اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امام جمعه جیرفت:

جایگاهی بالاتر از ولایت در اسلام وجود ندارد

خبرگزاری فارس: امام جمعه جیرفت گفت: در اسلام جایگاهی برتر و بالاتر از ولایت و رهبری وجود ندارد و باید به گونه‌ای برنامه‌ریزی کنیم که لحظه‌ای از این خط فاصله نگیریم.

جایگاهی بالاتر از ولایت در اسلام وجود ندارد

به گزارش خبرگزاری فارس از کوهبنان، حجت‌الاسلام اصغر عسکری جمعه شب در آیین جشن بزرگ عید غدیر در مسجد جامع کوهبنان ضمن تبریک عید ولایت با استناد به آیات و روایات اظهار داشت: نماز ستون دین است و اگر این عمل مورد قبول حق واقع شود، سایر اعمال انسان نیز پذیرفته می‌شود.

وی افزود: دین اسلام فقط همین یک ستون را ندارد بلکه دارای ستون‌های مختلفی است به گونه‌ای در کتاب وسائل‌الشیعه بیش از 40 ستون با استفاده از روایات بیان شده است که در رأس آنها ولایت و رهبری است.

امام جمعه جیرفت با استناد به روایتی از امام صادق ( ع) بیان داشت: ایشان فرمودند، «ستون‌های دین پنج چیز است که بعضی‌ها را می‌شود، حذف کرد به گونه‌ای که در پاره‌ای از آنها رخصت داده شده اما در ولایت جایی برای حذف کردن و چانه‌زنی نیست».

عسکری تصریح کرد: در روایت داریم اگر کسی شب تا صبح نماز بخواند و تمام روزها در روزه باشد و هر سال به سفر مکه برود و آنچه دارد در راه خدا به صورت تمام و کمال انفاق کند اما از ولایت و رهبری پیروی نکند اعمال بدون ولایت او را نجات نخواهد داد و خداوند او را با صورت به آتش دوزخ می‌اندازد.

وی با بیان اینکه در کتاب‌های اهل تسنن هم به مسئله ولایت و رهبری امیر مؤمنان علی (ع) اشارات زیادی شده است، گفت: ماجرایی که 120 هزار شاهد داشت و در رأس آنها پیامبر گرامی اسلام قرار داشت گروهی که شاهد عینی ماجرا بودند و دیدند که پیغمبر دست حضرت علی (ع) را بالا گرفت و برای یاران او دعا کرد باز هم درصدد کتمان و غصب این حقیقت برآمدند.

عسکری خاطرنشان کرد: کسانی که حدیث غدیر را شنیده بودند و پیامبر (ص) را از نزدیک دیده بودند بعد از رحلت وی شمشیر به دست گرفتند و جنگ جمل را به راه انداختند پس باید مواظب باشیم و بدانیم در اسلام جایگاهی برتر و بالاتر از ولایت و رهبری وجود ندارد و باید به گونه‌ای برنامه‌ریزی کنیم که لحظه‌ای از این خط فاصله نگیریم.

انتهای پیام/صا20/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول