اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مسئول نمایندگی ولی فقیه در جهاد کشاورزی خوزستان:

دین بدون ولایت نزد خداوند رسمیت ندارد

خبرگزاری فارس: مسئول حوزه نمایندگی ولی فقیه در سازمان جهاد کشاورزی خوزستان گفت: خداوند متعال دین بدون ولایت را به رسمیت نمی‌شناسد.

دین بدون ولایت نزد خداوند رسمیت ندارد

حجت‌الاسلام والمسلمین مسعود بهرام‌پور در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در اهواز با بیان اینکه اگر ولایت نبود اثری از دین برای بشریت باقی نمی‌ماند، اظهار داشت: وجود ولایت، امکان استمرار دین را برای بشر به ارمغان آورد که تا امروز سایه آن بر سر همه جهانیان به ویژه ما شیعیان امیرالمومنین (ع) گسترده است.

این استاد حوزه علمیه با تبریک عید سعید غدیر خم و دهه ولایت گفت: خداوند در آیات مختلف قرآن کریم معنای ولایت را برای ما ترسیم نموده و آن را تکمیل کننده دین و اتمام کننده نعمت مطرح کرده است.

مسئول حوزه نمایندگی ولی فقیه در سازمان جهاد کشاورزی خوزستان با طرح این سئوال که وقتی پیامبر نباشد چه کسی زمام حکومت را دست دارد افزود:‌‌ همان طور که خداوند در قرآن آورده بعد از آن حکومت در دست ولایت و امامت است.

وی در ادامه به بیان شاخصه‌های ولایت پرداخت و گفت: ولی کسی است که باید اعتماد خدا، رسول او و مردم را جلب کند تا بتوانند به او تکیه کنند و اهل بیت عصمت و طهارت (ع) از حضرت مولا علی (ع) تا حضرت مهدی موعود (ع) کسانی هستند که می‌توان در زمان‌های مختلف به آن بزرگواران تکیه کرد.

بهرام‌پور تصریح کرد: سلسله ولایت از حضرت امیرالمومنین علی (ع) تا حضرت صاحب‌الزمان (عج) برای ما روشن هستند زیرا همه آن‌ها را امین خود می‌دانستند حتی آن‌ها که حکومت را غصب کردند و زمامدار امور شدند.

این مقام مسئول در سازمان جهاد کشاورزی خوزستان به بیان وظایف مسلمانان در زمان غیبت امام معصوم (ع) پرداخت و اظهار داشت: بعد از معصومین (ع) و در زمان غیبت از سوی امام زمان (عج) تکلیفی برای ما معین شده که باید به آن عمل کنیم.

بهرام‌پور با بیان اینکه نظام ما بر پایه فقهی که اهل بیت (ع) آن را ترسیم کرده‌اند پایه‌گذاری شده است، گفت: در حال حاضر زمام امور و ولایت ما در دست رهبر معظم انقلاب حضرت امام خامنه‌ای است که باید به فرامین این بزرگوار گوش فرا دهیم و منویاتش را اجرا کنیم.

انتهای پیام/صا20/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول