اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل کتابخانه‌های کرمان عنوان کرد

وجود 20 هزار منبع سمعی و بصری در کتابخانه‌های کرمان

خبرگزاری فارس: مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان کرمان گفت: 20 هزار منبع دیداری و شنیداری برای کتابخانه‌های عمومی کرمان در نظر گرفته شده است.

وجود 20 هزار منبع سمعی و بصری در کتابخانه‌های کرمان

به گزارش خبرگزاری فارس از کرمان، محمدجواد حسین‌زاده ظهر امروز در نشست خبری هفته کتاب و کتابخوانی اظهار داشت: 112 باب کتابخانه عمومی با یک میلیون و 300 هزار جلد کتاب در سطح استان کرمان دایر است.

وی بیان داشت: از ابتدای سال جاری تا اواخر مهر ماه یک میلیون و 300 هزار جلد کتاب امانت داده شده و دو میلیون و 100 هزار نفر نیز مراجعه کننده داشته‌ایم.

حسین‌زاده با اشاره به زیربنای 65 هزار متر مربعی و 177 هزار متری مساحت کتابخانه‌های عمومی استان افزود: 500 هزار نشریه در کتابخانه‌های عمومی کرمان وجود دارد.

وی اشاره به وجود 20 هزار منبع دیداری و شنیداری در کتابخانه‌های عمومی کرمان تصریح کرد: در استان کرمان به ازای هر 20 هزار نفر باسواد و هر 26 هزار نفر یک باب کتابخانه وجود دارد.

حسین‌زاده گفت: 56 انجمن کتابخانه‌ای با 500 نفر عضو در استان کرمان برای حمایت از برنامه‌های کتاب و کتابخانه‌ای دایر شده است.

وی اظهار داشت: همچنین در راستای سند نهضت مطالعه مفید در کشور 24 کمیته استانی و شهرستانی با 400 نفر عضو از 17 دستگاه اجرایی تشکیل شده است.

حسین‌زاده در مورد اختصاص نیم درصد درآمد شهرداری‌ها و همچنین خیران کتابخانه‌ساز خاطرنشان کرد: 13 هزار متر مربع از فضای کتابخانه‌های استان کرمان توسط خیران احداث شده است.

وی با اشاره به اجرای طرح پیک مهر گفت: 300 جایگاه پیک مهر در استان تدارک دیده شده که عمدتا در هتل‌ها، آرایشگاه‌ها، مطب پزشکان، ایستگاه‌های اتوبوس و اماکن پرتردد است.

حسین‌زاده عنوان کرد: طرح کتاب من نیز به منظور انتخاب و خرید کتاب مورد نظر اعضا در کتابخانه‌ها به اجرا گذاشته شده که در این راستا از سال 89 تاکنون 70 هزار عنوان کتاب سفارش داده شده است.

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان کرمان اظهار داشت: همچنین 12 ایستگاه مطالعه شامل قفسه‌هایی با 200 نسخه کتاب برای استان در نظر گرفته شده که به صورت دوره‌ای کتاب‌ها را تغییر می‌دهیم.

حسین‌زاده سرانه مطالعه کتب غیردرسی را در استان کرمان 19 دقیقه و 34 ثانیه عنوان کرد و گفت: کرمان در این زمینه رتبه چهارم کشور را دارد.

وی افزود: سرانه مطالعه قرآن و ادعیه نیز در کرمان با 20 دقیقه و 31 ثانیه رتبه دوم کشور را کسب کرده است.

حسین‌زاده تصریح کرد: سرانه مطالعه روزنامه در کرمان نیز با 41 دقیقه و 43 ثانیه رتبه هشتم کشور را به خود اختصاص داده است.

وی عنوان کرد: در زمینه مطالعه نشریات، ماهنامه و فصلنامه نیز به عنوان نشریات غیرروزانه کرمان رتبه اول کشور را با 10 دقیقه و 8 ثانیه داریم.

انتهای پیام/و20/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول