اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی خراسان‌رضوی خبر داد

شناسایی صنعت جواهرسازی به ‌عنوان خوشه اولویت‌دار شهرک‌های صنعتی

خبرگزاری فارس: مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی خراسان‌رضوی گفت: صنعت جواهرسازی یکی از صنایع با ارزش افزوده بالا است به همین جهت به عنوان یک خوشه اولویت‌دار برای شرکت شهرک‌های صنعتی خراسان رضوی شناسایی و در دستور کار قرار گرفته است.

شناسایی صنعت جواهرسازی به ‌عنوان خوشه اولویت‌دار شهرک‌های صنعتی

به گزارش خبرگزاری فارس از مشهد، علی سلیمانی پیش از ظهر امروز در جلسه مشترک با دست‌اندرکاران خوشه صنعتی جواهرات مشهد، نمایندگان سازمان‌ها و ادارات دولتی استان، اظهار کرد: خوشه صنعتی جواهرات مشهد یکی از مصوبات هیئت دولت در دور دوم سفرهای استانی است که در حال حاضر در فاز توسعه بوده و روند رو به رشدی را در پیش دارد.

وی افزود: صنعت جواهرسازی یکی از صنایع با ارزش افزوده بالاست که به همین دلیل به عنوان یک خوشه اولویت دار برای شرکت شهرک‌های صنعتی خراسان‌رضوی شناسایی و در دستور کار قرار گرفته است.

سلیمانی ادامه داد: مطالعات شناختی این خوشه با هدف شناخت بیشتر این صنعت و همچنین بررسی نقاط قوت و ضعف آن در سال 87 به پایان رسید و برنامه‌های عملیاتی طراحی پس از تصویب در شورای راهبری خوشه طبق یک برنامه زمان‌بندی به مرحله اجرا درآمد تا یکی از اصلی‌ترین اقدامات و برنامه‌های توسعه‌ای خوشه‌های صنعتی که ایجاد و یا تقویت شبکه‌های مورد نیاز در خوشه است اجرایی شود.

وی اظهار کرد: عدم وجود مراکزی برای ارائه خدمات طراحی به عنوان یکی از عوامل اصلی در حلقه مفقوده رقابت‌پذیری زنجیره ارزش جواهرات شناسایی شد.

مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی خراسان‌رضوی گفت: در همین راستا با حمایت شرکت شهرک‌های صنعتی خراسان رضوی و پیگیری‌های عامل توسعه BDS طراحی در خوشه جواهرات راه‌اندازی شد.

سلیمانی افزود: طراحان این مرکز با تکیه بر موضوعات فرهنگی و معماری اصیل ایرانی و الگو گرفتن از آنها در ساخت اغلب آثار این مرکز توانسته‌اند بازار مناسبی را در داخل و خارج از کشور ایجاد نماید که از آن جمله الهام گرفتن از مسجد امام در اصفهان، تخت جمشید در فارس، طرح‌های اصیل قالی ایرانی و سایر نمادهای مذهبی و سنتی ایرانی اشاره کرد.

انتهای پیام/ح20

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول