‌های حاکمیت به شمار می‌رود و ارتقای سلامتی مردم یکی از مباحث عمده مطرح شده در قانون اساسی، شرع و اسناد بالا‌دستی کشور مانند سند چشم‌انداز محسوب می‌شود.

وی با بیان اینکه تأمین، حفظ و ارتقای سلامت مردم یکی از مباحث عمده حاکمیت است، ادامه داد: همچنین حاکمیت موظف به انجام اقدامات لازم برای دست‌یابی به تأمین سلامت مردم و جامعه بوده و طی چند دهه اخیر بار بیماری‌ها تغییر کرده است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی اصفهان با تاکید بر اینکه طی 40 سال گذشته بیماری‌های عفونی شایع‌ترین دلیل مرگ و میر در کشور بوده است، تصریح کرد: در حال حاضر بیماری‌های قلبی عروقی، حوادث ترافیکی و سرطان‌ها به عنوان شایع‌ترین دلیل افزایش مرگ و میر در کشور به شمار می‌رود.

وی با اشاره به اینکه استان و شهر اصفهان نیز از این موضوع مستثنی نیست، اضافه کرد: تمام این عوامل افزایش مرگ و میر در کشور قابل پیشگیری هستند و بیماری‌های قلبی عروقی به سادگی و با افزایش اطلاعات مردم قابل پیشگیری است.

شیرانی با اشاره به اینکه آلاینده‌های جوی از دلایل تشدید‌کننده و ایجاد‌کننده بیماری‌های قلبی عروقی و سرطان‌هاست، تاکید کرد: کلان‌شهر‌ها به دلیل آلاینده‌های تولید‌شده در این شهر‌ها نسبت به سایر شهر‌های کشور در معرض خطر بیشتری قرار دارند.

وی با تاکید بر اینکه برخی از شهر‌ها به دلیل عدم وجود باد و باران مناسب به دلیل وجود آلودگی هوا در معرض خطر بیشتری قرار دارند، افزود: وزش باد منبعی برای رفع آلاینده‌های موجود در سطح شهر‌هاست، اما شهر اصفهان از وجود باد و باران به میزان کمتری نسبت به سایر شهر‌ها برخوردار است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی اصفهان با بیان اینکه میانگین بارندگی در استان و شهر اصفهان کمتر از سایر شهر‌هاست و اصفهان از نظر میزان بارندگی یکی از شهر‌های محروم کشور است، گفت: با آغاز فصل سرما اصفهان با پدیده اینورژن و وارونگی دما مواجه می‌شود.

وی با اشاره به اینکه در حال حاضر پدیده اینورژن و وارونگی دما در اصفهان به یک امر روتین و معمولی تبدیل شده است، اظهار کرد: شهر اصفهان باید نفس بکشد و تعطیلی اصفهان در روز‌های پنج‌شنبه راهکار برای نفس‌کشیدن این کلان‌شهر است.

شیرانی اضافه کرد: جلوگیری از تردد خودرو‌ها، کنترل فعالیت کارخانه‌ها و واحد‌های صنعتی و استفاده از سوخت‌های غیر‌آلاینده راهکاری برای کاهش آلاینده‌های موجود در سطح شهر است.

انتهای پیام/آ20/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول