اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

‌لاریجانی ‌در جمع دانشجویان دانشگاه محقق اردبیلی ـ 3

مردم از سیاسی‌کاری خسته شده‌اند؛ به فکر حل مشکلات اقتصادی باشیم

خبرگزاری فارس: رئیس مجلس شورای اسلامی گفت: کشور دیگر تاب و توان ماجراجوئی‌های جدید را ندارد و بیشتر از آنکه به فکر سیاسی‌کاری باشیم باید مشکلات اقتصادی را برطرف کنیم.

مردم از سیاسی‌کاری خسته شده‌اند؛ به فکر حل مشکلات اقتصادی باشیم

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، علی لاریجانی عصر امروز در نشست با دانشجویان و در پاسخ به سئوالات آنها اظهار داشت: در انتخابات مجلس جبهه متحد اصولگرایی در لیست ارائه شده در قم اسمی از بنده نبرده و بنده به عنوان کاندیدای مستقل شرکت کرده بودم ولی پایبند آرمان جبهه متحد اصولگرائی بودم.

وی به انشقاق اصولگرایان در قالب دو فراکسیون در مجلس اشاره کرد و افزود: این کار عجیبی نیست که نسبت به آن حساس باشیم چرا که اختلاف نظرها طبیعی است و نباید اجازه دهیم این اختلاف‌نظرها به دشمنی‌ها تبدیل شود.

رئیس قوه مقننه در پاسخ به سئوالی در خصوص زاویه پیدا کردن از خط و مرز ولایت بیان کرد: بنده معتقدم اگر با معرفت در راه اسلام و آرمان‌های آن گام برداریم ولایت‌پذیری چیزی سخت و سنگین نیست بلکه عاشقانه می‌توان در این زمینه گام برداست.

لاریجانی ادامه داد: با توجه به شناختی که از مقام معظم رهبری دارم یقین دارم که ایشان هیچ وقت به سران سه قوه و مسئولان ارشد دستوری نمی‌دهند و درصدد اعمال نظر خود نیستند ولی نمایندگان مجلس بنا به عشق و ارادتی که به مقام معظم رهبری دارند از رهنمودهای آن حضرت به عنوان اقدام آگاهانه استقبال می‌کنند.

وی گفت: در 34 سال گذشته بعد از پیروزی انقلاب اسلامی ایران تمام اقدامات و سکنات نظام ولایی در این کشور براساس صرفه و صلاح مردم و پیشبرد امور بوده و کمتر سراغ داریم که رهبری جامعه به دستور دادن عادت کرده باشند.

رئیس مجلس شورای اسلامی در خصوص ادغام برخی از وزارتخانه‌ها به ویژه وزارت ورزش و جوانان بیان کرد: اینکه دولت بخواهد هدایت و نظارت کند و از سیستم دیوانی غلط پرهیز کند کار خوبی است اما اینکه در این اقدام مسئولیت‌ها به افراد توانمند واگذار شود باید مورد توجه و دقت قرار گیرد.

لاریجانی تصریح کرد: از 144 هزار میلیارد تومان بودجه کشور 101 هزار میلیارد تومان بودجه جاری بوده و رقم ناچیزی به اعتبارات عمرانی اختصاص یافته که دولت سعی می‌کند با کاهش تصدی‌گری‌ها هزینه خود را در این حوزه کاهش دهد.

وی به اقتدار مجلس و ابزارهای قانونی آن اشاره کرد و افزود: ما از طریق دیوان محاسبات و یا به شکل مستقیم می‌توانیم تخلفات و قصور و کوتاهی‌های مسئولان را گزارش و به مردم ارائه کنیم که در علنی برگزار شدن این حرکت‌ها و اقدامات باید این نکته را قبول کنیم که جلسات مجلس علنی برگزار شده و جای هیچگونه مخفی‌کاری نیز وجود ندارد.

رئیس قوه مقننه شیوه دوم را طرح موضوع در دادسرای دیوان محاسبات و رسیدگی به تخلفات اعلام کرد و اظهار داشت: در این زمینه احکامی نیز برای مجرمان صادر شده است که نسبت به اجرای آن مصمم هستیم.

انتهای پیام/ش20/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول