اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

در چهارمحال و بختیاری صورت می‎گیرد

تجهیز روستاهای بالای یک‌هزار نفر به کتابخانه عمومی

خبرگزاری فارس: مدیرکل کتابخانه‌های عمومی چهارمحال و بختیاری از تجهیز روستاهای بالای یک‌هزار نفر این استان به کتابخانه عمومی خبر داد.

تجهیز روستاهای بالای یک‌هزار نفر به کتابخانه عمومی

به گزارش خبرگزاری فارس از شهرکرد، بهروز صادقی بعدازظهر امروز در نشست با اصحاب رسانه و مطبوعات این استان بر ضرورت توجه به مقوله مهم و اساسی مطالعه و کتابخوانی در جامعه تاکید کرد و اظهار داشت: اگر بتوانیم مطالعه مفید را در جامعه ترویج کنیم بسیاری از مسائلی که هزینه‌های مالی زیادی را نیز برای ما به همراه دارد، برطرف می‌شود.

وی افزود: در عرصه کتابخوانی هیچ جایگزینی برای کتاب پیدا نشده و کتاب برای همیشه برای مخاطبان تازگی دارد.

صادقی، تعداد نیروهای رسمی و دائمی اداره‌کل کتابخانه‌های این استان را 107 نفر عنوان کرد و گفت: این افراد که بیشتر آن‌ها بانوان هستند با حقوق کم اما با انگیزه و تلاش فراوان در حال فعالیت هستند.

وی با بیان اینکه در حال حاضر بیش از 726 هزار جلد کتاب در کتابخانه‌های این استان وجود دارد، تصریح کرد: این در حالی است که این تعداد در سال گذشته 386 هزار جلد بوده است.

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی چهارمحال و بختیاری از تجهیز روستاهای بالای یک‌هزار نفر جمعیت در این استان به کتابخانه عمومی خبر داد و گفت: این امر در صورتی محقق می‌شود که در این روستاها فضای مناسب برای این امر وجود داشته باشد.

صادقی به برنامه‌های هفته کتاب این استان اشاره کرد و گفت: تجدید میثاق با آرمان‌های شهدا، دیدار با ائمه جمعه استان، برپایی نشست‌های ادبی، برگزاری جلسات قصه‌خوانی و کتابخوانی با حضور خانواده‌ها از مهم‎ترین این برنامه‌هاست.

وی بر ضرورت ترویج فرهنگ کتاب و کتابخوانی در هفته کتاب تاکید کرد و افزود: هفته کتاب بهترین فرصت برای ترویج فرهنگ مطالعه و کتابخوانی است و برهمین اساس باید در این راستا اهتمام ویژه‌ای به کار گرفت.

انتهای پیام/ش20

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول