اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون اداره‌کل تبلیغات اسلامی قزوین:

تحریم‌ اقتصادی فرصتی برای خودکفایی است

خبرگزاری فارس: معاون فرهنگی اداره کل تبلیغات اسلامی استان قزوین گفت: مردم ایران با الگوگیری از امام هادی (ع) در برابر تحریم‌های اقتصادی مقاومت و از این فرصت برای رسیدن به خودکفایی استفاده می‌کنند.

تحریم‌ اقتصادی فرصتی برای خودکفایی است

حجت‌الاسلام عباس نظری امروز به مناسبت ولادت امام هادی (ع) در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در قزوین با اشاره به تاریخ اسلام که در آن ائمه اطهار (ع) با مشکلات فراوان اقتصادی،‌ اجتماعی،‌ فرهنگی و نظامی مواجه بودند، اظهار کرد: آنان با صبر، ایمان به خدا و تحمل توانستند این مشکلات را به خوبی برطرف کنند.

وی با بیان اینکه ائمه اطهار (ع) قناعت، دوری از اسراف و صرفه‌جویی در زندگی را رعایت می‌کردند تا بتوانند مسائل اقتصادی را مدیریت کنند، اذعان کرد: آحاد جامعه نیز با الگوگیری از این امام بزرگوار باید بتوانند امور اقتصادیشان را تقویت کنند.

این مقام مسئول با اشاره به اینکه ائمه اطهار (ع) با مشکلات اقتصادی، فرهنگی و اجتماعی در جامعه مواجه بودند و برای برطرف کردن این مشکلات تلاش می‌کردند، ابراز کرد: اکنون نیز مردم ایران با تأسی از آنان باید بتوانند در برابر برخی از مشکلات تحریم اقتصادی مقاومت کنند تا بتوانند دشمنان را در این عرصه شکست دهند‌.

نظری خاطرنشان کرد: اقشار مختلف جامعه با توجه به برخی از مشکلات اقتصادی در جامعه در دوران 8 سال دفاع مقدس کمک‌های مالی به رزمندگان در جبهه می‌کردند تا با انجام دادن این امر سهمی در پیروزی انقلاب اسلامی داشته باشند و همچنین دشمنان را در جنگ تحمیلی شکست دهند.

معاون فرهنگی،‌ پژوهشی و آموزشی اداره‌کل تبلیغات اسلامی استان قزوین ابراز کرد: اکنون نیز مردم باید در برابر تحریم‌های اقتصادی دشمنان مقاومت کنند تا با خودکفا شدن در همه زمینه‌های علمی، اقتصادی و نظامی یک بار دیگر اقتدار و عزت ایران را به دشمنان اثبات کنند.

وی با اشاره به اینکه مقام معظم رهبری اقتصاد مقاومتی را در سال جاری مطرح کردند، گفت: مصرف‌کنندگان با صرفه‌جویی و استفاده از تولیدات داخلی، ‌فروشندگان با رعایت انصاف و عدالت در فروش و تولیدکنندگان با ارتقای کمیت و کیفیت در تولید می‌توانند در تحقق این شعار تلاش کنند تا اهداف آن در جامعه اجرا شود.

امام هادی (ع) در مبارزه با دشمنان مصمم بودند

وی با اشاره به اینکه امام هادی (ع) در مبارزه با دشمنان بسیار مصمم بودند، بیان کرد: این امام بزرگوار در ابعاد مختلف علمی،‌ سیاسی،‌ اجتماعی و اقتصادی با دشمنان مبارزه می‌کردند و هر لحظه‌‌ای که احساس می‌کردند دشمن قصد ضربه زدن به دین اسلام و معارف قرآنی را دارد با روش‌های مختلف با آنان مبارزه می‌کردند.

معاون فرهنگی،‌  پژوهشی و آموزشی اداره‌کل تبلیغات اسلامی استان قزوین به ویژگی‌های امام هادی (ع) اشاره کرد و گفت: شهامت، شجاعت، صداقت، صبر، ایثار و تلاش از جمله صفات بارز این امام بزرگوار است.

نظری با بیان اینکه امام هادی (ع) کار و تلاش بسیاری می‌کرد تا از دست‌رنج خودشان به فقرا و نیازمندان انفاق و اسیران بسیاری را با احسان کردن آزاد کند، ابراز کرد: این امام بزرگوار هدایت‌کننده مردم به دین اسلام بودند و در ترویج این دین بین آنان تلاش بسیاری کردند تا بتواند آنان را در دنیا و آخرت سعادتمند کند.

معاون فرهنگی،‌ پژوهشی و آموزشی اداره‌کل تبلیغات اسلامی استان قزوین اذعان کرد: امام هادی (ع) پیوسته لبانشان تبسم بود و از چهره گشاده‌ای برخوردار بودند به طوری که هر فرد غمگینی که به صورت زیبای ایشان نگاه می‌کردند، غم از یادشان می‌رفت و به آرامش می‌رسیدند.

این مقام مسئول با بیان اینکه امام هادی (ع) در مدینه به دین آمدند و همچنین نبی و هادی از معرف‌ترین القاب ایشان است، یادآور شد: زیارت جامع با مضامین پربار از امام هادی (ع) نقل شده است که هر فردی می‌تواند به زیارت هر یک از ائمه اطهار (ع) برود این زیارت را زمزمه کند تا معرفت و محبت عمیقی در دلش ایجاد شود.

وی با اشاره به روایات یادآور شد: زمانی که خلیفه عباسی به اجبار امام محمد تقی (ع) را از مدینه به بغداد دعوت کرد، از امام هادی (ع) که 8 ساله بودند سئوال کردند از بغداد چه چیز را برای او سوغات بیاورد که فرزندشان جواب دادند شمشیری که به آتش شعله‌ور است.

معاون فرهنگی، ‌پژوهشی و آموزشی اداره کل تبلیغات اسلامی استان قزوین ادامه داد: این روایت نشان‌دهنده شجاعت درونی امام هادی (ع) در سن کودکی است که با مبارزه کردن با دشمنان اسلام بتواند از حریم دین و عدالت اسلامی دفاع کند.

انتهای پیام/خ10/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول