اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان اصفهان تأکید کرد

کم‌مهری به اوقاف برای جشن ثبت جهانی مسجد جامع اصفهان

خبرگزاری فارس: مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان اصفهان گفت: برای مراسم جشن ثبت جهانی مسجد جامع اصفهان یک کم‌مهری نسبت به اوقاف و امور خیریه استان شده و تنها اوقاف به عنوان صاحبخانه با یک دعوتنامه به این مراسم دعوت شده است.

کم‌مهری به اوقاف برای جشن ثبت جهانی مسجد جامع اصفهان

به گزارش خبرگزاری فارس از اصفهان، حجت‌الاسلام حسین اژدری بعد از ظهر امروز در جمع مسئولان و کارکنان این اداره با اشاره به اینکه بر اساس فرمایشات رهبر معظم انقلاب، مساجد، حسینیه‌ها و تکایا ملک نیست بلکه این موارد جزو موقوفات و تابع قانون وقف هستند، اظهار کرد: مسجد جامع اصفهان تنها مسجد موجود در کشور بوده که ثبت یونسکو شده است.

وی با بیان اینکه ثبت جهانی مسجد جامع اصفهان به دلیل قدمت، عظمت و روح معنوی حاکم بر این مسجد بوده است، اضافه کرد: مسجد جامع اصفهان از قدمت بالایی برخوردار است و مردم استقبال چشمگیری نسبت به این مسجد دارند.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان اصفهان با اشاره به اینکه مسجد جامع اصفهان در کنار مقبره علامه مجلسی واقع شده است، تصریح کرد: این مسجد با تلاش‌های استاندار اصفهان، اداره اوقاف و امور خیریه استان و میراث فرهنگی به ثبت یونسکو رسیده است.

وی با تاکید بر اینکه اما در حال حاضر برای مراسم جشن ثبت جهانی مسجد جامع اصفهان یک کم‌مهری نسبت به اوقاف و امور خیریه استان شده است، ادامه داد: مجموعه اوقاف تلاش‌های بسیاری را برای به ثبت رسیدن مسجد جامع اصفهان در فهرست یونسکو انجام داده است.

اژدری با بیان اینکه نگهداری مسجد جامع اصفهان و خادمان موجود در این مسجد را بر عهده اوقاف و امور خیریه است، تاکید کرد: اگرچه تلاش‌های اوقاف سبب ثبت جهانی مسجد جامع اصفهان در یونسکو شده است اما مسئولان برای مراسم جشن ثبت جهانی این مسجد جایگاهی برای اوقاف و امور خیریه قائل نشده‌اند.

وی با اشاره به اینکه اوقاف و امور خیریه استان به عنوان صاحبخانه این مسجد به شمار می‌رود، افزود: در حال حاضر تنها اوقاف به عنوان صاحب‌خانه با یک دعوت‌نامه به این مراسم دعوت شده است و مسجد جامع اصفهان از ابتدا موقوفه بوده است اما به دلیل قدمت بسیار، این مسجد را میراثی نیز معرفی می‌کنند.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان اصفهان گفت: مسجد جامع اصفهان تابع قانون میراث نیست و میراث فرهنگی تنها باید ابنیه مسجد را حفظ کند و میراث با انجام هزینه‌هایی برای حفظ ابنیه مسجد جامع تنها به دنبال خودنمایی میراثی است.

انتهای پیام/آ20/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول