اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی آذربایجان‌غربی:

شهرک‌های صنعتی آذربایجان‌غربی افزایش می‌یابند

خبرگزاری فارس: مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی آذربایجان‌غربی از احداث سه شهرک صنعتی و مصوب شدن 10 ناحیه صنعتی در استان خبر داد.

شهرک‌های صنعتی آذربایجان‌غربی افزایش می‌یابند

سیداحمد موسوی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در ارومیه اظهار داشت: تاکنون 19 شهرک صنعتی در استان به بهره‌برداری رسیده که امسال با توجه به رویکرد گسترش شهرک‌های صنعتی استان، سه شهرک جدید نیز در دست احداث است.

موسوی در ادامه از احداث یک واحد شهرک فناوری نیز در استان خبر داد و افزود: در حال حاضر 10 ناحیه صنعتی در استان مصوب شده است که از این تعداد سه ناحیه صنعتی در حال احداث و کار عملیاتی شدن بقیه نواحی نیز در دست اقدام است.

وی با اشاره به اینکه تاکنون 842 واحد صنعتی در شرکت شهرک‌های صنعتی آذربایجان‌غربی به بهره‌برداری رسیده‌اند، تصریح کرد: میزان اشتغال اسمی این شهرک‌ها حدود 17 هزار نفر است.

موسوی همچنین از ساخت هشت شهرک گاز و پنج تصفیه‌خانه تا پایان سال جاری نیز در استان خبر داد.

وی در ادامه تعداد قراردادهای به بهره‌برداری رسیده فعال را 630 فقره عنوان کرد و گفت: از تعداد کل قراردادهای به بهره‌برداری رسیده 100 واحد در حال احداث و تعداد قراردادهای به بهره‌برداری رسیده راکد نیز 210 مورد است.

مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی آذربایجان‌غربی در ادامه عمده مشکل گسترش شهرک‌های صنعتی استان را مختص مشکل سرمایه در گردش با توجه به نوسانات نرخ ارز اعلام کرد.

موسوی به میزان سرمایه‌گذاری 5 هزار 800 میلیارد ریالی دولت در شهرک‌های صنعتی آذربایجان‌غربی اشاره کرد و گفت: شرکت شهرک‌های صنعتی استان آماده اعطای تسهیلات و همچنین عقد قراردادهای صنعتی و حمایت از سرمایه‌گذاران در تمام نقاط استان در راستای گسترش صنعت و حمایت از تولید ملی و ایجاد اشتغال است.

وی با اشاره به نقش شهرک‌های صنعتی در توسعه استان نیز تشریح کرد: با توجه به اینکه توسعه بخش صنعت استان، حمایت و کمک شرکت شهرک‌های صنعتی را می‌طلبد بنابراین این شرکت می‌تواند در راستای جذب سرمایه‌گذاران و همچنین رفع مشکلات و موانع احتمالی پیش روی سرمایه‌گذاری در استان گام‌های اساسی را بردارد که البته با توجه به عملکرد این شهرک‌ها در سال‌های جاری، توجه اساسی را در این راستا می‌طلبد.

انتهای پیام/ع20/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول