اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس کمیسیون شوراها و امور داخلی مجلس:

مسئولان، مردم را از مشکلات اقتصادی نجات دهند/ رؤسای قوا همگرایی داشته باشند

خبرگزاری فارس: رئیس کمیسیون شوراها و امور داخلی مجلس شورای اسلامی با تأکید بر لزوم حل مشکلات معیشتی توسط مسئولان، خواستار نجات مردم از مشکلات اقتصادی شد و گفت: این مهم با وحدت و همگرایی میان مسئولان محقق می‌شود.

مسئولان، مردم را از مشکلات اقتصادی نجات دهند/ رؤسای قوا همگرایی داشته باشند

امیر خجسته امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در همدان سئوال و استیضاح را حق نمایندگان مجلس دانست و اظهار داشت: سئوال از رئیس جمهوری جزو وظایف نمایندگان و از اختیارات آن‌ها به شمار می‌رود و نمایندگان می‌توانند از وزیران و رئیس جمهوری سئوال و یا آنها را استیضاح کنند.

وی گفت: نمایندگان به منظور حفظ حقوق مردم، هرجایی که تشخیص می‌دهند قصور و یا عدولی شده، از طریق سئوال می‌توانند موضوع را تعیین تکلیف کنند.

رئیس کمیسیون شوراها و امور داخلی مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه در شرایط فعلی نیازمند وحدت و همدلی در کشور هستیم، افزود: نمایندگان مجلس از سران سه قوه درخواست کرده‌اند که در چارچوب وحدت حرکت کنند تا از این طریق شاهد پیشبرد بهتر امور و رفع مشکلات باشیم.

وی با تأکید بر لزوم حل مشکلات معیشتی توسط مسئولان، خواستار نجات مردم از مشکلات اقتصادی شد و اظهار داشت: این مهم با وحدت و همگرایی میان مسئولان محقق می‌شود.

 

* هر مسئولی در چارچوب وظایف خود حرکت کند

خجسته در پاسخ به سئوالی در خصوص چرایی وجود برخی اختلافات در میان قوای‌ سه‌گانه افزود: اگر هر مسئولی در چارچوب وظایف و مسئولیت‌های خود انجام وظیفه کند در آن صورت اختلافی رخ نمی‌دهد.

وی ادامه داد: بعضاً یا وظایف به درستی انجام نمی‌شود و یا اینکه برخی قصد دخالت در کارها و مسئولیت‌های دیگران را دارند که با این وصف باید وجود اختلاف را شاهد و ناظر بود.

رئیس کمیسیون شوراها و امور داخلی مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه فصل‌الخطاب باید سخنان و خواسته‌های رهبری باشد، گفت: توجه به این امر در تحقق وحدت یاری‌رسان خواهد بود.

وی در پاسخ به سئوالی در ارتباط با طرح استیضاح وزیر نفت نیز گفت: بحث استیضاح وزیر نفت به این دلیل بود که بنده در این مورد هشدار لازم را به وزیر نفت دادم که برخی از افراد، آسیب‌های جدی را به وزارت نفت وارد می‌کنند و برای این ادعای خود نیز مستنداتی را در اختیار داشتم.

خجسته با بیان اینکه وزیر نفت یکی از وزرای کارآمد و ولایی کشور است، تأکید کرد: طی جلسه‌ای که با وزیر نفت داشتم، ایشان این مشکلات و نواقص را قبول کردند و در حال حاضر نیز درصدد رفع و رجوع آن برآمده‌اند.

وی در پایان سخنانش با اشاره به تصویب موادی از اصلاح قانونی انتخابات ریاست جمهوری در کمیسیون شوراها و امور داخلی مجلس، از جامعه نخبگان، فرهنگیان، حوزویان، دانشگاهیان خواست ضمن بررسی این موارد، نظرات کارشناسی و حقوقی خود را در این خصوص اعلام کنند.

انتهای پیام/صا10/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول