اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

نماینده مردم یزد در مجلس:

تحریم‌ها راه به جایی نمی‌برد/ عطش کشورها به نفت سیری ناپذیر است

خبرگزاری فارس: نماینده مردم یزد در مجلس در جمع دانشجویان دانشگاه یزد گفت: تحریم‌های دشمن راه به جایی نمی‌برد و تجربه دوران دفاع مقدس برای مقابله با تحریم‌های سخت دشمن الگویی کارساز است.

تحریم‌ها راه به جایی نمی‌برد/ عطش کشورها به نفت سیری ناپذیر است

به گزارش خبرگزاری فارس از یزد، محمدصالح جوکار در جمع دانشجویان در سالن آمفی تئاتر دانشگاه یزد اظهار داشت: امام خمینی (ره) اسلام را از حوزه نظری به حوزه عملی وارد کرد و با یک ساختار سیاسی و گفتمان جدید آن را به مردم  دنیا نشان داد در حالی که همه هدف امام خمینی (ره) بسترسازی برای تحقق و زمینه سازی ظهور بود.

وی افزود: در طول تاریخ تقابل استکبار و حق همواره وجود داشته است و امروزه با تحلیل‌ها بیان شده که انقلاب اسلامی ایران همچون اسلام آوردن ایرانیان در صدر اسلام، مقدمه‌ای برای برپایی تمدن اسلام در دنیا بوده است.

جوکار با اشاره به سخنان رهبر انقلاب پیرامون مدل ارائه شده ایشان بیان کرد: رهبر انقلاب نیز با همین رویکرد مدلی را برگرفته از قرآن و سنت ارائه دادند که در این مدل موضوع دین و معرفت دینی و بعد از آن علم و دولت‌مداری پررنگ است.

وی اظهار داشت: حال که همه قدرت‌های استکباری دنیا بسیج شده‌اند تا اسلام جهانی نشود، نگاه مسلمانان باید عمقی و بصیرتی باشد و توجه شود که دشمن چه مدیریتی را برای رسیدن به این هدف دنبال می‌کند.

جوکار با اشاره به سخنان مقام معظم رهبری گفت: با توجه به اینکه رشد علم و فناوری سرعت گرفته است، بدون پیشرفت علمی نمی‌توان با استکبار جهانی مقابله کرد و علم لازمه کار است.

وی رشد فناوری در ایران را بسیار خوب و رضایت‌بخش عنوان و خاطرنشان کرد: با توجه به آمار ارائه شده، ایران در زمینه پیشرفت فناوری به رتبه 16 در دنیا رسیده است.

نماینده مردم یزد و صدوق در مجلس افزود: باید توسعه و پیشرفت غرب را به چالش کشید و نقد کرد، دولت اصلاحات با پیاده کردن علوم غربی در کشور همراهی خود را با اروپا نشان داد و ما امروز در کشور شاهد تحولاتی هستیم که در راستای خشکاندن ریشه استکبار در منطقه است.

وی در مورد توطئه‌های آمریکایی‌ها و بهره‌گیری از الگوی ترکیه و اسلام ترکیه‌ای بیان کرد: آمریکایی‌ها با بهره‌گیری از اسلام ترکیه‌ای دست به کار شدند تا الگوی سیاست منهای دین ترکیه را پیاده کنند و ترکیه به دنبال احیای حکومت عثمانی با کمک آمریکاست.

جوکار با اشاره به اقدامات اخیر مرسی، رئیس جمهور مصر نیز تصریح کرد: مرسی و همفکران او به دنبال سست کردن مقاومت شیعی هستند ولی در کنار این جریان اعترافاتی از صهیونیست‌ها به گوش می‌رسد که در مقاومت سوریه شکست خورده‌اند به طوری که آنان بیان‌ کردند برای بر هم زدن مقاومت وارد سوریه شدند در حالی که مقاومت جدیدی در سوریه ایجاد شد.

نماینده مردم یزد و صدوق در مجلس خاطرنشان کرد: از اهداف آمریکا و اسرائیل تجزیه کشور سوریه بود.

وی در مورد تحریم نفت ایران نیز بیان کرد: نفت ماده‌ای با ارزش است و عطش سیری ناپذیر دنیا به آن، روز به روز بیشتر می‌شود بنابراین تحریم نفت ایران راه به جایی نخواهد برد و در عین حال نگاه ما باید نگاه خودکفایی باشد.

جوکار هدف از تحریم‌های دشمن را فشار اقتصادی به مردم، کاهش قدرت خرید و نارضایتی داخلی و در نهایت شروع بحران دانست و گفت: امروز باید برای شکست دشمن ظرفیت داخل را تقویت کنیم به طوری که در دفاع مقدس نیز با این شرایط به خوبی دست و پنجه نرم کردیم و با این مشکلات پیروز میدان جمهوری اسلامی بود به همین دلیل مردم باید به صحنه ورود پیدا کنند و از سرمایه بومی و تولید علم بومی حمایت کنند.

انتهای پیام/صا10/گ1003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول