اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امام جمعه میاندوآب:

مسلمانان حول محور ولایت به قله‌های سعادت رسیده‌اند

خبرگزاری فارس: امام جمعه میاندوآب گفت: مسلمانان حول محور ولایت به قله‌های بلند سعادت رسیده‌اند.

مسلمانان حول محور ولایت به قله‌های سعادت رسیده‌اند

به گزارش خبرگزاری فارس از ارومیه، حجت‌الاسلام محمدجواد قهرمانی ظهر امروز در خطبه‌های نماز جمعه این هفته با تبریک عید غدیر خم، اظهار داشت: بر اساس آیات قرآنی و روایاتی که از ناحیه پیامبر وارد شده است ولایت امیرالمومنین به عنوان تکلیف الهی به پیامبر اعلام شد و پیامبر مأموریت یافت جانشینی امیرالمومنین را برای مردم ابلاغ کنند و در روز غدیر خم پیامبر این مأموریت الهی را به نحو احسن به جا آورد.

وی تصریح کرد: در این روز پیامبر، علی(ع) را به عنوان جانشین خود معرف کرد و همه حاضران با علی بیعت کردند و همه مورخان اهل تسنن و تشیع نیز این واقعه عظیم را مورد تاکید و تایید قرار داده‌اند.

قهرمانی با اشاره به بیعت تمام زنان و مردان حاضر در آن جمع، افزود: حی زنانی که در آنجا حضور داشتند با علی بیعت کردند و یک تشت را پر از آب کرده و علی(ع) و زنان دستشان را در آن آب می‌کردند و این چنین بود که زنان حاضر در آن جمع نیز با

علی(ع) بیعت کردند.

وی خاطرنشان کرد: این واقعه بزرگ تاریخی برای مسلمانان نقطه اتحاد بود که حول محور الهی انجام شد.

قهرمانی با بیان اینکه بحث ولایت است که می‌تواند سلامت جامعه را تضمین کند، گفت: اگر پیامبر برای خود جانشینی انتخاب نمی‌کرد و امت اسلامی را رها می‌کرد فاجعه عظیمی بر سر مسلمانان پیش می‌آمد و امروز به برکت غدیر خم و برکت این حرکت، بسیاری از مشکلات جامعه اسلامی در حال رفع‌شدن است.

وی اظهار داشت: امروز به شکر خدا مسلمانان در کشور ایران به برکت تداوم غدیر حول محور ولی امر‌فقیه دور هم جمع شده‌اند و توانسته‌اند ایران را به سربلندی رسانده و به قله‌های پیروزی نزدیک شوند.

انتهای پیام/غ20/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول