اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

در افق 3 ساله صورت می‌گیرد

افزایش 3 برابری کتاب‌های کتابخانه مرکزی همدان

خبرگزاری فارس: مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان همدان گفت: در افق سه ساله کتاب‌های کتابخانه مرکزی همدان سه برابر افزایش می‌یابد.

افزایش 3 برابری کتاب‌های کتابخانه مرکزی همدان

ارشاد استعدادی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در همدان در آستانه هفته کتاب و کتابخوانی با ابراز رضایت از عنایت شورای شهر همدان به مسائل کتابخانه‌‌ها اظهار کرد: از شورای شهر و اعضای شورای شهر به ویژه کمیسیون فرهنگی تشکر می‌کنم که نگاه بسیار خوبی را روی کارهای فرهنگی به ویژه کتابخانه‌ها دارند.

وی با اشاره به اینکه کتابخانه مرکزی به جایی تعلق ندارد، گفت: این کتابخانه در اختیار مردم خوب همدان و جوانان علاقمند به کتاب است و ما بالغ بر 5 هزار عضو در کتابخانه مرکزی داریم.

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان همدان بیان داشت: قریب به یک هزار کودک و نوجوان عضو کتابخانه هستند و بخش نابینایان را نیز راه‌اندازی کردیم و برای همه رده‌های سنی کتابخانه مرکزی برنامه‌هایی دارد.

وی با بیان اینکه ظرفیت بسیار خوبی در قرائت‌خانه‌های کتابخانه‌ها داریم، افزود: قرائت‌خانه‌های مجزا و بوفه و محل غذاخوری در این کتابخانه ایجاد شده است.

استعدادی با بیان اینکه همه برای ایجاد فضای مناسب کتاب و کتابخوانی برای جوانان و سایر اقشار جامعه مسئول هستیم، گفت: یکی از شاخص‌های اصلی کشورهای توسعه ‌یافته، انسان توسعه‌ یافته است و توسعه انسان نیز در اعتلای فرهنگی اوست.

وی خاطرنشان کرد: زیرساخت فرهنگی ارتباط با کتاب دارد و ما نمی‌توانیم کتاب را حذف کنیم زیرا جامعه توسعه‌ یافته، فرهنگی است.

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان همدان با بیان اینکه انقلاب ما انقلابی فرهنگی بوده است، ابراز داشت: هر چه خروجی کارهای ما فرهنگی باشد دغدغه‌های ما به هر لحاظ کمتر است.

وی تحقق اقتصاد مقاومتی و تولید ملی و سرمایه‌ ایرانی را منوط به فرهنگ‌سازی دانست و افزود: اگر نگاه فرهنگی در هر زمینه‌ای جاری و ساری باشد، موفقیت بیشتری حاصل می‌شود زیرا همه مباحث ارتباط کاملی با فرهنگ دارد که فرهنگ هم ارتباط خوبی با کتاب و کتابخوانی و نهضت مطالعه مفید دارد.

استعدادی با تأکید بر لزوم دیده شدن جایگاه کتابخانه مرکزی ابراز داشت: ما اعتقاد داریم که در افق سه ساله کتاب‌های کتابخانه مرکزی سه برابر افزایش می‌یابد و حداقل منابع موجود در کتابخانه ما باید حدود 80 هزار جلد باشد.

وی با اشاره به اینکه کتابخانه مرکزی را باید از هر لحاظ ارتقا دهیم، ادامه داد: بحث تجهیز بخش نابینایان، مدیریت جدید، مدیریت علمی بر کتابخانه مرکزی و نشست با علاقمندان برای ارائه خدمات به آنها از جمله کارهایی است که انجام شده است.

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان همدان با اشاره به اینکه تحول در کتابخانه مرکزی جزو اولویت‌های اصلی ماست، تصریح کرد: نهاد کتابخانه‌های کشور و خود دبیرکل کتابخانه مرکزی عنایت خاصی به کتابخانه‌ها دارند چرا که این کتابخانه چشم استان است و می‌تواند خدمات خوبی را ارائه کند.

وی بیان داشت: کتابخانه مرکزی برای داشتن کتاب محدودیتی ندارد به طوری که کتاب‌هایی که امکان وجود در کتابخانه‌های دیگر را ندارد، می‌تواند در این کتابخانه لحاظ شود.

استعدادی تصریح کرد: همه نوع کتاب در کتابخانه مرکزی وجود دارد و در این راستا نمای نشریات و پیام مشرق در آن مستقر است و در خصوص تأمین منبع هم اقدامات خوبی انجام شده است که تا پایان سال این کتابخانه را 100 درصد رشد می‌دهیم.

وی با تشکر از اهتمام فرمانداران در برگزاری انجمن کتابخانه‌ها بیان داشت: فرمانداران از انجمن کتابخانه‌ها خوب حمایت می‌کنند و در این راستا هم از نظر کمی و هم کیفی خوب پای کار ایستادند.

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان همدان در پایان تصریح کرد: کتابخانه مرکزی ملایر با همت فرماندار این شهر امسال عملیاتی می‌شود و کتابخانه استاندارد اسدآباد به عنوان نخستین کتابخانه استاندارد استان افتتاح شده که فرماندار این شهر اهتمام خوبی در این زمینه داشتند.

انتهای پیام/صا10/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول