اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

در اجلاس پانزدهم اتحادیه دانشگاه‌ها صورت گرفت

عنوان رصدخانه «علم»‌ برای دانشگاه امام خمینی

خبرگزاری فارس: مدیر دفتر همکاری‌های علمی و بین‌المللی دانشگاه بین‌المللی امام خمینی گفت: در اجلاس پانزدهم اتحادیه دانشگاه‌ها و مؤسسات پژوهشی دولتی، دانشگاه بین‌المللی امام خمینی به عنوان رصدخانه علم و تکنولوژی انتخاب شد.

عنوان رصدخانه «علم»‌ برای دانشگاه امام خمینی

به گزارش خبرگزاری فارس از قزوین به نقل از روابط عمومی دانشگاه بین‌المللی امام خمینی (ره) قزوین، محمد حسینی‌مقدم اظهار کرد: اجلاس پانزدهم اتحادیه دانشگاه‌ها و مؤسسات پژوهشی دولتی کشورهای حاشیه دریای خزر از 19 تا 22 مهر ماه سال جاری در دانشگاه فنی باکوی آذربایجان برگزار شد.

وی ادامه داد: در این اجلاس پیشنهادات اعضای ایرانی، توسط دبیرخانه ایرانی اتحادیه مطرح و پس از مذاکرات طولانی، در نهایت تمامی پیشنهادات اعضای ایرانی تصویب و در پروتکل اجلاس گنجانده شد.

وی عنوان کرد: انتخاب دانشگاه بین‌المللی امام خمینی به عنوان، رصدخانه علم و تکنولوژی به منظور شناسایی رویدادها و روندهای جهانی علم و فناوری و گزارش سالانه نتایج حاصل به اعضای اتحادیه، انتخاب مؤسسه ملی اقیانوس‌شناسی ایران به عنوان مرکز ارزیابی آلودگی‌های دریای خزر و گزارش سالانه نتایج حاصل به اعضای اتحادیه، انتخاب مرکز تحقیقات کشاورزی و منابع طبیعی گیلان به عنوان مرکز بانک ژن گیاهی و جانوری منطقه خزری و انتخاب مرکز آموزش عالی علمی کاربردی میرزا کوچک‌خان گیلان برای تأسیس موزه ماهی‌شناسی مرجع دریای خزر از جمله تصمیمات مهم این اجلاس بود.

وی یادآور شد: موافقت با چهار متقاضی ایرانی برای عضویت در اتحادیه خزر که شامل پارک علم و فناوری استان گیلان، مؤسسه تحقیقات برنج ایران، مؤسسه تحقیقات چای ایران و مؤسسه اکولوژی دریای خزر ساری تصمیم مهم دیگر اجلاس پانزدهم اتحادیه دانشگاه‌ها و مؤسسات پژوهشی دولتی کشورهای حاشیه دریای خزر بود.

مدیر دفتر همکاری‌های علمی و بین‌المللی دانشگاه بین‌المللی امام خمینی (ره) تصریح کرد: همچنین دانشگاه آتیرائوی قزاقستان به عنوان میزبان اجلاس شانزدهم و ششمین المپیاد ورزشی دانشجویان اتحادیه خزر در دهه اول سپتامبر سال 2013 یعنی از 11 تا 20 شهریور سال 92 انتخاب شد.

حسینی‌مقدم خاطرنشان کرد: به طور تقریبی تمامی امتیازات اخذ شده در اجلاس پانزدهم برای اعضای ایرانی اتحادیه بود که امیدواریم با تلاش مجدانه اعضا و همکاری یکدیگر و پشتیبانی بیشتر وزارتخانه‌های متبوع بتوانیم از امتیازات اخذ شده در اجلاس اخیر و جلسات گذشته به نحو مطلوب برای اعتلای سازمان‌های متبوع خود و کشورمان استفاده کنیم.

انتهای پیام/خ30/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول