اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

سال گذشته صورت گرفت

ارائه 150 مقاله دانشگاه کردستان در کنفرانس‌های ملی و بین‌المللی

خبرگزاری فارس: رئیس دانشگاه کردستان از ارائه 120 مقاله آی‌اس‌آی و 30 مقاله علمی پژوهشی داخلی دانشگاه در کنفرانس‌های ملی و بین‌المللی خبر داد.

ارائه 150 مقاله دانشگاه کردستان در کنفرانس‌های ملی و بین‌المللی

جهانشیر امینی در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در کردستان، اظهار کرد: ارائه بیش از 120 مقاله آی‌اس‌آی و 30 مقاله علمی پژوهشی داخلی، حضور هیئت‌های علمی دانشگاه در کنفرانس‌های ملی و بین‌المللی، برگزاری چندین همایش ملی علمی از جمله همایش ملی منابع طبیعی کشاورزی و همایش بین‌المللی اردلان‌شناسی، همایش علمی فیزیک و شیمی جدا از همایش‌های داخلی و دانشجویی این دانشگاه در هفته پژوهش سال گذشته است.

امینی خاطرنشان کرد: دانشگاه کردستان همچنین در راستای تجاری‌سازی و تبدیل عمل به پدیده با استفاده از اعتبارات داخلی بیشتر از 30 طرح پژوهشی را با حداقل چاپ یک مقاله و 25 طرح تحقیقاتی خارج از دانشگاه با استفاده از اعتبارات منابع دیگر از جمله استانداری در سال 1390 ارائه داده است.

وی افزود: صرف یک میلیارد تومان هزینه برای خرید تجهیزات آزمایشگاه، فارغ‌التحصیلی 70 تا 80 دانشجوی کارشناسی ارشد که با موفقیت از پایان‌نامه خود دفاع کردند و معرفی دکتر سلیمی در ماه‌های اخیر سال به عنوان دانشمند سال شیمی از افتخارات سال‌جاری دانشگاه کردستان است.

امینی عنوان کرد: بر اساس آمارهای وزارتخانه ضریب ارجاع به مقالات 2.5 برابر کشوری است و میانگین سنی اعضای هیئت علمی با 39 تا 40 سال از ویژگی‌های هیئت علمی دانشگاه است.

به گفته رئیس دانشگاه کردستان، 9 درصد دانشجویان این دانشگاه در سال 1389 دانشجوی کارشناسی ارشد و دکترا بودند که در سال 90 به 12.7 درصد افزایش یافته است.

وی خاطرنشان کرد: رشته‌های مقطع دکتری هم با 2 رشته جدید در سال 90 به به 11 رشته رسیده است.

به گفته امینی، در حال حاضر 2 دانشکده هنر و معماری و ادبیات زبان خارجی و 3 دانشکده اقماری کشاورزی و منابع طبیعی در سقز، علوم پایه در بیجار و دانشکده علم و صنعت در قروه در حال احداث هستند.

دانشگاه کردستان که فعالیت خود را در نیمسال اول سال تحصیلی 54 ـ‌1353 به‌عنوان دانشسرای عالی سنندج وابسته به دانشگاه تربیت معلم تهران آغاز کرد در نیمسال اول سال تحصیلی 56 ـ‌ 1355 به صورت یکی از پردیس‌های دانشگاه رازی فعالیت آموزشی خود را ادامه داد تا اینکه در سال 1370 وزارت فرهنگ و آموزش‌عالی آن زمان با فعالیت آموزشی و پژوهشی مستقل این واحد اموزشی با عنوان دانشگاه کردستان موافقت کرد.

این دانشگاه در حال حاضر بیشتر از 11 هزار دانشجو دارد که در 128 رشته در 5 دانشکده در مقاطع مختلف کاردانی، کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکتری در حال تحصیل هستند.

انتهای پیام/غ10/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول