اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مسئول امور بین‌الملل دانشگاه آزاد اسلامی قزوین:

دانشگاه آزاد قزوین در مسیر بین‌المللی شدن است

خبرگزاری فارس: مسئول امور بین‌الملل دانشگاه آزاد اسلامی قزوین با شرح مشکلات بین‌المللی دانشگاه‌های کشور از بین‌المللی شدن این دانشگاه‌ در سال‌های آتی خبر داد.

دانشگاه آزاد قزوین در مسیر بین‌المللی شدن است

به گزارش خبرگزاری فارس از قزوین، محمودرضا عطایی ظهر امروز در نشست تبادل نظر پیرامون همکاری‌های علمی، بین‌المللی و چالش‌های مربوط به آن، که با حضور ارسلان قربانی قائم‌مقام وزیر علوم، تحقیقات و فن‌آوری دانشگاه آزاد اسلامی قزوین برگزار شد، اظهار کرد: برای استفاده از امکانات و اساتید دانشگاه‌ها باید ساختارهای جدید تعریف شود و دانشگاه آزاد اسلامی قزوین نیز به سمت این ساختارهای جدید حرکت کرده است.

وی افزود: دانش‌افزایی اساتید دانشگاه از مواردی است که دانشگاه آزاد قزوین پیگیری می‌کند و از 10 سال گذشته آغاز شده است.

مسئول امور بین‌المللی دانشگاه آزاد اسلامی قزوین تصریح کرد: دانشگاه‌ آزاد اسلامی قزوین با دانشگاه‌هایی از کشورهای مالزی، سوئد و استرالیا تفاهم‌نامه‌‌ای در خصوص همکاری در زمینه دو رشته مدیریت ساخت و مهندسی ساختمان امضا کرده است و با برگزاری چند نشست تخصصی در این زمینه تبادل نظر داشته است.

وی با اشاره به تفاهم‌نامه‌های منعقد شده میان این دانشگاه و دانشگاه‌هایی از کشورهای استرالیا، ترکیه و مالزی یادآور شد: مشکلات کلانی در زمینه جذب دانشجویان خارجی و همکاری‌های بین‌المللی در دانشگاه‌ها وجود دارد که رفع آنها نیازمند ورود شورای عالی انقلاب فرهنگی و مجمع تشخیص مصلحت نظام است.

عطایی اضافه کرد: شفاف نبودن استفاده از رسانه آموزش، نمونه‌ای از این مشکلات است و تا زمانی که این مشکل رفع نشود، نمی‌توان دانشجوی خارجی جذب کرد.

وی خاطرنشان کرد: روند اجرایی در این زمینه نیز شفاف نیست زیرا تجربه عملی قوی در کشور وجود ندارد.

عطایی با بیان اینکه جذب دانشجویان خارجی نیازمند یک هماهنگی درون وزارتخانه‌ای در وزارت علوم است، تأکید کرد: با تشکیل ساختار جدید باید نقاط مبهم در خصوص هزینه، بورسیه و نحوه جذب دانشجویان در دانشگاه‌ها رفع شود.

وی فرهنگ نوگرایی و تعاملات علمی کشور را از دیگر موارد مطرح و مشکلات دانشگاه‌ها در زمینه بین‌الملل برشمرد و عنوان کرد: در بخش اعضای هیئت علمی و دانشگاه‌ها باید این بحث بومی‌گرایی شود.

مسئول امور بین‌الملل دانشگاه آزاد اسلامی قزوین بیان کرد: چارچوب مدونی در زمینه دوره‌های آموزش خارجی وزارت علوم وجود ندارد که باید در این زمینه جلسات مشخصی برگزار شود.

انتهای پیام/و10/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول