اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

باقری‌لنکرانی:

سایه مشکلات اقتصادی بر بسیاری از مسائل سنگینی می‌کند

خبرگزاری فارس: سخنگوی جبهه پایداری انقلاب اسلامی گفت: امروز گرفتار مشکلات اقتصادی هستیم و سایه بسیاری از مشکلات اقتصادی بر بسیاری از مباحث سنگینی می‌کند.

سایه مشکلات اقتصادی بر بسیاری از مسائل سنگینی می‌کند

به گزارش خبرگزاری فارس از قم کامران باقری‌لنکرانی پیش از ظهر امروز در همایش «گفتمان عدالت ابتدا یا انتهای راه» که در دانشگاه صنعتی قم برگزار شد، اظهار کرد: آنچه ذهن‌ها را به خود مشغول کرده این است که صحبت‌‌های مشترک فراوانی از جناح‌ها، شخصیت‌ها و متفکران مختلف شنیده می‌شود.

وی خاطر نشان کرد: راه پیشرفت کشور پایبندی به احکام اسلام و آرمان امام خمینی(ره) است بنابراین این فکر به ذهن خطور می‌کند که اگر همه به یک حرف و سخن پایبند هستند این همه اختلاف و گسست برای چیست و اشکال کار کجا است؟

سخنگوی جبهه پایداری انقلاب اسلامی با اشاره به سخنان مقام معظم رهبری در خراسان شمالی گفت: ایشان در فرازی از سخنان خود فرمودند خدا کند دچار سکولاریسم پنهان نشویم.

وی عنوان داشت: برخی افراد بیان می‌کنند که باید کار کارشناسی انجام شود ولی با نگاه به عمق فعالیت‌ها مشخص می‌شود که کارشناسی و عالمانه نیستند و با ارزش‌ها و باورها تطبیق ندارند.

باقری‌لنکرانی یادآور شد: سکولاریسم پنهانی در عرصه اجتماعی، اجرایی و اقتصادی وجود دارد که گریبان بسیاری را گرفته است.

وی تصریح کرد: اگر کسی می‌خواهد بر اساس منویات امام خمینی(ره) در صحنه اجتماع حضور پیدا کند، زمانی ارزش دارد که ارتباط وی با دین معلوم و مشخص باشد و این سخن از حرف‌های سهل و ممتنع است.

سخنگوی جبهه پایداری انقلاب اسلامی خاطر نشان کرد: امروز گرفتار مشکلات اقتصادی هستیم و سایه بسیاری از مشکلات اقتصادی بر بسیاری از مباحث سنگینی می‌کند.

وی عنوان داشت: برخی افراد از این فرصت برای مال‌اندوزی استفاده کردند و برخی دیگر در صورت دسترسی به بنگاه‌های اقتصادی آنها را احیا کرده و به جای تولید به واردات پرداختند.

باقری‌لنکرانی ادامه داد: نگاه این افراد به حل معضل، آرمان‌ها و ارزش‌ها تفاوت مبنایی دارد و در نهایت سرمایه‌داران دارای سرمایه بیشتر شده و فقیران فقیرتر می‌شوند.

وی تصریح کرد: بر اساس توجیهی که در قانون هدفمندی یارانه‌ها بود ثروت عمومی کشور باید به عموم مردم برسد ولی برخی اوقات سیاست‌هایی گذاشته می‌شود که مسیر را برعکس می‌کند.

وزیر بهداشت دولت نهم عنوان داشت: اگر بخواهیم وضعیت درونی را بررسی کرده و مقصر را پیدا کنیم، فرد خاصی مقصر نیست بنابراین همه به قدر کافی نقش‌آفرینی کردند و همه باید در صدد جبران برآیند.

وی یادآور شد: اگر بخواهیم حرکت ماندگار اجتماعی داشته باشیم باید حرکت‌های ما با باورها و ارزش‌ها منطبق باشد و این آسیب را بپذیریم که دچار سکولاریسم پنهان هستیم.

باقری‌لنکرانی با اشاره به اهمیت برنامه‌ریزی گفت: نباید در برنامه کارشناسی ارزش‌ها را فراموش کنیم زیرا راه‌حل‌هایی که با ارزش‌ها و نگاه جامعه فاصله دارد نمی‌تواند راهگشا باشد.

وی خاطر نشان کرد: گفتمان عدالت را نمی‌توان با باورهای غیردینی ترویج کرد زیرا عدالت تنها با الگوی اسلامی قابل اجراست.

سخنگوی جبهه پایداری انقلاب اسلامی عنوان داشت: در کشور هنوز این موضوع مورد وفاق سیاست‌گذاران و سیاست‌مداران نرسیده و باورشان نیست که برای اجرای عدالت باید بر مبنای دین حرکت کنیم.

وی با اشاره به مطرح کردن اقتصاد مقاومتی از سوی مقام معظم رهبری گفت: رهبر معظم انقلاب فرمودند مبارزه با مفاسد باید جدی‌تر پیگیری شود و نباید فضای اقتصادی کشور طوری شود که عده‌ای سوءاستفاده کرده و با حاشیه‌ها فساد خود را نهادینه کنند.

باقری‌لنکرانی به تبیین شعار عدالت از سوی دولت نهم و دهم اشاره کرد و افزود: در دیداری که دولت نهم با مقام معظم رهبری داشت ایشان از تبیین این شعار ابراز خوشنودی کردند و فرمودند این شعار به تدریج در حال فراموشی بود که شما دوباره آن را احیا کردید.

انتهای پیام/ل10/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول