اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

نماینده مردم ساری و میاندرود در مجلس:

دولت پیگیر ساماندهی اقتصاد ملی است / دلیل کم‌کاری مسئولان بانک‌ها پیگیری می‌شود

خبرگزاری فارس: نماینده مردم ساری و میاندرود در مجلس با اشاره به تشکیل کارگروه‌های مختلف در دولت برای مهار مسائل به‌وجود آمده در بازار ارز و ساماندهی اقتصاد ملی گفت: دولت هم سخت پیگیر کار است و اینطور نیست که بیکار باشد.

دولت پیگیر ساماندهی اقتصاد ملی است / دلیل کم‌کاری مسئولان بانک‌ها پیگیری می‌شود

به گزارش خبرگزاری فارس از شهرستان میاندرود، جلسه اعضای خانه صنعت میاندرود با فرماندار و نماینده مردم این شهرستان در مجلس شورای اسلامی صبح امروز برگزار شد.

سید رمضان شجاعی در این جلسه شهرستان میاندرود را یک شهرستان نیمه‌صنعتی دانست که جهش خوبی در این زمینه داشته است.

نماینده مردم ساری و میاندرود در خانه ملت پس از شنیدن اظهارات گله‌مندانه فعالان عرصه تولید این شهرستان که عمدتا حول محور نارسایی قوانین اقتصادی، عملی نشدن حمایت از صنعتگران، نیاز به سرمایه در گردش در واحدهای تولیدی، افزایش بی‌رویه قیمت تجهیزات، کاغذبازی در برخی ارگان‌ها و گلایه از سیاست بنگاه‌داری بانک‌ها بود، با بیان اینکه نماینده مجلس نه پول دارد و نه قدرت اجرایی، تصریح کرد: اما با استفاده از اختیارات یک نماینده که نظارت و پیگیری است، رفع موانع کار صنعتگران را پیگیری خواهم کرد.

با استاندار مازندران رایزنی خواهم کرد

 

نایب رئیس کمیسیون شوراهای مجلس شورای اسلامی در این باره برای نتیجه‌گیری بهتر از جلسه بعدی این تشکل با ارائه پیشنهادی گفت: با استاندار مازندران رایزنی خواهم کرد تا در جلسه بعدی صنایع میاندرود یا خود استاندار و یا معاونت برنامه‌ریزی استانداری به همراه مدیران ارشد بانک‌های عامل استان حضور یابند تا اگر مشکل در حوزه استان است توسط مسئولان بانکی استان حل شود و اگر کاری باید در کشور حل شود بگویند تا در سطح ملی بررسی کنیم.

شجاعی درباره گله‌مندی فعالان صنایع در این شهرستان از مقررات دست و پاگیر بانک‌ها تصریح کرد: مطمئنا اینطور نیست که رئیس بانکی تعهد یا مسئولیتی داشته باشد و آن را انجام ندهد.

دولت بیکار ننشسته است

وی از دیدار چند روز گذشته با محمود بهمنی رئیس کل بانک مرکزی خبر داد و افزود: در این دیدار مهم‌ترین مسائل بازار ارز و اقتصاد کشور مورد بررسی قرار گرفت.

این نماینده مجلس با اشاره به تشکیل کارگروه‌های مختلف در دولت برای مهار مسائل به‌وجود آمده در بازار ارز و ساماندهی اقتصاد ملی تصریح کرد: دولت هم سخت پیگیر کار است و اینطور نیست که بیکار باشد.

شجاعی خاطرنشان کرد: تقسیط، تخفیف و استمهال بدهی‌های صنعت‌گران به بانک‌ها را از جمله مواردی است که دولت می‌تواند به وسیله آن صنایع را یاری کند.

وی همچنین به آمارهای اشتغالزایی مسئولان اشاره و تصریح کرد: منظور ما از اشتغالزایی، جذب کار شدن نیروهای فارغ‌التحصیل بیکار است نه پرداخت وام‌های اشتغالزایی به افراد.

نماینده مردم ساری و میاندرود در مجلس بخشی از مشکلات به‌وجود آمده در صنایع را متوجه کسانی دانست که در گذشته وام‌هایی را به نام صنایع گرفته‌اند و هیچ اقدام تولیدی نکرده‌اند.

وی در این مورد اذعان داشت: بخشی نیز مربوط  به سخت‌گیری بانک‌هاست که مشکل‌آفرین شده است.

صنعتگران سربازان عرصه مبارزه با توطئه دشمنان

 

در این جلسه همچنین علی رجبی فرماندار میاندرود با تاکید بر ضرورت تداوم این جلسات به صورت منظم و با هدف رفع موانع تولید، اعلام آمادگی کرد هر مانعی که در سطح مدیران شهرستانی و استانی باشد را شخصا تا حصول نتیجه پیگیری کند و برای حل مسائل فراتر از استان از ظرفیت نماینده مردم این شهرستان کمک بگیرد.

در ابتدای این جلسه رئیس خانه صنعت شهرستان میاندرود با اشاره به ضرورت توجه بیشتر و ایجاد خواست ملی در مسئولان برای کمک به صنعت تصریح کرد: بسیاری از مشکلات فعالان صنایع به دست ادارات کل و ارگان‌های داخل استان رفع‌شدنی است.

نصرت‌الله نادری، صنعتگران را سربازان عرصه کنونی مبارزه با توطئه دشمنان دانست و تصریح کرد: امروز مهم‌ترین دغدغه بسیاری از این افراد بیکار نشدن کارگران مجموعه خود است.

انتهای پیام/ب۱۰

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول