اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل اوقاف خراسان رضوی:

اداره کل اوقاف خراسان رضوی بقاع متبرکه را به قطب فرهنگی تبدیل می‌کند

خبرگزاری فارس: مدیرکل اوقاف و امور خیریه خراسان رضوی گفت: اداره کل اوقاف به دنبال این است که بقاع متبرکه را در راستای اجرای فرمایش مقام معظم رهبری به قطب فرهنگی تبدیل کند.

اداره کل اوقاف خراسان رضوی بقاع متبرکه را به قطب فرهنگی تبدیل می‌کند

حجت‌الاسلام حجت گنابادی‌نژاد در حاشیه جلسه شورای اداری اداره کل اوقاف استان در بقعه قدمگاه رضوی نیشابور در گفت‌وگو خبرنگار فارس از نیشابور، افزود: سعی بر این است در پاسخ به مراجعه بسیار خوب زائران، امکان اجرای برنامه‌های متنوع فرهنگی در اماکن مذهبی فراهم شود.

این مقام مسئول استانی اطلاع داد: برنامه‌ریزی اداره کل اوقاف استان تاسیس یکصد مرکز فرهنگی قرآنی در بقاع متبرکه زیر پوشش است که اکنون موفق به راه‌اندازی 70 کانون شده‌ایم.

مدیرکل اوقاف خراسان رضوی توضیح داد: این مراکز شورایی دارند که با انتخاب هیئت امنای بقعه تعیین می‌شوند.

ذاکری عنوان کرد: در چارت هر مرکز سه واحد «فرهنگی» و «تبلیغات» و «اطلاع‌رسانی» دیده شده است.

وی خاطرنشان کرد: بیش از ده هزار نفر در 170 کلاس درس ادارات اوقاف سطح این استان، حافظ قرآن کریم می‌شود.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه خراسان رضوی بیان داشت: طرح حفظ قرآن کریم در لبیک به فرمایش پرچم‌دار قرآنی جهان اسلام، مقام معظم رهبری مبنی بر تربیت بیش از ده میلیون نفر حافظ قرآن در کشور این اداره کل پیگیری می‌شود.

وی اضافه کرد: اداره کل اوقاف و امور خیریه خراسان رضوی با هماهنگی اداره کل صدا و سیمای استان برای دو شیفت صبح و عصر در صدای خراسان رضوی که البته به تازگی از یک رادیو استانی به رادیو کشوری ارتقا یافته است و کلاس آموزش قرآن راه‌اندازی کرده است.

مدیرکل اوقاف استان با اشاره به این که 70 درصد اماکن بقاع متبرکه فاقد سند هستند،خاطرنشان کرد: به دنبال معلق بودن برخی مواد قانونی و محدودیت اجرایی به تازگی تفاهمنامه‌ای میان دو سازمان اوقاف و ثبت اسناد و املاک کشور امضا شده است تا فرآیند اخذ اسناد تشریح شود.

انتهای پیام/ع20/گ1003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول