اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

همزمان با هفته کتاب برپا می‌شود

نمایشگاه‌های تازه‌های نشر در کتابخانه‌های خراسان جنوبی

خبرگزاری فارس: مدیرکل کتابخانه‌های عمومی خراسان جنوبی از برگزاری نمایشگاه کتاب تازه‌های نشر در بیشتر کتابخانه‌های عمومی استان به مناسبت هفته کتاب خبر داد.

نمایشگاه‌های تازه‌های نشر در کتابخانه‌های خراسان جنوبی

به گزارش خبرگزاری فارس از بیرجند به نقل از روابط‌عمومی اداره کل کتابخانه‌های عمومی خراسان جنوبی، محمد قریب اظهار کرد: هدف از برگزاری این نمایشگاه معرفی آثار برگزیده به علاقه‌مندان حوزه کتاب است.

وی با بیان اینکه کتاب‌های به نمایش در آمده در این نمایشگاه‌ها کمتر از 100 عنوان نخواهد بود، افزود: نمایشگاه‌های تازه‌های نشر فرصت مناسبی را برای معرفی کتاب‌های منتشر شده و انتخاب سیر مطالعاتی مناسب در اختیار مراجعان به کتابخانه‌ها قرار می‌دهد.

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی خراسان جنوبی با اشاره به اینکه همزمان با هفته کتاب در بیشتر کتابخانه‌های عمومی خراسان جنوبی نمایشگاه تازه‌های نشر برپا می شود، تصریح کرد: این نمایشگاه‌ها در طول هفته کتاب برای بازدید عموم مردم دایر است.

 

کتابداران کتابخانه‌های عمومی سرایان از مدارس بازدید می‌کنند

رئیس اداره کتابخانه‌های عمومی سرایان گفت: همزمان با هفته کتاب، کتابداران کتابخانه‌های عمومی سرایان از مدارس این شهرستان بازدید می‌کنند.

محمد فولادی، ارتباط تنگاتنگ دانش‌آموزان در دوران کودکی و نوجوانی با کتاب و کتابخانه را سبب شکوفایی شخصیتی و استقبال چشمگیر آنها از کتابخانه‌های عمومی در دوران بزرگسالی دانست و ادامه داد: برقراری ارتباط با دانش‌آموزان از مهم‌ترین مسئولیت‌های یک کتابدار شایسته است.

وی با بیان اینکه ارتباط نداشتن دانش‌آموزان با کتابخانه‌ها در دراز مدت، کتابخانه‌ها را به مدفن کتاب‌ها تبدیل می‌کند، اظهار کرد: هدف از حضور کتابداران شهرستان سرایان در مدارس، برقراری ارتباط تنگاتنگ با دانش‌آموزان این شهرستان است.

رئیس اداره کتابخانه‌های عمومی سرایان یادآور شد: کتابدارانی که بتوانند ارتباط بیشتری با قشر کودک و نوجوان به ویژه دانش‌آموزان برقرار کنند در حفظ  و پویایی کتابخانه‌ها نقش مؤثری دارند.

فولادی تصریح کرد: علاوه بر بازدید کتابداران از مدارس، دانش‌آموزان سرایانی نیز در هفته کتاب در کتابخانه‌های عمومی این شهرستان حضور می‌یابند.

انتهای پیام/ب30/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول