اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل کتابخانه‌های استان البرز خبر داد

ساخت 6 کتابخانه جدید در استان البرز

خبرگزاری فارس: مدیرکل کتابخانه‌های استان البرز از ساخت 6 کتابخانه در این استان خبر داد.

ساخت 6 کتابخانه جدید در استان البرز

به گزارش خبرگزاری فارس از کرج، رمضانعلی محسنی بعد از ظهر امروز در نشست مطبوعاتی در جمع خبرنگاران اظهار داشت: ساخت این کتابخانه‌ها به منظور توسعه  کتابخانه‌ها و پر کردن خلاهای موجود در این بخش است.

وی در ادامه از اختصاص 5میلیارد ریال به توسعه کتابخانه‌های عمومی البرز توسط شهرداریها اشاره کرد و افزود: از ابتدای سال جاری تا کنون از محل کمک‌های شهرداری 5 میلیارد ریال به منظور توسعه کتابخانه‌های عمومی این استان اختصاص یافته است.

این مسئول خاطرنشان کرد: توسعه فرهنگ کتاب و کتابخوانی مستلزم توسعه کتابخانه‌ها و تجهیز آنها بوده لذا مسئولان فرهنگی باید به این مهم توجه ویژه داشته باشند و برای تحقق اهداف تلاش بیشتری را از خو نشان دهند.

وی ادامه داد: این میزان کمک به کتابخانه‌های عمومی استان البرز از محل نیم درصد کمک شهرداری‌ها است که البته نمی‌تواند پاسخگوی نیاز باشد.

این مسئول با اشاره به این که هم اکنون میزان سرانه مطالعه کتاب در بین نوجوانان و جوانان بسیار کم است افزود: باید به گونه‌ای برنامه‌ریزی کرد که نسل امروز با فرهنگ مطالعه کتاب بیشتر آشنا شده و زمانی را برای مطالعه کتب غیردرسی صرف کند.

محسنی با اشاره به این که استان البرز 60 کتابخانه فعال دارد اظهار داشت: با توجه به آمار موجود هم اکنون 88 هزار نفر در کتابخانه‌های این استان عضو بوده و به صورت فعال از کتب این کتابخانه‌ها بهره‌مند می‌شوند.

وی گفت: متأسفانه برخی از شهرداری‌ها سهم نیم درصدی خود را به منظور توسعه امور کتابخانه‌ای عملیاتی نمی‌کنند.

محسنی ادامه داد: عدم پرداخت این سهمیه سبب می‌شود که ما نتوانیم اقدامات و برنامه‌‌های خود را به منظور توسعه امور کتابخانه‌ها محقق سازیم.

وی در ادامه سخنان خود به مطالبات این اداره کل از شهرداری‌ها اشاره کرد و گفت: از مجموع 40 میلیارد ریال مطالبه سال‌های اخیر این اداره کل از شهرداری‌های استان تاکنون 20 میلیارد ریال آن به صورت نقدی پرداخت شده است.

مدیر کل کتابخانه های استان البرز افزود: در این راستا همچنین 18 میلیارد ریال ان در قالب تهاتر جذب شده است.

*مسئولان توجه ویژه‌ای به انجام امورات فرهنگی داشته باشند

محسنی در ادامه بر توجه ویژه مسئولان به انجام امور فرهنگی در این استان تأکید کرد و افزود: اگر مسئولان و متولیان امر فرهنگ به انجام امور فرهنگی در این استان توجه ویژه‌ای داشته باشند این استان دیگر دچار فقر فرهنگی نخواهد بود و با توسعه این مهم نیز مواجه خواهد شد.

وی محسنی اظهار داشت: البته از زمان استان شدن البرز اقدامات بسیاری در زمینه توسعه کتابخانه‌ها انجام شده است اما با توجه به نرخ جمعیت و گستردگی این استان نباید به این داشته‌ها بسنده کرد بلکه باید اقدامات بیشتری را در مسیر توسعه و تجهیز کتابخانه‌ها در  البرز انجام دهیم.

وی ادامه داد: در این مدت تعداد کتابخانه‌های عمومی البرز از 28 کتابخانه به 60 کتابخانه افزایش یافت و از رتبه 30 و 31 به رتبه 21 در کشور رسید.

همزمان با هفته کتاب تجلیل از خادمان عرصه کتاب و کتابخوانی، کتابداران و نویسندگان برتر در این استان انجام می‌شود.

انتهای پیام/ی20/گ1003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول