اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

نماینده مردم گرمی در مجلس:

دانشگاه آزاد گرمی بین‌المللی می‌شود

خبرگزاری فارس: نماینده مردم شهرستان گرمی در مجلس شورای اسلامی گفت:‌ دانشگاه آزاد اسلامی واحد گرمی به دانشگاه بین‌المللی ارتقا می‌یابد که مجوز لازم در این زمینه نیز گرفته شده است.

دانشگاه آزاد گرمی بین‌المللی می‌شود

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، حجت‌الاسلام میرقسمت موسوی عصر امروز در جلسه شورای اداری شهرستان گرمی اظهار داشت: رونق کشاورزی و انتقال آب مورد نیاز به این بخش از اولویت‌ها و مهم‌ترین پیگیری‌های ما در مجلس است به طوری که سعی می‌کنیم سه سد در حال احداث این شهرستان را به سرعت تکمیل کرده و جلوی خروج آب مرزی از بالهارود را بگیریم.

وی این سه سدرا شامل کلاسر، امارت و سنبور اعلام کرد و یادآور شد: سه سد سینه‌سر، توسانلو و کلاسه نیز در این شهرستان در حال مطالعه و اخذ اعتبار ملی است تا با تامین منابع مورد نیاز از سال آینده اجرای آنها آغاز شود.

نماینده مردم شهرستان گرمی در مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: با تکمیل این سدهای خاکی بخش عظیمی از اراضی دیم منطقه به آبی تبدیل می‌شود و بستر اشتغال مولد نیز در این بخش فراهم می‌آید.

موسوی موضوع توسعه مراکز علمی ودانشگاهی به ویژه دانشگاه پیام نور،‌ علمی – کاربردی و فعال کردن دانشکده پرستاری و مامایی را یادآور شد و گفت: پیگیر آن هستیم تا یکی از دانشکده‌های دانشگاه محقق اردبیلی در این شهرستان راه‌اندازی شود.

وی گرمی را پر‌توان از مولفه‌ها و ویژگی‌های صنعت گردشگری و شاخصه‌های توریسم اعلام کرد و افزود:‌ این شهرستان با توجه به برجستگی‌های تاریخی، طبیعی و ساحتی از ظرفیت خوب پذیرش مسافران و گردشگران نیز برخوردار است به طوری که دریاچه گیلارلو در این شهرستان یک قابلیت خفته است که باید به احیا و بیدار کردن آن همت کنیم.

نماینده مردم شهرستان گرمی در مجلس شورای اسلامی وجود جاذبه‌های تاریخی و دیدنی در برزند و همچنین منطقه انگوت را یادآور شد و بیان داشت: از پیگیری‌های اصلی ما در این زمینه توجه به توانمندی نوار مرزی و راه‌اندازی گمرک آزاد‌لو در گرمی است.

موسوی همچنین تنها راه برون رفت از مشکلات اقتصادی و نارسایی‌های بخش صنعت و مشکلات بیکاری را جذب سرمایه‌گذاری‌ها در مناطق مرزی به ویژه شهرستان گرمی توصیف کرد و گفت:‌ اگر این سرمایه‌گذاری‌ها جذب شود تمام بیکاران منطقه مشغول فعالیت شده و یک نرخ پایین بیکاری را در منطقه شاهد خواهیم بود.

وی به محدودیت جذب و استخدام در ادارات دولتی اشاره کرد و ادامه داد: در این زمینه یک کارخانه عظیم با نام شیر‌آلات قهرمان در این شهرستان در حال فعالیت است که توان پاسخگویی به سیل عظیم بیکاران را دارد.

تاخیر 10 ساله در گازرسانی به موران پسندیده نیست

نماینده مردم شهرستان گرمی در مجلس شورای اسلامی با انتقاد از تاخیر 10 ساله در گازرسانی به انگوت و همچنین موران تصریح کرد: گازرسانی به موران با مشکلاتی مواجه بود که تلاش کردیم تا پیمانکار آن را خلع ید کنیم که با انتخاب پیمانکار جدید امیدواریم مشکلات هر چه سریع‌تر برطرف شده و به سرعت گازرسانی به موران در دستور کار قرار گیرد.

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، موسوی در پایان سخنان خود به توافق با وزارت نفت و شرکت گاز برای توسعه گازرسانی به روستاهای سردسیر و مرزی این شهرستان اشاره کرد و اظهار داشت: امیدواریم با این حرکت رضایت مردم بیش از گذشته فراهم آید.

انتهای پیام/ن10/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول