اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیر‌کل کتابخانه‌های عمومی کرمان:

112 باب کتابخانه عمومی در کرمان فعالیت دارند

خبرگزاری فارس: مدیر‌کل کتابخانه‌های عمو‌می استان کرمان گفت: 112 باب کتابخانه عمومی با بیش از 120 هزار‌ عضو فعال در کرمان وجود دارد.

112 باب کتابخانه عمومی در کرمان فعالیت دارند

به گزارش خبرگزاری فارس از کوهبنان، محمد‌جواد حسین‌زاده صبح امروز در دیدار با فرماندار کوهبنان اظهار داشت: کرمان یکی از استان‌های فرهنگی کشور است که با پرورش شخصیت‌های بزرگ فرهنگی‌ در دامان خود منشا خدمات ارزنده‌ای در کشور بوده است.  

وی ابراز داشت: در حوزه مکتوب 112 باب کتابخانه عمومی در سطح استان کرمان با 67 هزار متر مربع زیر‌بنا و 172 هزار متر مساحت وجود دارد که در حال ارائه خدمت به علاقمندان به کتاب و کتابخوانی هستند. 

حسین‌زاده افزود: در بحث «پیک مهر» بیش از 300 کتابخانه مجری طرح هستند که با همت مجددانه همکاران کرمان حائز رتبه برتر کشوری در این زمینه شده و قابل تقدیر است.

وی تصریح کرد: در حال حاضر بیش از یک‌میلیون و 400 هزار جلد کتاب در کتابخانه‌های عمومی کرمان در موضوع‌های مختلف موجود است که بیش از 120 هزار‌ عضو فعال از این منابع بهره می‌برند.

حسین‌زاده گفت: از ابتدای سال جاری تاکنون کتابخانه‌های عمومی کرمان پذیرای‌ بیش از 2 میلیون نفر از مراجعه کنندگان و علاقمندان به حوزه کتاب و کتابخوانی بوده‌ که دوستداران به مطالعه حدود یک میلیون کتاب را به امانت گرفته‌اند. 

وی با اشاره به‌ راه‌اندازی انجمن خیران کتابخانه‌ساز در استان کرمان اذعان داشت: در این راستا تاکنون 20 باب کتابخانه با اعتباری بالغ بر 7 میلیارد تومان توسط‌ این بزرگواران ساخته و تجهیز شده ‌و در هفته کتاب شاهد افتتاح چند باب کتابخانه ساخت خیران هستیم.

حسین‌زاده تجلیل از خیران کتابخانه‌ساز‌، فرمانداران و کتابداران نمونه، عضوگیری رایگان‌، جشن بزرگ کتاب‌، برگزاری مسابقه کتابخوانی‌، نشست‌های نقد و بررسی کتاب و ... را از مهم‌ترین ‌برنامه‌های هفته کتاب در استان کرمان عنوان کرد. 

وی افزود: از ابتدای سال جاری بیش از 60 عنوان مسابقه کتاب در استان کرمان برگزار شده که بیش از 120 هزار نفر از مردم دیار کریمان در این مسابقات شرکت کرده‌اند.

انتهای پیام/صا20/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول