اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

در روز عید غدیر خم

100 برنامه فرهنگی ویژه عید ولایت در تویسرکان برگزار می‌شود

خبرگزاری فارس: رئیس اداره تبلیغات اسلامی تویسرکان از اجرای 100 برنامه فرهنگی ـ دینی ویژه عید ولایت در روز عید غدیر خم با محوریت مساجد و امامزاده‌ها در تویسرکان خبر داد.

100 برنامه فرهنگی ویژه عید ولایت در تویسرکان برگزار می‌شود

به گزارش خبرگزاری فارس از تویسرکان، حجت‌الاسلام علی کاروند پیش از ظهر امروز در جمع خبرنگاران در اداره تبلیغات اسلامی شهرستان ضمن تبریک عید غدیرخم و گرامیداشت یوم‌الله 13 آبان با بیان اینکه هر کدام از ائمه‌ اطهار(ع) متناسب با مقتضیات عصر و دوره زندگی خود اهتمام وافری برای نهادینه‌سازی و گسترش دین مبین اسلام داشتند، تأکید کرد: اسلام بر سه رخداد بزرگ غدیر، عاشورا و انتظار بنا نهاده شده است.

وی با اشاره به اینکه امام‌شناسی، تبیین تفکر ولایی و اصلاح زندگی فردی و اجتماعی پیام مشترک سه پایه بنیانی اسلام است، اذعان کرد: جریان‌سازی و ترویج همه زوایای اصول و اساس اسلام به ویژه سه رویداد مذکور با کاربرسازی در قالب ابزارهای متفاوت کلیدی‌ترین راهکار برای مقابله با دسیسه‌های استکبار جهانی و رژیم منحوس صهیونیستی است.

رئیس تبلیغات اسلامی شهرستان تویسرکان از اجرای 100 برنامه فرهنگی، دینی و هنری ویژه عید ولایت در روز عید غدیر خم با محوریت مساجد و امامزاده‌ها در سراسر شهرستان تویسرکان خبر داد.

* برگزاری جشن غدیر در 262 مسجد تویسرکان

وی افزود: برپایی 100 ایستگاه صلواتی در سطح شهر و روستا، برگزاری گفتمان دینی در مساجد، مدارس و مراکز عالی آموزش، ارسال پیامک‌های با موضوع غدیر، برگزاری مسابقه بزرگ کتابخوانی « غدیر زلال وحی» با پیش‌بینی شرکت 3 هزار نفر، دیدار با سادات و اعزام مداح به مساجد شهر و روستا با هماهنگی کانون مداحان در روز غدیر انجام می‌شود.

کاروند از برپایی جشن غدیر در 262 مسجد با محوریت هیئت‌های مذهبی در سطح شهرستان تویسرکان خبر داد و یادآور شد: برنامه محوری «پیمان با غدیر و استقبال از محرم» با سخنرانی مدیرکل تبلیغات اسلامی همدان و مداحی حاج محسن طاهری در مسجد اعظم تویسرکان در روز عید غدیر خم با حضور عموم اقشار مردم برگزار می‌شود.

وی ادامه داد: آیین عقد اخوت در مساجد و جشن غدیر در امامزاده‌‌ عبدالله سرکان، بازسازی واقعه عظیم غدیر در این روز، و جشن بزرگ غدیر در هفت امامزاده ابراهیم سرابی، امامزاده محمد شأن‌آباد، امامزاده زید، امامزاده ابراهیم باباپیرعلی فرسفج، مسجد باغوار و مسجد ابوالفضل سرابی برپا می‌شود.

رئیس تبلیغات اسلامی شهرستان تویسرکان افزود: توزیع 60 جلد نهج‌البلاغه و کتاب‌های فرهنگی، مسابقه مفاهیم تخصصی قرآن، نمایش فیلم و تئاتر مناسب کودکان و نوجوانان با موضوعیت از قربان تا غدیر و برپایی جشن غدیر در 30 کانون فرهنگی شهرستان بخشی دیگر از برنامه فرهنگی، دینی و هنری عید باشکوه و پربرکت شیعیان غدیرخم در روز شنبه 13 آبان است.

انتهای پیام/صا10/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول