اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

استاندار اردبیل به کنایه خطاب به مدیران بانکی

بانک‌ها ‌در پرداخت تسهیلات مقاوم‌سازی پدرمان را درآورده‌اند/ ‌شاه می‌بخشد شاغلام نمی‌بخشد

خبرگزاری فارس: استاندار اردبیل با کنایه خطاب به مدیران عامل بانک‌های اردبیل گفت: شاه می‌بخشد اما شاغلام نمی‌بخشد.

بانک‌ها ‌در پرداخت تسهیلات مقاوم‌سازی پدرمان را درآورده‌اند/ ‌شاه می‌بخشد شاغلام نمی‌بخشد

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، اکبر نیکزاد عصر امروز در جلسه بررسی مشکلات مسکن روستایی در اردبیل اظهار داشت: بانک‌های عامل در پرداخت تسهیلات مقاوم‌سازی مسکن روستایی دست از کارشکنی‌ها و اعمال سلیقه‌های فردی و بانکی بپرهیزند و تنها با سود پنج درصد و پذیرش سفته زنجیره‌ای تسهیلات مقاوم‌سازی مسکن روستایی را پرداخت کنند.

وی در پاسخ به گلایه برخی از بخشداران و فرمانداران که مدعی بودند بانک‌های عامل پنج تا هفت سفته زنجیره‌ای و چک و ضامن کارمند می‌پذیرند، تصریح کرد: ‌بانک‌ها حق ندارند خارج از ضوابط تعریف شده که شامل سفته زنجیره‌ای دو یا سه نفره است بالاتر از پنج درصد نرخ سود تسهیلاتی را پرداخت کنند.

نیکزاد تمام همت و تلاش دولت و مسئولان بنیاد مسکن را بر مقاوم‌سازی واحدهای مسکونی روستایی اعلام کرد و افزود: بانک تجارت از دو هزار و 238 سهمیه خود تنها 976 مورد را به مرحله انعقاد قرارداد رسانده در حالی که باید از سهمیه 90 تاکنون پرداختی‌ها به بالاتر از 80 درصد می‌رسید.

بخشداران پرونده‌های عودت داده شده از بانک‌ها را به دفتر من تحویل دهند

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، استاندار اردبیل خطاب به بخشداران و فرمانداران و مدیران بنیاد مسکن خاطر نشان کرد: اگر پرونده‌ای از بانک‌ها عودت داده شود و با رایزنی‌های اولیه با مدیران بانکی مشکل حل نشود در اسرع وقت پرونده‌ها را به دفتر استانداری تحویل دهید تا بنده شخصاً پیگیر این موضوع باشم.

وی سهمیه بانک ملی را نیز یک‌هزار و 17 مورد اعلام کرد و ادامه داد:‌ از این تعداد 626 مورد معرفی به بانک شده و 233 مورد پرداخت شده است که این رقم باید به سرعت افزایش یابد.

نیکزاد علت تأخیر در پرداخت بانک‌ها را بی‌توجهی آنها به اعلام نرخ بالای 21 درصد به متقاضیان مقاوم‌سازی مسکن روستایی اعلام کرد و بیان داشت: عده‌ای از بانک‌ها متقاضیان را با نرخ 21 درصد از گرفتن تسهیلات منصرف کرده و یا به واهمه واداشته‌اند که این خود رفتار و حرکتی نابخشودنی است.

این مسئول یادآور شد: ‌بنده حاضر هستم حتی دسته چک خودم را به عنوان تضمین به بانک‌ها ارایه کنم تا آنها تسهیلات با نرخ پنج درصد و سفته زنجیره‌ای بپذیرند و این قدر روستاییان را آزار و اذیت نکنند.

وی گفت:‌ اگر در یک روستایی حتی دو سه خانه نیز نوسازی و مقاوم‌سازی شود میلیون‌ها تومان برای ما ارزش دارد و باید به هر نحوه ممکن در این کار اقدام کنیم.

نیکزاد سهمیه بانک صادرات را 3 هزار و 90 مورد اعلام کرد و افزود: از این سهمیه 646 مورد معرفی به بانک شده و 201 سهمیه به مرحله انعقاد قرارداد رسیده است.

وی سهمیه بانک ملت را دو هزار و 34 مورد اعلام کرد و اظهار داشت: از این تعداد یک‌هزار و 82 مورد معرفی به بانک صورت گرفته و 434 مورد نیز به مرحله عقد قرارداد رسیده است.

بانک رفاه در پرداخت تسهیلات پدرمان را درآورده است

استاندار اردبیل خطاب به مدیرعامل بانک رفاه استان اردبیل تصریح کرد: کاری نکنید که به خاطر ضعف در پرداخت تسهیلات حسابتان را قفل کنم و یا کاری کنم که رفتن از این استان را بر ماندن ترجیح دهید.

وی به سهمیه 743 نفری بانک رفاه که تاکنون رقمی از آن به مرحله انعقاد قرارداد نرسیده است، خاطر نشان کرد: شش بانک عامل پرداخت تسهیلات مقاوم‌سازی مسکن حق ندارند با نرخ 21 درصد برای متقاضیان انعقاد قرارداد کنند.

نیکزاد به مدیرعامل بانک رفاه استان اردبیل فرصت داد تا در کمترین فرجه زمانی از طریق مدیریت تهران در این زمینه تعیین تکلیف کرده و پرداخت و یا عدم پرداخت بانک خودشان را مشخص کنند.

وی که به شدت از عملکرد بانک‌ها در پرداخت تسهیلات بانکی شاکی بود، اضافه کرد: اگر رقم پرداختی از سوی دولت قرار باشد، برگشت نخورد و همین که روستاها آباد شود برای ما راضی‌کننده و رضایت‌بخش است.

انتهای پیام/‌ش10

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول