اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان زنجان خبر داد

احداث 7 پروژه با زیربنای 38 هزار متر مربع در زنجان

خبرگزاری فارس:مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان زنجان از احداث هفت پروژه عمرانی با زیربنای 38 هزار و 950 متر مربع در زنجان خبر داد.

احداث 7 پروژه با زیربنای 38 هزار متر مربع در زنجان

به گزارش خبرگزاری فارس از زنجان، محمد ربیع احمدخانی ظهر امروز در جمع خبرنگاران، اظهار کرد: بیستمین هفته کتاب از 20 آبانماه سال جاری با شعار کتاب، یادگار ماندگار آغاز می‌شود که در طول این هفته برنامه‌های مختلفی در استان برگزار می‌شود.

وی با بیان اینکه نخستین روز هفته کتاب با عنوان کتاب، قرآن، ولایتمداری و فرهنگ عاشورایی نامگذاری شده است، افزود: برنامه‌های این روز با پیام قرآن، کتاب زندگی برگزار می‌شود.

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان زنجان از نامگذاری دومین روز هفته کتاب با عنوان کتاب، تکریم کتابداران و خادمان نشر خبر داد و یادآور شد: برنامه‌های این روز با پیام اصحاب نشر، پاسداران علم و اندیشه بومی برگزار می‌شود.

وی با بیان اینکه سومین روز این هفته با عنوان کتاب خاستگاه اندیشه و رسانه فرهنگ نامگذاری شده است، تصریح کرد: برنامه‌های این روز با پیام انس با کتاب، تبلور فرزانگی ملی برگزار می‌شود.

احمدخانی با اشاره به نامگذاری چهارمین روز هفته کتاب با عنوان کتاب، تولید علم و الگوی اسلامی – ایرانی پیشرفت خاطرنشان کرد: برنامه‌های این روز با پیام کتاب ایران، منادی صلح، معنویت و عدالت جهانی برگزار می‌شود.

وی از نامگذاری پنجمین روز این هفته با عنوان هدیه کتاب خوب، ترویج فرهنگ کتابخوانی با پیام اهدای کتاب به آن‌ها که دوستشان داریم، خبر داد و گفت: خانواده سرآغاز پیوند با کتاب با پیام فرهنگ پایداری، کرامت و خودباوری ملی به عنوان ششمین روز این هفته نامگذاری شده است.

احمدخانی با اشاره به نامگذاری آخرین روز این هفته با عنوان رسانه‌ها، بستر معرفی و اطلاع‌رسانی کتاب تصریح کرد: برنامه‌های این روز با پیام کتاب پنجره‌ای به آگاهی و بیداری برگزار می‌شود.

وی از برگزاری مراسم جشن کتاب و تجلیل از خادمان کتاب استانی و شهرستانی خبر داد و افزود: سومین جشنواره اهدای کتاب در پایگاه‌ها و کتابخانه‌های عمومی برگزار می‌شود.

*برگزاری نخستین جشنواره خیرین کتابخانه ساز در زنجان

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان زنجان با اشاره به برگزاری نخستین جشنواره خیرین در استان زنجان تصریح کرد: خیرین کتابخانه ساز در این مراسم تجلیل می‌شوند.

وی بر ضرورت استفاده از ظرفیت خیرین در کتابخانه سازی تاکید کرد و گفت: چهارباب کتابخانه خیر‌ ساز در استان زنجان احداث شده است.

احمدخانی با بیان اینکه مسئولان، کتابداران و اعضای کتابخانه‌های عمومی استان در هفته کتاب با ائمه جمعه دیدار می‌کنند، افزود: در زنجان نیز اعضای کتابخانه‌های عمومی با نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه زنجان دیدار می‌کنند.

وی از اجرای طرح عضویت رایگان در هفته کتاب خبر داد و گفت: علاقه‌مندان می‌توانند در طول هفته کتاب به صورت رایگان به عضویت کتابخانه‌های عمومی استان درآیند.

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان زنجان با اشاره به تجدید پیمان مسئولان و کتابداران کتابخانه‌های عمومی استان با آرمان‌های شهدا افزود: همزمان با نخستین روز هفته کتاب در مزار شهدای بالای زنجان این برنامه برگزار می‌شود.

وی از ارائه نیم بهای خدمات اینترنتی، نمایه مقالات و نشریات در هفته کتاب خبر داد و گفت: حضور کتابخانه‌های سیار استان در مناطق فاقد کتابخانه و شهرک‌های اقماری از دیگر برنامه‌های این هفته است.

احمدخانی بازدید دانش‌آموزان و دانشجویان از کتابخانه‌های عمومی استان را از دیگر برنامه‌های این هفته دانست و گفت: این طرح با هدف هر روز با کتاب و کتابخانه برگزار می‌شود.

انتهای پیام/ش10/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول