اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فرماندار کوهبنان‌:

کوهبنان نیازمند‌ کتابخانه مرکزی است

خبرگزاری فارس: فرماندار کوهبنان خواستار راه‌اندازی کتابخانه مرکزی در این شهرستان شد.

کوهبنان نیازمند‌ کتابخانه مرکزی است

به گزارش خبرگزاری فارس از کوهبنان، منصور متقی صبح امروز در بازدید مدیر‌کل کتابخانه‌های عمومی استان کرمان از کتابخانه کوهبنان اظهار داشت:‌ کوهبنان از جمله شهرهای‌ جنوب‌شرق کشور است که از پیشینه تاریخی و فرهنگی بالایی برخوردار بوده و توانسته طی قرن‌های اخیر بزرگانی را در دامان خود پرورش دهد.

وی عنوان کرد: وجود آثار فرهنگی و تاریخی متعدد از جمله مساجد تاریخی‌، مدرسه عرفان اسلامی و همچنین وجود شخصیت‌های فرهنگی برجسته این شهرستان را به عنوان بام فرهنگی استان مطرح کرده است.

متقی ابراز داشت: در جای جای شهر کوهبنان شاهد فعالیت کتابخانه‌های عمومی‌، مساجد و خود‌گردان هستیم که این خود گویای فرهنگ غنی و بالای این سرزمین است و موجب شده که کوهبنان از لحاظ حضور نیروی فرهنگی در سطح استان حائز رتبه برتر باشد. 

وی خاطرنشان کرد: با توجه ویژه‌ کتابخانه‌های عمومی استان و تلاش مسئولان شهرستان، کتابخانه عمومی شهر کوهبنان دارای ‌کتاب‌های متنوع علمی‌، فرهنگی‌، اقتصادی‌، مذهبی‌، سیاسی‌، اجتماعی و ...‌ است و بخش مرجع این کتابخانه نیز آثاری ارزشمند و کم‌نظیر را در درون خود جای داده است.

متقی گفت: امیدواریم با توجه ویژه مسئولان مربوطه کاستی‌های مربوط به بخش مرجع و منبع کتابخانه نیز رفع شود و با توجه به قرار گرفتن کتابخانه عمومی در مرکز شهر دانش‌آموزان، دانشجویان و عامه مردم می‌توانند در کمترین زمان و بدون فوت وقت از منابع ارزشمند این مکان بهره‌مند شوند.

وی تصریح کرد: وجود دو کتابخانه عمومی و کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان در کنار یکدیگر موجب شده تا هم کودکان و هم والدین بتوانند به طور همزمان از این مراکز استفاده کنند. 

متقی بیان داشت: امیدواریم در هفته کتاب شاهد تجلیل از جوان‌ترین و مسن‌ترین عضو کتابخانه مرکز شهرستان و بخش طغرالجرد که بیشترین کتاب را طی سال گذشته از این مراکز به امانت گرفته‌اند باشیم تا زمینه تشویق و ترغیب سایر شهروندان فراهم شود. 

وی افزود: با توجه به گسترش شهر و ایجاد مراکز دانشگاه‌ آزاد و پیام‌نور امید می‌رود با توجه ویژه دولت و کتابخانه‌های عمومی استان در آینده شاهد ایجاد کتابخانه مرکزی با امکانات بهتر و به روز‌ در کوهبنان و ساخت کتابخانه عمومی در بخش طغرالجرد‌ باشیم.

انتهای پیام/ش20/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول