اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس انجمن داروسازان خراسان‌رضوی:

بانک‌ها اولویت نخست را تامین ارز مورد نیاز دارو قرار دهند

خبرگزاری فارس: رئیس انجمن داروسازان خراسان‌رضوی گفت: بانک‌ها باید اولویت نخست را تامین ارز مورد نیاز برای واردات داروهایی قرار دهند که در حال حاضر مورد نیاز است.

بانک‌ها اولویت نخست را تامین ارز مورد نیاز دارو قرار دهند

به گزارش خبرگزاری فارس از مشهد، علیرضا شهریاری ظهر امروز در مراسم افتتاحیه هفدهمین گردهمایی هیئت مدیره‌های انجمن داروسازان ایران که در سالن آمفی تئاتر هتل پارس مشهد برگزار شد، اظهار کرد: در حال حاضر با توجه به تحریم‌ها به حدود 95 درصد خودکفایی در زمینه دارویی رسیده‌ایم.

وی تصریح کرد: با توجه به قسمی که داروسازان در آغاز کار خود یاد می‌کنند باید در شرایط موجود برای دستیابی به خود کفایی کامل تلاش کنند.

شهریاری با یادآوری درخواست ارسال شده به بانک‌ها برای تامین ارز مورد نیاز دارو خاطرنشان کرد: همچنین باید با اداره دارایی هماهنگی‌هایی انجام شود تا مالیات داروخانه‌ها کمتر شود و به داروخانه‌ها به چشم واحدهای صنفی نگاه نشود.

وی داروسازان را قشر مظلوم جامعه پزشکی خطاب کرد و ادامه داد: نخستین افرادی که در نظام سلامت در دسترس مردم هستند و مردم به سراغ آنها می‌روند داروسازها و داروخانه‌ها هستند اما توجه زیادی به آنان نمی‌شود.

رئیس انجمن داروسازان خراسان‌رضوی ایجاد و توسعه بانک اطلاعاتی در داروخانه‌ها را یک نیاز اساسی دانست و تاکید کرد: تمام داروخانه‌ها باید به این سیستم مجهز شوند تا کمبودهای داروخانه‌ها ثبت شود.

شهریاری در ارتباط با دیگر مشکلات داروسازان بیان کرد: بیمه‌ها یکی از مشکلات بزرگ داروسازان و داروخانه‌ها هستند باید تمهیداتی در نظر گرفته شود که داروخانه‌ها مطالبات خود را ظرف مدت 15 روز دریافت نمایند.

وی مشکلات مالی را یکی از بزرگترین معضلات داروسازان عنوان کرد و افزود: اگر فکر یک داروساز به سمت مشکلات مالی باشد نمی‌تواند به فکر ارتقا سطح سلامت مردم باشد.

رئیس انجمن داروسازان خراسان‌رضوی با اشاره به نیاز به مشارکت تمام سازمان‌ها در مورد مقوله سلامتی تصریح کرد: باید تمام سازمان‌ها دست به دست یکدیگر دهند تا سطح سلامت جامعه بالا برود.

انتهای پیام/ح20/گ1003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول