اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

عضو فراکسیون وقف مجلس:

واقفان به نیازهای خوابگاهی و مسائل پزشکی توجه کنند

خبرگزاری فارس: عضو فراکسیون وقف مجلس شورای اسلامی گفت: نمونه‏های موقوفاتی با نیت خوابگاه‏ها و مسائل پزشکی باشد، بسیار کم بوده و واقفان باید به نیازهای خوابگاهی و مسائل پزشکی توجه کنند.

واقفان به نیازهای خوابگاهی و مسائل پزشکی توجه کنند

به گزارش خبرگزاری فارس از سمنان به نقل از روابط عمومی اداره کل اوقاف و امور خیریه استان سمنان، علیرضا خسروی در بازدید از اداره کل اوقاف و امور خیریه استان سمنان و در نشستی با مدیرکل اوقاف این استان، با تاکید بر ظرفیت‏های مهم وقف در پیشبرد اهداف مادی و معنوی جامعه، وضعیت موقوفات استان سمنان و کشور را از جهات بسیاری مثبت ارزیابی کرد.

وی با انتقاد از برخی اجحاف صورت گرفته در حق موقوفات در استان و کشور، اتخاذ تدابیر لازم برای رفع این مشکل را خواستار شد.

عضو فراکسیون وقف مجلس شورای اسلامی با اشاره به نرخ پایین اجاره بهای املاک وقفی، ضمن ناعادلانه خواندن این نرخ، بر لزوم به‏روزرسانی مبالغ اجاره بهای موقوفات تاکید کرد.

خسروی با اشاره به اینکه بخشی از املاک موقوفه با کاربری تجاری در موقعیت خوبی نیز واقع شده‏اند، گفت: اجاره سالانه این بناها، رقمی تعجب‏برانگیز و برخلاف عرف عمومی بوده و لازم است تا اقداماتی در خصوص اصلاح مبالغ اجاره بها صورت پذیرد.

وی افزود: متاسفانه افرادی که نگاه مذهبی دارند نیز به رغم تحفظ بر فرائض، نسبت به نرخ‏های ناعادلانه املاک وقفی بی‏تفاوت هستند.

عضو فراکسیون وقف مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه فقط در فراکسیون‏های مفید و موثر عضو می‏شوم، افزود: برای علاقه به سنت حسنه وقف و موقوفات در فراکسیون وقف عضو شده و آمادگی دارم برای کمک به این سنت حسنه گام بردارم.

وی با اشاره به لزوم تهیه طرح آمایش مساجد، بر انجام کار کارشناسی دقیق در خصوص انطباق جمعیت با مؤلفه‏‌های ساخت مسجد تاکید کرد.

خسروی از نهادهای فرهنگی خواست با توجه بیشتر به مساجد، ضمن انجام نیازسنجی‏های لازم راهکارهای خود را به منظور حل مشکلات مساجد ارائه کنند.

نماینده مردم شهرستان‏های سمنان و مهدیشهر در مجلس شورای اسلامی با اشاره به گام‏های بزرگ برداشته شده توسط اوقاف در برخی مقاطع گفت: حضور جسورانه سازمان اوقاف و امور خیریه در طرح‏های بزرگ عام‏المنفعه ضمن کمک به آبادانی کشور، در اصلاح نگاه به مدیریت مذهبی موثر است.

وی با اشاره به تنوع کم نیات موقوفات استان سمنان اظهار داشت: نمونه‏های موقوفات با نیت خوابگاه‏ها و مسائل پزشکی بسیار کم بوده و لازم است تا واقفان خیراندیش به سمت این گونه نیات بیشتر سوق داده شوند.

خسروی وجود حرم مطهر امامزاده یحیی‌بن موسی‌الکاظم(ع)، برادر امام رضا(ع) و حضرت شاهچراغ شیراز و وجود آرامگاه 250 تن از شهدای دفاع مقدس در جوار این بقعه را از الطاف الهی دانست.

عضو فراکسیون وقف مجلس شورای اسلامی با اشاره به موقعیت ویژه این مکان مقدس ابراز امیدواری کرد: با تسریع در اتمام طرح جامع ساماندهی اطراف حرم این امامزاده توسط مشاور، هر چه سریع‏تر شاهد تکمیل و ساماندهی بارگاه این امامزاده باشیم.

انتهای پیام/ی30/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول