اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرعامل شهرک‌های صنعتی ایران خبر داد

افزایش 3.5 برابری بودجه شهرک‌های صنعتی کشور

خبرگزاری فارس: مدیرعامل سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران از افزایش 3.5 برابری بودجه شهرک‌های صنعتی در سال جاری در کشور خبر داد.

افزایش 3.5 برابری بودجه شهرک‌های صنعتی کشور

به گزارش خبرگزاری فارس از رشت، فخرالله مولایی عصر امروز در همایش روز ملی صادرات با اشاره به سال تولید ملی اظهار کرد: نامگذاری سال‌ها توسط مقام معظم رهبری دارای فلسفه است.

وی ادامه داد: مقام معظم رهبری تولید را امری مقدس می‌دانند و مسئولان باید به این موضوع توجه داشته باشند.

مولایی بر تولید صادرات‌گرا تاکید کرد و افزود: موانع باید در مقابل تولیدکنندگان برداشته شود و برای آنها ارزش قایل شویم.

معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت از رسیدگی به مشکلات تولیدکنندگان و صادرکنندگان استان‌های گیلان، قزوین و زنجان خبر داد و تصریح کرد: اقتصاد مقاومتی پایه‌های صادرات را تشکیل می‌دهد.

وی صادرکنندگان را جهادگران عرصه تولید و صادرات خواند و ابراز کرد: تولیدکننده ایثارگر محسوب می‌شود و این دیدگاه باید در جامعه حاکم باشد.

مولایی خواستار حمایت مسئولان از تولیدکنندگان شد و بیان کرد: مسیر تولید و صادرات موجب موفقیت در عرصه داخلی و بین‌المللی می‌شود.

مدیرعامل سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران با بیان اینکه صادرات کالا به دنیا دارای پیام است، تصریح کرد: وضعیت صادرات کشور با توجه به اعمال تحریم‌ها بدتر از گذشته نیست و صادرات گیلان از ابتدای سال جاری تاکنون 3 درصد از حیث ارزش و 7 درصد به لحاظ وزنی افزایش داشته است.

وی از گسترش حلقه‌های تحریم‌ها به مواد غذایی، بهداشتی و محصولات کشاورزی توسط تحریم‌کنندگان خبر داد و گفت: صادرات نماد قدرت و خلاقیت یک ملت است و پیام ملت‌ها را به دیگر نقاط جهان می‌رساند.

مولایی با اشاره به افزایش 3.5 درصدی بودجه شهرک‌های صنعتی کشور در سال جاری، اذعان کرد: پیچیدگی‌هایی در فرآیند تولید و صادرات وجود دارد و باید تلاش کنیم فعالیت‌ها به طرف تولید هدایت شود.

معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت بحث صادرات را با تولید امکانپذیر دانست و اظهار کرد: ستاد معین بررسی مشکلات بنگاه‌های اقتصادی استان‌ها به صورت ماهانه برگزار می‌شود و با تمام امکانات باید از تولیدکنندگان و صادرات حمایت کنیم.

به گزارش فارس، معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت در مراسم مذکور احداث کارگاه فرشبافی برای محمدی دعویسرایی فرشباف گیلانی را با همکاری استانداری گیلان به عهده گرفت.

محمدی دعویسرایی تنها دریافت‌کننده جایزه ابن‌سینای یونسکو، بافنده فرش‌های دوروی نفیس با نقش‌های اسلامی است.

انتهای پیام/ی20/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول