اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

کمبود فضای فیزیکی کتابخانه عمومی در بناب

اعتبار احداث 3 کتابخانه عمومی در بناب هنوز تامین نشده است

خبرگزاری فارس: مسئول کتابخانه‌های عمومی شهرستان بناب گفت: براساس تعداد جمعیت تاکنون باید در بناب پنج باب کتابخانه وجود داشت که متأسفانه به علت تأمین نشدن اعتبارات لازم تا امروز فقط دو باب کتابخانه دایر شده است.

اعتبار احداث 3 کتابخانه عمومی در بناب هنوز تامین نشده است

به گزارش خبرگزاری فارس از بناب، میرسردار مرندی شامگاه امروز در جلسه انجمن کتابخانه‌های عمومی بناب و آیین تجلیل از خادمان نمونه کتاب و کتابخوانی این شهرستان با ارائه گزارشی از فعالیت‌های کتابخانه‌های عمومی بناب اظهار کرد: در مدت سه ماهه تیر، مرداد و شهریور 88 هزار و 819 نفر به دو کتابخانه عمومی شهریار و کوثر مراجعه و 63 هزار و 288 جلد کتاب به امانت گرفته‌اند.

وی تعداد اعضای فعال کتابخانه‌های عمومی بناب را 5 هزار و 554 نفر اعلام کرد و گفت: هم‌اکنون 46 هزار و 357 جلد انواع کتاب در کتابخانه‌های عمومی بناب موجود است که نسبت به سال گذشته 20 درصد افزایش دارد.

مسئول کتابخانه‌های عمومی شهرستان بناب از پیوستن کتابخانه‌های عمومی بناب به شبکه سراسری مدیریت کتابخانه‌های عمومی کشور خبر داد و گفت: از این پس تمام اعضا می‌توانند در هر زمان و مکانی از طریق ارتباط با این شبکه به صورت آنلاین کارهای خود را انجام دهند.

مرندی به کمبود فضای فیزیکی کتابخانه عمومی در بناب هم اشاره کرد و گفت: براساس تعداد جمعیت تاکنون باید در بناب پنج باب کتابخانه وجود داشت که متأسفانه به علت تأمین نشدن اعتبارات لازم تا امروز فقط دو باب کتابخانه دایر شده است.

مسئول اداره کتابخانه‌های عمومی بناب همچنین از پذیرش عضویت رایگان علاقمندان در کتابخانه‌های عمومی بناب در هفته کتاب امسال خبر داد و گفت: در طول این هفته برنامه‌های مختلفی از جمله نمایشگاه تازه‌های کتاب، جلسات نقد کتاب و انواع مسابقات فرهنگی و هنری اجرا خواهد شد.

علیرضا علی‌اصغری معاون خدمات شهری شهرداری بناب نیز در این جلسه از آمادگی شهرداری بناب برای اختصاص مکان مناسب رایگان برای برپایی نمایشگاه‌های کتاب در سطح شهر خبر داد.

در این جلسه از خادمان نمونه کتاب و کتابخوانی با اهدای لوح تقدیر و هدایایی تجلیل و قدردانی به‌عمل آمد.

انتهای پیام/ی20/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول