اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل نظارت بر اجرای استاندارد سازمان ملی استاندارد ایران:

ریشه مشکلات اقتصادی به دلیل بی‎توجهی به ظرفیت تولیدات ملی است

خبرگزاری فارس: مدیرکل نظارت بر اجرای استاندارد و صنایع غیرفلزی، غذایی و بهداشتی سازمان ملی استاندارد ایران گفت: ریشه مشکلات اقتصادی به دلیل بی‎توجهی و استفاده نکردن از ظرفیت تولیدات ملی است.

ریشه مشکلات اقتصادی به دلیل بی‎توجهی به ظرفیت تولیدات ملی است

به گزارش خبرگزاری فارس از گرگان غلامرضا امینی عصر شنبه در جمع مدیران استان گلستان اظهار داشت: اقتصاد کشورها بر مبنای ظرفیت‎ها، ذخایر، منابع، گستردگی کشورها و نیروی انسانی است که بر اساس این مؤلفه‎ها کشور تولیدمحور یا تجارت‎محور می‎شود.

وی اضافه کرد: کشور ایران با توجه به وسعت جغرافیایی و جوان‎ترین کشور دنیا طبیعتا باید کشوری تولیدمحور باشد تا بتواند کشور را به سمت تولید اقتصادی رهنمون کند لذا در فضای فعلی اگر به تولیدات ملی توجه نشود قطعا با مشکلات عدیده‎ای مواجه خواهیم شد.

مدیرکل نظارت بر اجرای استاندارد سازمان ملی استاندارد ایران با اشاره به اینکه مقام معظم رهبری با تدبیر و تیزبینی قضای جهانی را پیش از آنکه دنیا به آن برسد تشخیص دادند، تاکید کرد: کشوری که مؤلفه‎های تولیدمحوری را نشان می‎دهد اگر به سمت فروش ذخایر و منابع حرکت کند راه اشتباهی را انتخاب کرده است.

امینی در خصوص فعالیت‎های بین‎المللی استانداردسازی ایران بیان کرد: هر کشوری که وارد تجارت جهانی می‎شود باید سه محور استانداردها، مقررات فنی و رویه‎های ارزیابی انطباق را مدنظر قرار دهد و اگر به این سه موضوع توجه نکند قطعا ورودش به بازار با مشکلاتی مواجه خواهد شد.

وی با اشاره به کاربرد استانداردها خاطر نشان کرد: نیازهای بازار صادراتی، سرمایه‎گذاری، شناخت از توسعه تکنولوژی روز دنیا از مواردی است که باید به آن توجه شود.

مدیرکل نظارت بر اجرای استاندارد سازمان ملی استاندارد ایران افزود: آزمایش محصول، صدور گواهی محصول پس از بازرسی، ارزیابی نظام مدیریت کیفیت و صدور اعتبارنامه از رویه‎های ارزیابی انطباق برای فعالیت‎های بین‎المللی استاندارد است.

انتهای پیام/آ20/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول