اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امام جمعه اهل سنت نیکشهر:

مشکلات اقتصادی را تحمل می‌کنیم / ذلت و خواری را نمی‌پذیریم

خبرگزاری فارس: امام جمعه اهل سنت نیکشهر گفت: ملت ایران، مشکلات اقتصادی ناشی از تحریم‌ها را تحمل می‌کنند اما ذلت و خواری را هرگز نمی‌پذیرند.

مشکلات اقتصادی را تحمل می‌کنیم / ذلت و خواری را نمی‌پذیریم

مولوی عبدالله وحیدی‌فر امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در نیکشهر با توجه به فراررسیدن عید قربان اظهار داشت: مسئولان باید هرچه سریع‌تر نسبت به گرانی‌های سرسام‌آور و کمرشکن کالاهای اساسی و کاهش قدرت خرید، چاره‌ای بیندیشند و اجازه ندهند عده‌ای فرصت‌طلب و سودجو از این موقعیت استفاده کنند.

وی افزود: عده‌ای از جو موجود و مشکلات اقتصادی، سوء استفاده کرده و هر طور که دلشان می‌خواهد اجناس را با قیمت‌های سرسام‌آور می‌فروشند و نظارت چندانی هم از سوی مسئولان مربوطه در این زمینه وجود ندارد.

امام جمعه اهل سنت نیکشهر ادامه داد: افزایش دلار و تحریم‌های اقتصادی موجود ربطی به گران شدن گاو و گوسفندی که در همین منطقه رشد پیدا کرده، ندارد ولی بعضی‌ها از این موقعیت سوءاستفاده کرده و قیمت دام را چند برابر افزایش داده‌اند و این گرانی شاید سبب شود خیلی از مردم از ذبح قربانی در عید بگذرند.

مولوی وحیدی‌فر بیان کرد: فرارسیدن عید قربان و ضرورت قربانی کردن دام را با توجه به تأکیدات فراوان در احادیث و روایات در پیش رو داریم اما با بالا رفتن دلار و اعمال تحریم‌ها، گاو و گوسفند هم قیمتش افزایش پیدا کرده و گرانی به دام‌ها هم رسیده است.

وی تصریح کرد: گرانی موجود باعث شده تا انواع سرقت در منطقه بیشتر شود و این مهم در ایجاد ناامنی تأثیرگذار است.

امام جمعه اهل سنت نیکشهر گفت: از مردم و فروشندگان دام خواسته می‌شود از خدا بترسند و جانب انصاف را رعایت کنند و با قیمت واقعی اقدام به فروش دام کرده تا عده‌ای به خاطر گرانی از خیر و ثواب قربانی نگذرند.

مولوی وحیدی‌فر افزود: ملت ایران هرگز ذلت و خواری را نمی‌پذیرد و از مشکلات به وجود آمده اقتصادی نگران نیستیم چرا که پایان هر سختی خوشی هست و ملت ایران سختی‌ها را با جان و دل می‌خرد و آنان را پشت سر می‌گذارد.

وی با اشاره به سخنان و فرامین حکیمانه رهبر معظم انقلاب بیان داشت: با عمل به رهنمودهای رهبری، تمامی مشکلات را پشت سر خواهیم گذاشت و قوم بلوچ هم مثل گذشته وفادار و سختکوش هست و این مشکلات را اصلا مشکلی نمی‌داند که نتوان از آن گذر کرد.

انتهای پیام/غ20/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول