اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس مجمع نمایندگان استان اردبیل:

بانک‌ها در پرداخت تسهیلات کمتر مانع ایجاد کنند/بی‌اعتمادی مردم از وعده‌های نابه‌جا

خبرگزاری فارس: رئیس مجمع نمایندگان استان اردبیل گفت: بانک‌های عامل در پرداخت تسهیلات به ویژه تسهیلات بخش کشاورزی موانع اضافی را برطرف کنند و اجازه دهند امر سرمایه‌گذاری و کارآفرینی در این بخش روان و سهل انجام شود.

بانک‌ها در پرداخت تسهیلات کمتر مانع ایجاد کنند/بی‌اعتمادی مردم از وعده‌های نابه‌جا

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، جلیل جعفری‌بنه خلخال عصر امروز در دومین نشست همایش فرصت‌های سرمایه‌گذاری در جنوب استان اردبیل در شهر خلخال اظهار داشت: توسعه زیرساخت‌ها باید در جذب سرمایه‌گذاری‌ها به ویژه انرژی و راه انجام شود تا بخش عظیمی از محرومیت‌های جنوب استان برطرف شود چرا که در شأن ما نیست بعد از گذشت 33 سال مردم ما از یک راه ارتباطی و برخی امکانات دیگر در مسیر توسعه خود محروم باشند.

وی از اخذ مجوز احداث نیروگاه سیکل ترکیبی خلخال خبر داد و تصریح کرد: این نیروگاه با ظرفیت 240 مگاوات با مجوز صادر شده از وزارت نیرو احداث می‌شود که یک واحد آن با ظرفیت 160 مگاوات به شکل گازی و 80 مگاوات نیز به شکل بخار می‌باشد.

جعفری‌بنه خاطر نشان کرد: قرار است 30 درصد سرمایه‌گذاری را شرکت مبنا انجام داده و 70 درصد سرمایه‌گذاری نیز از طرف بخش خصوصی تأمین شود.

این مسئول در ادامه سخنان خود اضافه کرد: شهرستان خلخال و کوثر از لحاظ صنایع تبدیلی نیز از استعداد و توانمندی خوبی برخوردار هستند که با فرآوری محصولات متنوع لبنی می‌تواند در تولید میوه‌ها و محصولات سردرختی نیز در سطح استان و منطقه یک قطب ممتاز باشد.

وی با تاکید بر احداث دامپروری‌های صنعتی و تقویت تولید احشام ادامه داد: شهرستان خلخال می‌تواند قطب تولید شیر و گوشت در شمال‌غرب باشد.

رئیس مجمع نمایندگان استان اردبیل با انتقاد شدید از مسئولان جهاد کشاورزی و بانک‌های عامل در پرداخت نشدن تسهیلات سرمایه‌گذاری در این حوزه بیان کرد: بنده تذکری به وزیر جهاد کشاورزی دادم تا با کم کردن موانع پرداخت تسهیلات سهم استان اردبیل که 300 میلیارد تومان است در جذب سرمایه‌گذاری‌ها و توسعه این بخش به معنای واقعی پرداخت شود.

جعفری‌بنه یادآور شد: از سهم 10 میلیارد تومانی شهرستان‌های خلخال و کوثر کمتر از دو میلیارد تومان تاکنون پرداخت شده و بانک‌های عامل در جذب نشدن این اعتبارات مقصر اصلی هستند.

وی به سخت‌گیری‌های بی‌مورد بانک‌ها به رغم گرفتن تضمین‌های لازم و نظارت‌های کافی گفت:‌ با این سخت‌گیری‌ها محال امر است که سرمایه‌گذاری علاقمند باشد در منطقه کوچک‌ترین سرمایه‌گذاری را انجام دهد.

خلخال در توسعه گردشگری مقدم‌تر از سرعین است

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، جعفری‌بنه در ادامه سخنان خود با بیان اینکه خلخال در توسعه گردشگری با داشتن سایت‌های گردشگری بی‌نظیر جلوتر و توانمندتر از شهر سرعین است، افزود: اگر سایت اندبیل، ازناو و ده‌ها منطقه دیگر به حال خود رها نشود و یک حرکت رو به جلو را در جذب سرمایه‌گذاری‌ها شاهد باشیم به یقین روزی را شاهد می‌باشیم که خلخال پیشروتر از سرعین در جذب گردشگر موفق عمل کرده است.

وی رونق صنعت گردشگری را بسیار با اهمیت توصیف کرد و اظهار داشت: در این زمینه نباید غفلت‌های گذشته تکرار شود.

شرمنده مردم در تکمیل سد کوثر هستیم

نماینده مردم خلخال و کوثر در مجلس شورای اسلامی به سابقه 15 سالانه احداث سد کوثر با ظرفیت 75 میلیون متر مکعب اشاره کرد و ادامه داد: ما بیش از 15 سال است که به مردم وعده امروز و فردا می‌دهیم تا این سد تکمیل شده و راه‌اندازی شود در حالی که به جای این سد ده‌ها سد در کشور دیرتر از این شروع شده و تاکنون به بهره‌برداری رسیده است.

جعفری‌بنه به وعده دروغ وزیر نیرو در اختصاص پنج میلیارد تومان اعتبار به این پروژه خبر داد و تصریح کرد: به رغم این وعده اخیراً متوجه شدیم که این رقم فقط حالت صوری داشته و در عمل ریالی به مجریان و پیمانکاران پرداخت نشده است.

وی خاطر نشان کرد: شهرستان خلخال و کوثر از ظرفیت خوب توسعه صنعت چوب و مبلمان، پرورش زنبور عسل، قالیبافی، صنایع دستی و همچنین ده‌ها توانمندی‌های دیگر برخوردار است که همه وظیفه داریم در بارور کردن آن تلاش و کوششی مضاعف داشته باشیم.

انتهای پیام/ش10/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول