اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی کهگیلویه و بویراحمد:

کتابخانه تخصصی علوم قرآنی در حوزه علمیه خواهران یاسوج راه‌اندازی می‌شود

خبرگزاری فارس: مدیرکل کتابخانه‌های عمومی کهگیلویه و بویراحمد گفت: در این هفته افتتاح دو کتابخانه شهری با نام علوم تربیتی با رویکرد تخصصی روانشناسی و کتابخانه تخصصی علوم قرآنی حوزه علمیه فاطمیه خواهران یاسوج را خواهیم داشت.

کتابخانه تخصصی علوم قرآنی در حوزه علمیه خواهران یاسوج راه‌اندازی می‌شود

به گزارش خبرگزاری فارس از یاسوج، نادر حسینی صبح امروز در نشست خبری با اصحاب رسانه با اشاره به برنامه‌های هفته کتاب و کتابخوانی اظهار کرد: هفته کتاب و کتابخوانی 20 تا 26 آبان با شعار «کتاب یادگار ماندگار» با برنامه‌های فرهنگی و علمی متنوع آغاز خواهد شد.

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان کهگیلویه و بویراحمد با اشاره به آغاز برنامه‌ها و رئوس آنها عنوان کرد: آغاز کار ما با غبارروبی مزار شهدا و تجدید میثاق با آرمان آن‌ها با حضور کتابداران استان برگزار خواهد شد.

وی هدف از تشکیل این برنامه‌ها را ترویج کتاب و کتابخوانی در استان دانست و بیان کرد: در این هفته برگزاری ایستگاه فضای مطالعه در شهرداری یاسوج را به صورت نمادین خواهیم داشت که این ایستگاه‌ها با هدف اهدای کتاب از سوی مردم به این ایستگاه‌ها برای توسعه کتابخانه‌های روستایی صورت انجام می‌پذیرد.

حسینی در ادامه افزود: در این هفته افتتاح دو کتابخانه شهری با نام علوم تربیتی با رویکرد تخصصی روانشناسی و کتابخانه تخصصی علوم قرآنی حوزه علمیه فاطمیه خواهران یاسوج را خواهیم داشت.

این مسئول به افتتاح تعدادی کتابخانه در سطح روستاهای استان خبر داد و گفت: افتتاح شش باب کتابخانه روستایی را در سطح استان داریم که شامل سیلاب کلوار، برد پهن زیلایی، دهنوی لوداب، چاه تلخ باشت، القه‌چین چرام و پادوک گچساران است.

این مسئول به خدمات چشمگیر فرهنگی در این هفته اشاره و تصریح کرد: با توجه به اهمیت کتاب و کتابخوانی در زندگی بشر عضویت در کتابخانه‌های استان و استفاده از کافی‌نت‌های موجود در این کتابخانه‌ها در تاریخ 24 و 25 آبان به صورت نیم بها صورت خواهد گرفت.

حسینی به یکی از مهم‌ترین فعالیت‌های برنامه‌ریزی شده در این هفته اشاره کرد و گفت: افتتاح پیک موتوری کتاب برای اولین بار در شهر سی‌سخت صورت پذیرفت و اعضای کتابخانه‌ها به صورت رایگان کتاب مورد نظر را درب منزل دریافت می‌کنند.

وی از برگزاری مسابقات متنوع فرهنگی در این هفته خبر داد و تصریح کرد: رونمایی از تندیس طرح کتاب من به مناسبت 2.5 میلیون نفر استقبال‌کننده از این طرح صورت خواهد پذیرفت.

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی این استان در ادامه افزود: تجلیل از خادمان کتاب و کتابخوانی که در برج میلاد تهران با حضور ریاست محترم جمهور و چند تن از مسئولان کشوری در تاریخ 24 آبان برگزار خواهد شد از دیگر برنامه‌های این هفته است.

حسینی با اشاره به حضور کارشناسان کتاب و کتابخوانی در مدارس استان به منظور آگاهی‌بخشی به دانش‌آموزان بیان کرد: دیدار مسئولین شهرستان با ائمه جمعه و گزارش عملکرد نهاد کتابخانه‌ها پیش از خطبه‌های نماز جمعه از مهم‌ترین برنامه‌های این هفته است.

انتهای پیام/ح20/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول