اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

دبیرکل جمعیت رهپویان انقلاب اسلامی:

تنها 30 درصد مشکلات اقتصادی بر گردن تحریم است

خبرگزاری فارس: دبیرکل جمعیت رهپویان انقلاب اسلامی گفت: تنها 20 تا 30 درصد مشکلات اقتصادی فعلی به دلیل تحریم‌ها است.

تنها 30 درصد مشکلات اقتصادی بر گردن تحریم است

به گزارش خبرگزاری فارس از شیراز، علیرضا زاکانی در همایش پیشرفت اسلامی گفتمان پیش رو در انتخابات آینده که به دعوت جمعیت رهپویان انقلاب اسلامی فارس برگزار شد، اظهار داشت: امروز دشمن می‌خواهد با فشار اقتصادی قشرهایی از نخبگان و مردم اقشار ضعیف‌تر را در مقابل نظام قرار دهد و برخی از مسئولان نیز در غفلت از این موضوع در زمین غیرخودی بازی می‌کنند.

منتخب مردم تهران در مجلس نهم ابراز داشت: پول ملی با بی‌تدبیری ارزش خود را از دست می‌دهد و افرادی که درآمد ثابت دارند نسبت به قیمت‌ها قدرت خرید را از دست می‌دهند که اینها ربطی به تحریم ندارد چرا که تحریم از همان اوایل انقلاب بوده و هست.

وی افزود: سال گذشته 40 هزار خودروی لوکس با هزینه 70 میلیون دلار وارد کشور شد و امسال در پنج ماهه نخست 15 هزار و 700 خودرو وارد شده که نشان از بی‌تدبیری در هدایت اقتصادی صادرات و واردات و رونق بحث تولید ملی است.

زاکانی تصریح کرد: دشمن تلاش کرد نفت ما به فروش نرود یا انتقال نیابد یا اگر انتقال یافت در انتقال پول آن دچار مشکل شود که جز در مقطعی کوتاه تلاش او بی‌نتیجه ماند اما همچنان آنچه در توان دارد برای ضربه زدن مصروف می‌دارد.

عضو فراکسیون اصولگرایان مجلس شورای اسلامی ادامه داد: امروز روزی 1.5 میلیون بشکه نفت با احتساب میعانات صادر می‌شود و همان‌طور که دشمن خدعه می‌کند ما نیز با او بازی می‌کنیم.

وی اضافه کرد: توطئه دشمن قابل حل است اما گلایه از آن است که چرا در داخل تدبیر درست برای رفع موانع نیست.

زاکانی بیان کرد: همان افرادی که به مجلس می‌آمدند و از ذخایر بی‌پایان ارزی سخن می‌گفتند اکنون بیان می‌کنند که تحریم تمام راه‌ها را بسته است.

وی افزود: از سوی دیگر خط سازشی نیز در داخل کشور می‌خواهد همه چیز را بر گردن تحریم بیندازد در حالی که تحریم حداکثر 20 تا 30 درصد بر مشکلات فعلی کشور تاثیر دارد.

زاکانی خاطرنشان کرد: اگر قبول داریم در شرایط جنگ اقتصادی هستیم باید اقتضائات آن را فراهم کنیم، راهکارها همدلانه و با بهره‌گیری از نظر مسئولان و کارشناسان دلسوز، تخصیص‌ها عقلانی‌تر و مواضع اصولی‌تر باشد.

وی تصریح کرد: سال 89، 15 میلیون سفر خارجی انجام شده که با اغماض تنها 5 میلیون آن زیارتی و ضروری و 10 میلیون سیاحتی بوده که 20 میلیارد دلار ارز از کشور خارج کرده است.

این فعال سیاسی با بیان مصادیقی از بی‌تدبیری‌های داخلی ادامه داد: این مسیر در مخالفت با اصل انقلاب است و همین سفرها در سال 90 نیز تکرار شده و تا همین یک ماه پیش برای سفرهای سیاحتی ارز دولتی داده می‌شد.

به گفته وی، اگر قوانین درست اجرا شود مالیات تنها به کسانی تعلق نمی‌گیرد که حقوق‌بگیر جزیی دولت هستند.

زاکانی ادامه داد: بازار در مقاطعی در کشور رها شده، سال گذشته 58 میلیارد دلار واردات رسمی و 16 میلیارد دلار نیز قاچاق ثبت شده و از واردات رسمی تنها 11 میلیارد آن برای واردات 23 قلم کالای اساسی بوده است.

وی اضافه کرد: در این شرایط وظیفه داریم نگذاریم خط سازش خواسته خود را محقق کند چنانکه در دیداری، قائم‌مقام پارلمان چین می‌گفت ما با بیش از یک‌میلیارد جمعیت روزهای بدتر از شما را پشت سر گذاشتیم و اکنون آمریکا به ما نیاز دارد.

زاکانی تصریح کرد: این روزها خواهد گذشت تنها اگر اراده داشته باشیم.

وی اظهار داشت: اگر کوتاه بیاییم آنها جلوتر می‌آیند چون وقتی خاتمی کوتاه آمد بوش پسر، بلافاصله ایران را محور شرارت خواند.

به گفته وی، استکبار اکنون می‌گوید غنی‌سازی 20 درصدی را متوقف کنید و اگر قبول کنیم، می‌گوید پنج درصدی را هم نکن و همین‌طور جلو می‌آیند و معلوم نیست چه خواسته‌هایی پیدا کنند.

دبیرکل جمعیت رهپویان انقلاب در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به نامه‌نگاری‌های اخیر روسای برخی قوا به یکدیگر بیان کرد: هم اصل نامه‌نگاری‌ها صحیح نبوده و هم موضعی که در جواب نامه‌ها اتخاذ می‌شود، صحیح نیست.

زاکانی افزود: اصل نامه‌نگاری‌ها تداعی‌کننده شکاف بین مسئولان نظام و اسباب امیدواری دشمن است.

به گفته وی، مضمون نامه‌ها نیز محل اشکال است از این رو که مشکلات کشور امروز این نیست و طرح مسائلی از این دست اولویت ندارد.

وی اضافه کرد: اگر 33 سال مسیر انقلاب را مرور کنیم در می‌یابیم که روز به روز دشمن در موضع ضعیف‌تری قرار گرفته و اکنون در شکننده‌ترین موقعیت خود در تقابل با نظام است.

این نماینده مجلس نهم اضافه کرد: سال 1370 بوش پدر در واکنش به فروپاشی شوروی دم از نظم نوین جهانی به رهبری آمریکا می‌زد، بعدها کمی کوتاه آمدند و برای دستیابی به خاورمیانه بزرگ به افغانستان و عراق حمله کردند.

وی ابراز داشت: در همان دهه 80 که حادثه برج‌های دوقلو اتفاق افتاد مقام معظم رهبری در موضعی داهیانه عنوان کردند که در این مرحله هدف عربستان و مصر است اما در نهایت می‌خواهند به ایران برسند.

این فعال سیاسی خاطرنشان کرد: سال 85 استکبار باز نیز عقب‌تر نشست و جنگ 33 روزه در لبنان را هدایت کرد.

به گفته زاکانی، بعدتر اصطلاح خاورمیانه جدید را مطرح و با شکست‌های پی در پی توجه خود را به چهار کشور ایران، عراق، سوریه و لبنان جلب کردند.

وی در ادامه گفت: سال 87 مقام معظم رهبری در بندرعباس بیان کردند که هر تهدیدی بر علیه ایران را در تمام نقاط دنیا پاسخ می‌دهیم و خطاب به رئیس جمهور در شرف رفتن آمریکا با قاطعیت نهیب زدند که گمان نکنید پس از برکناری از مسئولیت از چنگال عدالت و انتقام ایران مصون می‌مانید.

وی اضافه کرد: سال 89 از تونس اعتراضات شروع شد و کشورهای در خط سازش یکی بعد از دیگری دچار تحول مردمی شدند به گونه‌ای که نظام سلطه تمام ابزارهای اعمال قدرت خود در منطقه را از دست داده و می‌دهد.

زاکانی ادامه داد: پس از این شکست‌ها باز توطئه چیدند و بر روی نقطه ضعیف خط مقاومت دست گذاشتند و با تمام توان چند کشور مسائل سوریه را رقم زندند که تا به امروز هیچ نتیجه‌ای برایشان در بر نداشته است.‌

وی تصریح کرد: علت اصلی عدم موفقیت استکبار در یکپارچه‌سازی جهان و منطقه، انقلاب اسلامی ایران است.

دبیرکل جمعیت رهپویان انقلاب بیان کرد: مقام معظم رهبری مسیر رشد انقلاب را از انقلاب اسلامی به نظام اسلامی پس از آن دولت اسلامی بعد جامعه اسلامی و سرانجام تمدن اسلامی ترسیم کردند.

وی افزود: اکنون از مرحله دولت اسلامی گذشته و در مرحله جامعه اسلامی هستیم و ارائه یک الگوی صحیح و مقتدر از جامعه اسلامی وظیفه همگی ما است.

زاکانی خاطرنشان کرد: باید وارد صحنه شویم چرا که جامعه ما رنگ و بویی از اسلام دارد اما جامعه اسلامی به تمام معنا نیست.

وی اظهار داشت: جامعه‌ای اسلامی است که معنویت در تمام ابعاد و شئونات آن ساری و جاری باشد و عدالت در تمام وجوه مجدانه پیگیری و محقق شود.

به گفته وی، تحقق این الگوی جامعه اسلامی تکمیل کننده انقلاب‌های منطقه است و برای رسیدن به این مهم تمام مسئولان باید با اتخاذ چارچوب نظری مشخص نقشه راه را ترسیم و مبتنی بر آن حرکت را همدلانه آغاز کنند.

وی تصریح کرد: نگاهی که بعد از دفاع مقدس در عرصه کشور اجرا شد عاریتی بود و اگر چه خدماتی داشت آسیب‌های جدی نیز وارد کرد.

زاکانی اضافه کرد: برنامه دوم توسعه را که به مقام معظم رهبری ارائه کردند ایشان در مورد شیب تند آن هشدار دادند در حالی که برخی مسئولان اجرایی آن زمان بر اجرا با این شیب تند اصرار و حتی قائل به مقابله خشن با نارضایتی طبقات ضعیف بودند.

به بیان این فعال سیاسی، برنامه چهارم توسعه در دولت اصلاحات بر مبنای دو کتاب بود که دستورالعمل یکپارچه غربی شدن را ارائه کرده بود و مبانی نظری برنامه پنجم نیز پس از نوشتن ارائه شد.

انتهای پیام/و10/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول