اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس دانشگاه جامع علمی و کاربردی استان زنجان:

توجه به رشته‌های علمی و کاربردی موجب حل مشکلات اقتصادی می‌شود

خبرگزاری فارس: رئیس دانشگاه جامع علمی و کاربردی استان زنجان گفت: توجه به رشته‌های فنی و حرفه‌ای و علمی و کاربردی موجب برون رفت از مشکلات اقتصادی جامعه می‌شود.

توجه به رشته‌های علمی و کاربردی موجب حل مشکلات اقتصادی می‌شود

به گزارش خبرگزاری فارس از زنجان، محمد فتحی ظهر امروز پیش از خطبه‌های نماز جمعه زنجان، اظهار کرد: با توجه به تاکیدات مقام معظم رهبری در زمینه توسعه آموزش‌های مهارتی و علمی و کاربردی در جامعه ضروری است اقدامات اساسی در این زمینه انجام شود.

وی با بیان اینکه توسعه این آموزش‌ها از تاکیدات مقام معظم رهبری است، خاطرنشان کرد: باید در زمینه گسترش این نوع آموزش‌ها اقدامات لازم انجام شود.

رئیس دانشگاه جامع علمی و کاربردی استان زنجان با اشاره به اینکه آموزش‌های مهارتی و علمی و کاربردی به منظور توانمندسازی نیروی انسانی از جمله اقدامات مهم کشور محسوب می‌شود، خاطرنشان کرد: تخصص و کارآفرینی از ویژگی‌های این نوع آموزش‌ها است.

وی بر ضرورت استفاده از ظرفیت‌های مختلف کشور برای گسترش این نوع دانش تاکید کرد و گفت: از طریق ارائه این نوع آموزش‌ها، دانشجویان توانمند و کارآفرین تحویل جامعه داده می‌شوند.

فتحی با اشاره به ضرورت توجه به صنایع دستی بومی تصریح کرد: دانشگاه جامع علمی و کاربردی در زمینه توجه به صنایع بومی و دستی اقدامات لازم را انجام داده است.

وی با بیان اینکه بهترین صنایع دستی کشور در استان زنجان تولید می‌شود، خاطرنشان کرد: توسعه علمی رشته‌های صنایع دستی از اهداف آموزش‌های علمی و کاربردی است.

رئیس دانشگاه جامع علمی و کاربردی استان زنجان یکپارچه‌سازی آموزش‌ها را از دیگر اهداف دانشگاه جامع برشمرد و گفت: ایجاد رشته‌هایی متناسب با بازار کار از اولویت‌های این دانشگاه محسوب می‌شود.

وی با بیان اینکه در ایجاد رشته‌های مختلف باید به بازار کار رشته‌ها نیز توجه شود، خاطرنشان کرد: دانشگاه جامع علمی و کاربردی با درک اهمیت این موضوع رشته‌هایی را متناسب با ظرفیت‌ها، نیازها و بازار کار ایجاد می‌کند.

فتحی با اشاره به دغدغه مسئولان در زمینه حل مشکلات بیکاری جامعه یادآور شد: توجه به رشته‌های فنی و حرفه‌ای و علمی و کاربردی موجب برون رفت از مشکلات اقتصادی جامعه می‌شود.

وی با بیان اینکه به منظور تحقق شعار تولید ملی، حمایت از کار و سرمایه ایرانی دانشگاه جامع علمی و کاربردی پیشتاز است، افزود: محور حرکت این دانشگاه توجه به تولید ملی و حمایت از سرمایه ایرانی با ایجاد رشته‌های جدید و کاربردی است.

رئیس دانشگاه جامع علمی و کاربردی استان زنجان سیاست آموزشی این دانشگاه را افزایش مهارت در دانشجویان عنوان کرد و گفت: با توجه به سند توسعه کشور اقدامات اساسی به منظور تحقق آموزش‌های مهارتی از سوی این دانشگاه انجام می‌شود.

وی با بیان اینکه تا پایان برنامه پنجم توسعه 50 درصد دانشجویان کشور از آموزش‌های مراکز علمی و کاربردی و مهارت‌های فنی و حرفه‌ای برخوردار می‌شوند، خاطرنشان کرد: در افق 1404 این آموزش‌ها به 70 درصد افزایش می‌یابد.

فتحی با اشاره به افزایش مراکز علمی و کاربردی استان از سال 86 تاکنون یادآور شد: این مراکز در سال 86 چهار مرکز بود که در حال حاضر به 16 مرکز در سطح استان زنجان افزایش یافته است.

وی تعداد دانشجویان استان زنجان را در سال 86 یک هزار نفر عنوان کرد و گفت: در حال حاضر 9 هزار و 400 دانشجو در مراکز علمی و کاربردی استان مشغول تحصیل هستند.

رئیس دانشگاه جامع علمی و کاربردی استان زنجان با اشاره به افزایش رشته‌های این دانشگاه افزود: تعداد رشته‌های این دانشگاه در سال 86 حدود 16 رشته بود که در حال حاضر به 110 رشته افزایش یافته است.

وی به روزرسانی رشته‌های صنایع دستی را از برنامه‌های دانشگاه جامع برشمرد و گفت: چاقوسازی، مس، چارق‌دوزی و صنعت سرب و روی در این دانشگاه تدریس می‌شود.

انتهای پیام/ی20/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول