اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

سرپرست تیم رباتیک دانشگاه آزاد دهدشت عنوان کرد

نایب قهرمانی دانشگاه آزاد دهدشت در مسابقات بین‌المللی رباتیک خیام

خبرگزاری فارس: سرپرست تیم رباتیک دانشگاه آزاد دهدشت گفت: تیم رباتیک دانشگاه آزاد واحد دهدشت مقام نایب قهرمانی مسابقات بین‌المللی خیام نیشابور را کسب کرد.

نایب قهرمانی دانشگاه آزاد دهدشت در مسابقات بین‌المللی رباتیک خیام

اصغر صفری‌دوست در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در کهگیلویه اظهار کرد: تیم رباتیک دانشگاه آزاد واحد دهدشت مقام نایب قهرمانی مسابقات خیام نیشابور را کسب و افتخاری دیگر بر افتخارات این دانشگاه افزود.

سرپرست تیم رباتیک دانشگاه آزاد دهدشت ربات پرنده تیم رباتیک این دانشگاه را از نادرترین ربات‌های جهان عنوان کرد و افزود: این ربات از نوع quadrotor یا چهار ملخه است که هزینه ساخت آن 150 میلیون ریال شد.

صفری‌دوست بیان کرد: این ربات قابلیت عکس‌برداری و فیلمبرداری از حوادث غیرمترقبه مثل سیل، زلزله و آتش‌سوزی را دارد و همچنین دارای بازوی مکانیکی هوشمندی است که می‌تواند وزن زیادی را حمل کند.

سرپرست تیم رباتیک واحد دهدشت افزود: در این ربات از کنترل کننده تطبیقی با فیدبک مثبت استفاده شده است که قابلیت پردازش تصاویر را نیز دارا می‌باشد.

صفری‌دوست گفت: این ربات به دلیل استفاده از درایورهایی که توسط تیم سازنده طراحی و ساخته شده از سرعت بسیار بالایی برخوردار است و کنترل کننده و IMU این ربات کاملا دست‌ساز و طراحی شده توسط اعضای تیم رباتیک دانشگاه آزاد واحد دهدشت است.

سرپرست تیم رباتیک دانشگاه آزاد دهدشت با تقدیر از ریاست و معاونت محترم پژوهشی این واحد دانشگاهی به دلیل حمایت همه جانبه از تیم رباتیک بیان داشت: مسئولان باید توجه ویژه‌ای به این واحد دانشگاهی داشته باشند و نایب قهرمانی در این مسابقات نشان داد که این واحد از ظرفیت‌های بالای برخوردار است.

وی با بیان اینکه تیم رباتیک دانشگاه آزاد دهدشت جای خود را در میان تیم‌های مطرح رباتیک کشوری باز کرده، بیان داشت: قطعا با حمایت‌های بیشتر و توجه دو چندان به دانشجویان و اعضای تیم رباتیک این دانشگاه می‌توان روز به روز بر افتخارات این شهر و دانشگاه آن افزود و در این بین استعدادهای ناب جوانان این مرز و بوم نیز شکوفا می‌شود.

انتهای پیام/ی20

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول