اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

سرپرست دانشگاه پیام نور شهرکرد خبر داد

وجود 30 هزار جلد کتاب در کتابخانه دانشگاه پیام نور مرکز شهرکرد

خبرگزاری فارس: سرپرست دانشگاه پیام نور مرکز شهرکرد از وجود 30 هزار جلد کتاب در کتابخانه این دانشگاه خبر داد.

وجود 30 هزار جلد کتاب در کتابخانه دانشگاه پیام نور مرکز شهرکرد

محمد قلمکاریان امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در شهرکرد، اظهار داشت: کتاب میراثی ماندگار، پدیده‌ای با شکوه و با ارزش و عنصر رشدآفرین و روشنگر در پهنه زندگی بشر است.

وی افزود: وظیفه همه افراد فرهیخته و تمامی نهادهای فرهنگی دانشگاه‌های کشور است که در اشاعه، گسترش و تقویت هرچه بیشتر مسئله کتاب و کتابخوانی اهتمام ورزند و در یک کلام، همه درد آشنایان و دل آگاهان به منظور بسیج همگانی برای گسترش فرهنگ کتاب و کتابخوانی تلاش کنند.

وی با اشاره به سرانه کتابخوانی دانشگاه پیام نور مرکز شهرکرد گفت: سرانه کتابخوانی در این دانشگاه چهار به یک است یعنی برای هر دانشجو چهار کتاب وجود دارد.

قلمکاریان تعداد کتاب‌های موجود در کتابخانه این دانشگاه را 30 هزار جلد عنوان کرد و گفت: این کتاب‌ها در موضوعات مختلف کتب عمومی، تخصصی فارسی و لاتین است.

وی تعداد کتب لاتین عمومی در کتابخانه دانشگاه پیام نور مرکز شهرکرد را 300 جلد عنوان کرد و افزود: در این کتابخانه نزدیک به هزار و 500 جلد کتب لاتین تخصصی نیز وجود دارد.

سرپرست دانشگاه پیام نور شهرکرد ادامه داد: در این کتابخانه نزدیک به 8 هزار کتب فارسی عمومی وجود دارد که دانشجویان برای بالا بردن سطح دانش خود از آنها استفاده می‌کنند.

قلمکاریان استقبال دانشجویان از کتب مذهبی و اعتقادی در دانشگاه پیام نور مرکز شهرکرد را بسیار خوب دانست و گفت: در کتابخانه این دانشگاه نزدیک به 700 عنوان کتاب مذهبی با موضوعات مختلف وجود دارد.

وی در خاتمه افزود: در روزگار پیشرفت چشم‌گیر بشر در عرصه‌های دانش و نوآوری و فرهنگ، کتاب نه تنها اهمیت خود را از دست نداده بلکه گسترده‌تر و تازه‌تر نیز شده و جلوه‌های پایدارتر یافته است.

انتهای پیام/خ20/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول